Problem z turbiną albo...

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez michatbg » 16 paź 2011, o 17:51

Narazie nie mam możliwości podjechać do mechanika. Ten zawór jest w strasznym stanie... Popękane są te główki co podpina się do nich węzyki. Możliwe że przez to brakuje mu mocy ?
michatbg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 12:13
Lokalizacja: Nikąd

 

Postprzez Bradley » 16 paź 2011, o 20:47

Kazda nieszczelnosc czy to wezyka czy to glowki zawora czy przewodu dolotowego prowadzi do anomalii.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez michatbg » 16 paź 2011, o 21:22

W takim razie czeka mnie wydatek na nowy zaworek :) Dobrze że za 150 zł stoi na allegro. Dzięki wszystkim za pomoc:)

A zamieniać n75 i n18 to nie chce bo ten n75 może się całkowicie rozwalić podczas zamiany;P

http://allegro.pl/zawor-czujnik-egr-vw- ... 17835.html Czy to jest n18 czy n75 ? bo wygląda na n18
michatbg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 12:13
Lokalizacja: Nikąd

Postprzez Bradley » 17 paź 2011, o 08:44

n75 ma cala biala glowke.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez michatbg » 17 paź 2011, o 11:29

No tak ale koleś tutaj pisze że to do turbiny zaworek jest :D

Ok zakupiłem już odpowiedni zaworek.

Dzisiaj dokleiłem dokładniej tą odnogę co była urwana i autko złapało notlaufa przy 140 km/h.

Nagrałem nawet filmik w którym jest pokazanie jak gwizda lub śwista turbina. Widać też jak łapie notlaufa.

http://www.youtube.com/watch?v=5CX-2R7-B98

Dodam że ten świst wydobywa się z okolic intercoolera.
michatbg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 12:13
Lokalizacja: Nikąd

Postprzez Piaggio » 17 paź 2011, o 13:01

Jakims super znawcą nie jestem ale jak dla mnie tak gwizdać turbina nie powinna! ten zaworek co masz w linku jest po lewej stronie jak podniesiesz mache- i podłączony jest wężykiem do gruszki turbiny. Najrozsądniej było by zrobić ligi wtedy by wyszło czy masz nieszczelność tak jak pisze Bradley,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez michatbg » 17 paź 2011, o 13:04

Tak wiem ale narazie nie mam możliwości zrobić logów. Wydaje mi się że intercooler ma gdzieś nieszczelność i dlatego tak śwista czy tam gwizda. Zaworek już kupiłem więc czekam na przesyłke. Dzięki za wszystko :)

[ Dodano: 2011-10-20, 13:00 ]
Witam. Przyszedł mi ten zaworek, zamontowałem go, 120 km/h i notlauf. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem mija i nie włącza się już w ogóle notlauf. Przestanę jeździć na jakiś czas i znowu to samo. Co to może być ? jakaś nieszczelność w przewodach ciśnieniowych ?

[ Dodano: 2011-12-01, 19:19 ]
Wymieniłem rurę gumową co jest przy turbinie, nie wiem ma może z 4-5 cm i sprawa wygląda tak. Jak jadę normalnym stylem jazdy to auto złapie notlaufa przy 140 km/h a jak przycisnę troche więcej obrotów tzn 3-4 tys. to auto nie złapie notlaufa w ogóle. Co to może być ? jakiś błąd na komputerze który wystarczy wykasować ?
michatbg
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 12:13
Lokalizacja: Nikąd

Postprzez borysek_123 » 7 lut 2012, o 16:51

Witam ma problem z turbiną chyba bo gdzy jade 150 km/h to włącza sie trub awaryjny i wymieniłem zawór n75 ? pomocy
Avatar użytkownika
borysek_123
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 22:58
Lokalizacja: Tomaszów Bolesławiecki

Postprzez palio » 7 lut 2012, o 17:03

borysek_123 napisał(a):Witam ma problem z turbiną chyba bo gdzy jade 150 km/h to włącza sie trub awaryjny i wymieniłem zawór n75 ? pomocy


jakie oznaczenie silnika. 90 czy 110 km? jeśli kolega ma AFN (110hp) i jak wymieniony zaworek N75 to może zmienna geometria się zacina.
najlepszym sposobem sprawdzenia tego to podpięcie vaga sczytanie błędów i zrobienie logów dynamicznych.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez borysek_123 » 7 lut 2012, o 17:12

słuchaj kolego ma 90 km gyd jest auto zimne do chodzi normalnie a jak ciepłe to turbina cały czas chodzi włączą sie wcześniej niż powinna przy 1800

Dodano: 2012-02-07, 16:13
znaczy sie powinna się właczać przy 1800 ale dziła juz od 1300obr
Avatar użytkownika
borysek_123
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 22:58
Lokalizacja: Tomaszów Bolesławiecki

Postprzez palio » 7 lut 2012, o 17:59

jeżeli auto ma 90hp to najczęściej winny jest zaworek N75 (kolega pisze że wymieniony). A sprawdzane były wszystkie wężyki czy nie są porzecierane które idą do turbo i do tego zaworka? Pasowałoby też sprawdzić wszystkie rury które idą od intercolera czy są szczelne.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 7 lut 2012, o 18:04

borysek_123 napisał(a):turbina cały czas chodzi włączą sie wcześniej niż powinna przy 1800

Dodano: 2012-02-07, 16:13
znaczy sie powinna się właczać przy 1800 ale dziła juz od 1300obr


:lol: :lol:

Poza oczywistoscia to: przewody dobrze podpiete, szczelne, logi robione?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości