[TDI] Nawiew na Intercooler

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

[TDI] Nawiew na Intercooler

Postprzez mariuszole » 18 sie 2008, o 22:46

Mam troszkę głupie pytanie :roll:
Jeśli bym zrobił bezpośrednim nawiew z otworu na halogena na intercoolera to bym osiągnął jakieś minimalne korzyści z tego?
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[TDI] Nawiew na Intercooler

 

Postprzez SotoM » 18 sie 2008, o 22:51

pod blenda i w zderzaku masz kratę przez która wieje powietrze na IC i powinna tam byc taka osłona tzw kierownica powietrza która zbiera powietrze bez pośrednio w IC. jeśli miałeś przód rozbierany to zazwyczaj na warsztacie zapomina sie to założyć. a te dziury nic ci nie dadzą bo za nimi jest wzmocnienie zderzaka,juz lepiej wytnij katalizator i wstaw rurę i zaślep EGR lepiej mu sie zrobi.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 18 sie 2008, o 23:16

Jak zwykle SotoM jesteś pomocny :-D
Miałem akurat w tym miejscu lekko bite auto i nie widzę żadnego nawiewu na IC mógłbyś mi podrzucić zdjęcie :)
hmm.. wzmocnienie zderzaka muszę się dokładniej temu przyjrzeć bo nic takiego nie zauważyłem :(
Katalizatorem pasowałoby się zająć w końcu ma 200tyś, po wyrzuceniu katalizatora nie będzie bardziej kopcił?
A o EGR muszę sobie jeszcze poczytać :)
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 18 sie 2008, o 23:26

ja mam 230 tyś nalatane i mam tak zrobione i nic nie kopci. lżej mu bedzie uwierz. załatw sobie gruba blachę 0.8 lub 1.0mm i wytnij ją tak jak jest uszczelka na łoączeniu rury tej metalowej która doprowadza spaliny z kolektora wydechowego do zaworu EGR zrób sobie otwory na śruby tylko nie wycinaj środka wyczysc przylgnie rury i kolektora i posmaruj dodatkowo jakimś silikonem ospornym na wysokie temperatury. i bedzie pieknie. mówie ci... jak bym miałpisac bzdury to bym ci tego nie mówił.EGR to tylko srodowisko. ;-) a co do wzmocnienia zderzaka to jak wyjmiesz blende to pod nia jest blacha to to jest własnie to wzmocnienie.a tej kierownicy powietrza ciezko nie zauważyc nawet przez tą kratę ja widac.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 18 sie 2008, o 23:44

Dzięki za obszerny opis, widziałem Twojego golfika, osiągi naprawdę imponujące :-D

Na początek wywalę katalizator bo będzie najprościej to zrobić, potem tym ERG się zajmę :)
Masz jeszcze jakieś cenne wskazówki w kwestii podnoszenia osiągów w golfiku?
Bardzo chętnie je zastosuje ;-)
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez SotoM » 19 sie 2008, o 19:12

zmien wtryski na wieksze od 110konnego od silnika ASV i daj go do zawirusowania.ta moc mam przez to wszystko...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pawel_ns » 19 sie 2008, o 21:59

SotoM ile mniej wiecej takie wtryski kosztuja, kupowales nowe czy uzywki
MOJE BYŁE MK3
AHF+ ..::TDI POWER::..
Avatar użytkownika
pawel_ns
Members
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 12:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez SotoM » 19 sie 2008, o 23:04

używki z allegro chyba 500zł dawałem. od seata leona ASV'a z 2003roku mam załorzone.juz chyba z pół roku na nich ganiam.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 19 sie 2008, o 23:10

SotoM napisał(a):używki z allegro chyba 500zł dawałem. od seata leona ASV'a z 2003roku mam załorzone.juz chyba z pół roku na nich ganiam.


Spalanie się zwiększyło?
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez leopard » 20 sie 2008, o 03:25

mariuszole napisał(a):Spalanie się zwiększyło?

tak bo sotome'ek ma ciężką nogie (szczególnie prawą) :shock:

ogólnie - wtryskiwacze od ASV'a mają wyższe ciśnienie otwarcia pilota - lepiej pylą ... są bardziej wydajne
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 20 sie 2008, o 19:31

leopard, ejj nie eee... :lol: nie badź taki.... juz sie dawno uspokoiłem ;-) , 6 do 6,5L mi pali.nie narzekam... no ale jak bysmy mu tam jeszcze troszke dali niutków to sie nie obraże...bo juz jakoś sie chyba przyzwyczaiłem do tetgo co jest... hehe MOREEE...!!!
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mariuszole » 20 sie 2008, o 21:23

SotoM, 6-6.5 pali w mieście czy w trasie :P?
Mam pytanie co myślicie żeby zamiast katalizatora wrzucić taki tłumik:
http://allegro.pl/item412702049_tlumik_ ... oledo.html
mariuszole
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:52
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości