Podnoszenie mocy w AFN

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Podnoszenie mocy w AFN

Postprzez Piaggio » 2 sie 2011, o 23:35

Mam pytanie jak wygląda podniesienie mocy w AFN-ie programem słyszalem ze w 1z ingerencja jest w komputer, że trezba tam wylutować i wlutować jakis flesh z nowymi mapkami, czy w AFN-ie też tak jest? czy nowy program można wgrac za pomocą kabla? czy konieczne jest dłubanie w kompa? może pytanie banalne ale na tym akurat sie nie znam, a w niedalekiej przyszłości nosze sie z zamiarem dodaniu mocy mojemu autku i chcial bym wiedziec jak to wyglada od strony technicznej.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Podnoszenie mocy w AFN

 

Postprzez leopard » 3 sie 2011, o 00:45

w zależności od rocznika (numeru sterownika) trzeba lub nie trzeba lutować ... generalnie w 99 roku była zmiana generacji ECU - od tego czasu w wiekszości przypadków mozesz odczytac program via OBD

podaj numer sterownika (odczytany VAG'iem) - bedziemy mogli okreslic czy do lutowania czy nie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Bradley » 3 sie 2011, o 10:12

leopard, generacja wgrywania po kabelku byla dopiero od golfa 4. Skoro trojke klepali do konca 97 to bardzo watpie, zeby byla mozliwosc wgrywania po kablu.
Piaggio, a jak beda pruli komputer to odrazu niech wlutuja podstawki bo gdybys w przyszlosci jeszcze raz chcial cos zmieniac to wystarczy usunac stara kosc i wlozyc nowa a nie znowu rozlutowywac i lutowac.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 3 sie 2011, o 13:16

Bradley napisał(a):generacja wgrywania po kabelku byla dopiero od golfa 4

oficjalnie - tak było ... nieoficjalnie rozne rzezby pod maska bywaja ;]
podstawki pod PLCC32 to podstawa
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez AdiK__ » 3 sie 2011, o 15:00

Ja z kolei słyszałem o 8 i 16 bitowym (pinowym- nie pamietam) kompie i od tego zależało lutowanie. W 8 lutowali w 16 nie więc powinno spokojnie dać się go zmodzic ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 3 sie 2011, o 18:10

16bit takze lutowanie tylko ze sa 2 kosci LLL i HHH
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez AdiK__ » 4 sie 2011, o 22:01

http://www.turbodiesel.pl tu bez lutowania Ci kolega Paweł podniesie ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 5 sie 2011, o 10:50

AdiK__ napisał(a):http://www.turbodiesel.pl tu bez lutowania Ci kolega Paweł podniesie ;)

Na pamiec jednorazowego zapisu? :D
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 10 sie 2011, o 21:51

Pi razy oko rozjaśnił mi sie umysł, osoba która będzie sie tym zajmowała mówiła mi że musi rozpruć kompa wyjąć starą kość i wlutować nową, po całej operacji napewno u mnie w temacie pojawi sie info i wykres z chamowni, a póki co gratki za zainteresowanie :-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez leopard » 14 sie 2011, o 12:26

AdiK__ napisał(a):tu bez lutowania Ci kolega Paweł podniesie

na pewno nie w tym przypadku ... to co widac na obrazku to "kowadlo" do EDC16 - sterowniki znacznie nowsze od tego ktory siedzi w MK3
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron