Olej z turbo

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Olej z turbo

Postprzez misiek94 » 10 paź 2014, o 14:07

Witam wszystkich

Od jakiś 5 miesięcy posiadam VW Golf 3 z silnikiem 1.9 TDI 90KM

Autko sprawuje się bardzo dobrze,nie pali dużo,przyspieszenie jest identyczne jakie podaje producent więc turbo działa jak powinno(braku mocy nie czuć i słychać świst powietrza).Jednak od samego początku zauwazyłem cieknący olej na rurze która wychodzi z chłodnicy powietrza turbo(to jest IC? nie znam się na tym za dobrze).Nie dość że ona jest cała w oleju to do tego auto zostawia plamki,na przejechanie jakieś 5-6k km ubyło litr oleju,i to większość myślę że przez te wycieki które są cały czas.I teraz pytanie: czy przy turbo są jakieś uszczelniacze,ktre mogły się skończyć i turbo od smarowania bierze olej i wyrzuca razem w powietrzem?
misiek94
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 paź 2014, o 14:03
Lokalizacja: Tarczyn

Olej z turbo

 

Postprzez hellaflush » 10 paź 2014, o 14:32

Jak jest nieszczelność to będzie się pojawiać olej. Pokaż dokładnie o którą rurę Ci chodzi, może trzeba ją wymienić albo dać nową opaskę.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez misiek94 » 10 paź 2014, o 14:55

Jedna rurka idzie od turbo do chłodniczki powietrza(IC),i druga wychodzi z chłodniczki i idzie do silnika,na niej jest opaska,nieszczelna,tam widać olej ale mi się wydaje że nie powinno aż tyle oleju ubywać poprzez zostawianie plam oleju i zarzyganie całej rurki... Plamy sa naprawde spore i ten 1L co dolałem to myśle że silnik nic nie wziął (pierścienie ok) a przez turbo całośc wyrzygało..

Czy turbo jest do wymiany czy sa tam jakies uszczelniacze które powinno sie wymienic?
misiek94
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 paź 2014, o 14:03
Lokalizacja: Tarczyn

Postprzez robzar89 » 11 paź 2014, o 06:54

Kolego zdejmij przewód ten gruby wąż przy samej turbinie. Zobacz czy w tym miejscu i w jakich ilościach jest olej, bo powodem pojawienia się oleju przy IC jest również odma.
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez misiek94 » 11 paź 2014, o 11:34

chodzi o przewód co wychodzi z turbiny do IC?

Dodam że z odmy pojawia się tez olej ale w mniejszych ilościach

najlepiej jakbys jakieś zdjęcie załączył i zaznaczył co i jak :)

EDIT:Zdjąłem przewód z odmy,ten co idzie z powrotem do wlotu powietrza do turbo,
bylo tam sporo oleju.

Ahh i jeszcze jedno: jak go kupiłem,zajrzałem do filtra powietrza,nie wydawał się zabrudzony,a że tam ciężko było się dostać do niego to nie zdejmowałem całego dekielka.Jakiś tydzień temu zdjałem i był cały zasyfiony,wymieniłem na nowy.Czy możliwe że przez filtr silnik łapał podciśnienie i ciągnął olej przez odmę? I czy po wymianie nie będe miał takiego ubytku oleju? :)(Obrazek
misiek94
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 paź 2014, o 14:03
Lokalizacja: Tarczyn


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości