Sterowanie Turbem

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Sterowanie Turbem

Postprzez siti07 » 24 lut 2013, o 10:41

Witam. Mam takie pytanie odnośnie turba.... czy da się założyć do diesla bez komputera? Bo czy WG czy VNT musi być sterowane przez zaworek który dostaje impulsy z ECU... czy da się to jakoś zastąpić i obejść?? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Sterowanie Turbem

 

Postprzez palio » 24 lut 2013, o 10:51

W AAz'cie nie ma ECU a turbina tam jest. Oczywiście w tym silniku nie ma zaworka N75 .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 25 lut 2013, o 12:22

No dobra ale nasze turbiny maja sterowanie albo zaworem albo łopatkami. Jak kolega wsadzi turbinę z np 1Zta i jej nie podłączy to ona cały czas bedzie przeładowywać.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez siti07 » 25 lut 2013, o 17:42

No właśnie o to mi chodzi jak to podłączyć o ile się da w ogóle, chyba, że trzeba poszukać turbo od AAZ :) a tam jest jak to sterowane?
Po wyglądzie turbiny z 1Z i z AAZ to sterowanie zamiast n75 jest po prostu od razu ciśnienie do gruszki co steruje upustem. Czyli turbo z 1Z też tak można zmostkować bez n75??
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez palio » 1 mar 2013, o 18:56

W AAZ'cie jest inne sterowanie turbiny. Tam turbina jest sterowana na podciśnienie. A steruje go zawór n18 o ile się nie mylę. Zawór ten jest połączony z EGR, który zbiera informacje na temat ciśnienia.

W 1Z turbo jest inaczej sterowane. Tam zasada działania jest zupełnie inna. Zawór N75 jest odpowiedzialny za zbijanie ciśnienia. A poza tym tu ciśnieniem doładowania odpowiedzialny jest ECU i zawarte w nim mapy, gdzie w AAz'cie tego nie ma.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez siti07 » 3 mar 2013, o 19:31

Czyli jakie turbo szukać, żeby po założeniu do zwykłego diesla dać rade je wysterować?
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez palio » 3 mar 2013, o 19:36

Jeżeli mowa jest o silniku 1Y - to mija się to z celem (za duże koszty). Taniej wyjdzie zrobić swapa na coś mocniejszego.

A tak na poważnie to z tym silnikiem nie da się nic zrobić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 mar 2013, o 22:54

Jeden z userów na naszym forum pomodził 1Y więc nie jest to niewykonalne.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez siti07 » 3 mar 2013, o 23:41

To nie do takiego silnika jest plan tylko do takiego pojazdu typu dzik :D nie wiem z jakiego samochodu jest dokładnie ten silnik i tak pomyślałem, że w następną zimę zamiast siedzieć i się nudzić to zamontuje turbinkę :D
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości