Obudowa filtra powietrza - 1.6 ABU pudelko

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Obudowa filtra powietrza - 1.6 ABU pudelko

Postprzez Jacol » 6 cze 2009, o 16:09

Wyjalem dzisiaj obudowe filtra powietrza, poogladalem, poobracalem i jestem niezadowolony bo tym samym popsulem swoje zaje biaszcze plany agrotuningowe.

Rozchodzi sie o dolot zimnego powietrza do filtra. Jako, ze nie mam rurki "kolanko L" ktora doprowadza powietrze z blotnika do filtra (interesujace rozwiazanie...) to chcialem zrobic dolot zimnego przy pomocy rury typu spiro lub podobne z przedniego prawego wlotu powietrza. Seryjny otwor na rurke ma fi 68 mm. Troche chudo wiec wymyslilem sobie super przerobke, ktora niestety jest niemozliwa: wiertamy otwor na dnie filtra, fi 80-100mm, instalujemy kolnierz, do tego rure, rure ciagamy do wlotu i mamy ladny, szeroki dolot od dolu filtra. Niestety tak sie nie da, a szkoda. (Nie ma miejsca)


Kolejny problem: otieramy pudlo, wyciagamy filtr a tam klapka z jakims termostatkiem, ktory nia steruje. Do czego ta klapa sluzy, i dlaczego zatyka kanal i rure, ktora prowadzi do oslony kolektora wydechowego ? Kiedy ona sie otwiera ? Wczesniej pomyslalem, zeby zrobic osobny dolot zimnego powietrza wlasnie do tej rury i oslony kolektora wydechowego, aby go chlodzilo.


Jakies pomysly na to pudlo ? Montaz stozka odpada. Chce udziwnic standardowy box z filtrem.



Przy okazji wyciagania pudla znalazlem drugi filtr paliwa, ktorego oczywiscie nie wymienilem z innymi filtrami 8tys km temu....
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Obudowa filtra powietrza - 1.6 ABU pudelko

 

Postprzez pablomed » 6 cze 2009, o 17:21

może znalazłeś fitr węglowy to się go nie zmienia. Klapka przełączy dolot na zimne po rozgrzaniu silnika. Reszta zależy od Twojej inwencji twórczej, z której nic nie wyniknie odczuwalnego w tym silniczku, najwyżej hałas ssania się zwiększy jeśli to lubisz. Najmniejszy problem to założyć sportowy filtr w miejsce oryginalnego, bez żadnych przeróbek. Co da ci może pół procenta mocy więcej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Jacol » 6 cze 2009, o 17:23

Chodzi mi tylko o dolot stricte zimnego powietrza bo obecnie nie ma rury i jest burdel jesli chodzi o cyrkulacje. Tuning ABU to akurat bezsens.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości