Mój 1Z

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 3 lis 2012, o 20:57

Dba się o auto aż za bardzo :-P . Przynajmniej tak moja żona mówi :hyhy: .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez pawelkgw » 3 lis 2012, o 22:22

Gratuluję wyniku.
Jeśli mógłby mnie ktoś oświecić trochę...
Wystarczy zmienić końcówki naszych wtrysków (1Z) na np. 0.216, czy to trzeba kupić całe wtryski?
Czy zmiana takich wtrysków/końcówek bez mapy coś daje?
Pytam, bo najprawdopodobniej mam do regeneracji moje i przy okazji mógłbym trochę zmodzić.
Przepraszam za tak bzdurne pytania.
pawelkgw
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 18:43
Lokalizacja: ok. Końskie (TKN)

Postprzez slawek5t » 3 lis 2012, o 22:29

pawelkgw napisał(a):Czy zmiana takich wtrysków/końcówek bez mapy coś daje?

Tak daje troche mocy, nawet sporo jesli silnik zdrowy
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez palio » 3 lis 2012, o 22:32

pawelkgw dzięki ;-).
Możesz zrobić tak: zostawić swoje wtryski tzn sam korpus i wstawić same nowe końcówki 0,216 lub kupić cały kpl gotowy do założenia. Jak kupisz same końcówki to trzeba je oddać do regulacji (ustawienia ciśnień).

Ja po samej zmianie wtrysków poczułem różnicę bez zmiany mapy. Trzeba tylko ustawić kąt wtrysku i dawkę gdyż korekcje mogą się rozjechać. A ECU miałem 8bit z końcówką AF. Teraz jest zmieniony na 16bit z końcówką BF.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 3 lis 2012, o 22:38

Na samych wtryskach mialem cos kolo 110-115KM
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez slawek5t » 3 lis 2012, o 22:45

Pozwole sobie, pokazać film naszego forumowicza :) tdi 90km plus wtryski :)

http://www.youtube.com/watch?v=JX8TSNEPeM4
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pawelkgw » 3 lis 2012, o 23:38

Moje wtryski prawdopodobnie leją, bo kopci trochę na czarno, a oleju kropli nie bierze.
Dlatego niedługo będę dawał wtryski do regeneracji (zmiana końcówek i regulacja). Czyli rozumiem, że mogę wtedy zlecić wymianę końcówek na 0.216 i wcale źle nie zrobię, bo moc mi o jakieś "+'" "-" 10 KM wzrośnie?

Ta moc rośnie kosztem spalania, bo większa dawka paliwa jest? O ile mniej więcej?
pawelkgw
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 18:43
Lokalizacja: ok. Końskie (TKN)

Postprzez slawek5t » 3 lis 2012, o 23:46

Spalanie bedzie podobne :D
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez palio » 4 lis 2012, o 00:14

slawek5t napisał(a):Spalanie bedzie podobne :D


A nawet przy normalnej jeździe potrafi spaść.

[ Dodano: 2012-11-03, 23:17 ]
pawelkgw napisał(a):Moje wtryski prawdopodobnie leją, bo kopci trochę na czarno, a oleju kropli nie bierze.
Dlatego niedługo będę dawał wtryski do regeneracji (zmiana końcówek i regulacja). Czyli rozumiem, że mogę wtedy zlecić wymianę końcówek na 0.216 i wcale źle nie zrobię, bo moc mi o jakieś "+'" "-" 10 KM wzrośnie?

Ta moc rośnie kosztem spalania, bo większa dawka paliwa jest? O ile mniej więcej?


Wcale źle nie zrobisz. Może wzrosnąć o tyle 15-25KM i 25-30NM wiecej przy mniejszym spalaniu ale może być i mniejszy przyrost. Wszystko zależy w jakim stanie jest motor.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawelkgw » 4 lis 2012, o 20:44

A czy przez te większe końcówki bez zmiany mapy nie będzie kopcił od nadmiaru paliwa?
pawelkgw
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 18:43
Lokalizacja: ok. Końskie (TKN)

Postprzez Piaggio » 4 lis 2012, o 21:28

slawek5t napisał(a):A jak byłoby gdybys programowo troche delikatniej zrobił narost momentu w niskich obrotach ?
Chodzi o to żeby nie narastał tak gwałtownie i żeby był ciut później. Nie było by lepiej ? (tylko pytam)
Ogólnie to ładny wykresik, spory moment :) Pewnie wciska juz łeb w fotel :)
zazdroszcze :p

Nooo klasyka :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Im wyzszy moment z dołu tym lepsza dynamika i elastyka!

[ Dodano: 2012-11-04, 20:29 ]
pawelkgw napisał(a):A czy przez te większe końcówki bez zmiany mapy nie będzie kopcił od nadmiaru paliwa?
czarny dymek z tyłu pojawi sie na 100%!

Palio ładny przyrost- jedynie krzywa momentu mogła by nieco lepiej trzymać ale auto i tak napewno zasuwa bardzo przyjemnie!!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Bradley » 4 lis 2012, o 21:38

Czepiacie sie tego momentu. On taki jest i koniec bo taka jest turbina. Jakby zamontowac tam nawet VNT15 to by bylo prosto od linijki.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości