porada fmic

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

porada fmic

Postprzez matigby » 16 wrz 2012, o 18:13

witam prosze o opinie czy wkladac wiekszy IC seryjny np.od AFN czy fmic ladowac ale od czego bedzie najlepiej pasowal? auto 1.9 TDI 1Z po programie w serii jakies 85KM teraz cos kolo 105KM silnik ma juz troche przejechane takze max to 110 KM chcialbym z niego wycisnac pozdrawiam i czekam na info
The Power of dreams
Avatar użytkownika
matigby
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:15
Lokalizacja: Bytów

porada fmic

 

Postprzez palio » 16 wrz 2012, o 19:00

W AFN-nie jest taki sam IC-ek jak w 1Z.

Do takiej mocy seryjny IC-ek spokojnie Ci wystarczy. Przy zdrowym silniku 110PS powinieneś wyciągnąć.

Jak chcesz już zakładać to rób FMIC. Umieszczony jest centralnie z przodu przed lub pod chłodnicą.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez matigby » 16 wrz 2012, o 20:36

a jakie tolerancje w dlugosci i szerokosci pod tego fmic-a szukac i najlepiej od jakiego auta ?
The Power of dreams
Avatar użytkownika
matigby
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:15
Lokalizacja: Bytów

Postprzez witboy » 22 wrz 2012, o 14:25

najlepiej saab 2,3 turbo

co do mocy to tak z d... strzelasz ze takie moce masz czy poprostu byles na hamowni pokaz wykresy to sie cos doradzi... ogolnie jesli nie zap.... od swiatel do swiatel z max butem to fmic jest ci tak samo potrzebny jak umarlemu obrazek.. do 150 kuca starcza swobodnie ic z 1z bo jest ten sam co w afn

chyba ze masz program robiony od rogala do tego wryski 216 badz 230 kolektor awx i pompe 11 to co innego 8-) to rob wtedy fmic z saaba
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 22 wrz 2012, o 21:22

Fmic zawsze coś da i napewno turbo nie bedzie tak "puchło" w gorące dni- choc do tych 110 koni to spokojnie seryjny ic od 1z czy afn ( bo oba sa takie same) spokojnie sobie poradzi.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez matigby » 25 wrz 2012, o 15:00

co do mocy to auta ma grubo ponad 400tys i nie chce go zabic zeby nie widomo ile podkrecac i nie strzelam z dupyyy to raz fmic mysle ze na pewno sie przyda na upalne dni bo turbo duzo szybciej sie teraz kreci zima ok moze i bedzie kwit ale latem przy pałowaniu nie sadze pozdrawiam
The Power of dreams
Avatar użytkownika
matigby
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:15
Lokalizacja: Bytów

Postprzez Piaggio » 25 wrz 2012, o 16:05

matigby, FMic nie wpywa na szybkośc kręcenia turbo! chodzi o to jaką temperature masz w dolocie- im niższa tym lepsza! i własnie centralny cooler chlodzi powietrze które pompuje turbo i pozniej te zchlodzone powietrze trafia do kolektora silnikai bzium jest moc:-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez palio » 26 wrz 2012, o 08:22

Moim zdaniem przy mocach rzędu 110 PS to szkoda zakładać FMIC-a. Chodzi o koszta, które nie są małe. Ten IC który jest spokojnie wystarczy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 26 wrz 2012, o 09:11

Z tego co wiem to idealnie pasuje od renault megane/scenic dci.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez matigby » 26 wrz 2012, o 15:13

chodzilo mi o o to ze sie szybciej kreci po chipie!!!! przed pompowalo 0.9 przy a teraz 1.2 w porywach czyli odpowiedz jest prosta czym wiecej powietrza daje turbina tym powinna sie chyba szybciej krecic ;> czy zle pisze;> fmic dla mnie na pewno bedzie bardziej jako dodatek ktory ma spelniac jakies tam wlasciwosci chce miec i tyle a po za tym dziekuje za sugestie i opinie
The Power of dreams
Avatar użytkownika
matigby
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:15
Lokalizacja: Bytów

Postprzez palio » 26 wrz 2012, o 15:48

Nie, źle kolega pisze. Im więcej powietrza tym mniejsze EGT, które jest bardzo ważne przy wirusie. Powietrze nie ma nic do doładowania turbo.

Ja u siebie też mam zrobiony wirus + wtryski 216, boost 1,2 bara. Był zwykły Ic- ek. W upalne dni turbo puchło szybko przy częstym pałowaniu auta i nie jechał jak powinien. Dopiero zmiana na FMIC -a dała rezultaty takie jak chciałem. Założony został IC z Saaba 2,2T.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - Kamień elewacyjny z piaskowca : http://www.bkg.com.pl/plyty-z-piaskowca.html



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości