stożek i przelot?

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

stożek i przelot?

Postprzez Pinol » 28 cze 2015, o 11:51

Cześć,mam pytanie mam Golfa 1.4 i mam pytanko czy warto zrobić przelot i włożyć stożek?jest sens,czy go nie ma?Podniesie chociaż troche moc?
Pozdro.
Pinol
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 21:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

stożek i przelot?

 

Postprzez łukasz1983 » 28 cze 2015, o 15:20

Pinol, Mocy nie podniesiesz (no,chyba,że masz zapchanego kata,to go trochę odmuli),jedyne co będzie lepsze to dźwięk.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pinol » 28 cze 2015, o 17:47

a Co mogę dać,żeby chociaż trochę był mocniejszy,jest coś takiego do takiego silnika?
Pinol
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 21:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GolfiarzJR » 28 cze 2015, o 18:29

Pinol, Pokrywa z 1,6 AEE , wyprzedzić zapłon , kompletny przelot + strumienica , odchudzić go , profesionalnie zrobić układ dolotowy i wychłodzić go , wymienić wszystkie filtry na nowe , zalać nowym olejem , wtryski z 1,6 i chyba najdroższe to planowanie głowicy .... Dużo tym nie zyskasz i jest to kosztowne , poprawi dynamikę silnika i samochodu ale może róznież zaszkodzić
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 28 cze 2015, o 19:06

a Co mogę dać,żeby chociaż trochę był mocniejszy,jest coś takiego do takiego silnika?
Niestety przy 1.4 zbytnio nie nawojujesz z podniesieniem mocy.
Taniej i szybciej wyjdzie swap na coś mocniejszego i minimum to 2.0 (według mnie najlepszy benzynowy silnik do golfa)

Mniejsza pojemność nie opłacalna.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 28 cze 2015, o 20:18

Pinol, zacznij może kolego od podstaw, Dobry filtr powietrza, paliwa. Często moc umyka gdzieś przez trudy eksploatacji.

Tak jak kolegałukasz1983, wspomniał, jak oczekujesz odczuwalnego przyrostu mocy to tylko swap i najmniej 2.0 bo niżej to gra nie warta świeczki albo szkoda twojego trudu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 28 cze 2015, o 23:05

Pinol napisał(a):Cześć,mam pytanie mam Golfa 1.4


Współczuję.

Pinol napisał(a):czy warto zrobić przelot i włożyć stożek?


Jeśli masz nadmiar pieniędzy i to tak.

Pinol napisał(a):jest sens,czy go nie ma?Podniesie chociaż troche moc?


Jak wyżej wspomniał Łukasz . Jeśli masz katalizator i jest zapchany (w co wątpię) to usunięcie go może poprawić elastyczność silnika. Ale to będą tylko subiektywne odczucia.

Poza tym. Jaki kod silnika? ABD, AEX, APQ ?

GolfiarzJR napisał(a):Pokrywa z 1,6 AEE


pokrywa czego?

GolfiarzJR napisał(a): wyprzedzić zapłon , kompletny przelot + strumienica , odchudzić go , profesionalnie zrobić układ dolotowy i wychłodzić go , wymienić wszystkie filtry na nowe , zalać nowym olejem , wtryski z 1,6 i chyba najdroższe to planowanie głowicy .... Dużo tym nie zyskasz i jest to kosztowne , poprawi dynamikę silnika i samochodu ale może róznież zaszkodzić


No tak :

Kod: Zaznacz cały
Silnik ABD : St. spr.(CR) . 9.2:1 ,zaplon sterowany z ECU

- Zamach z 1.0 AAU
- Caly zespol wtryskowy z 1.8 ABS"a
- przyspieszenie zaplonu o 6-8 st.
- kolektor wydechowy z AEE + reszka wydechu
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 mpi
- walek z AEX/AEE
- zamach 1.0 AAU
- mapa 1.8 ABS

Silnik AEX : St. spr.(CR). 9.2:1 , zaplon sterowany ECU , MPI

- Glowica z 1.6 AEE
- Splanowanie glowicy opcjonalnie
- Kolekor dolotowy 1.6 AEE
- przyspieszenie zaplonu o 3-6 st.
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- Rozwiercenie przepustnicy i wieksza klapka lub przepustnica z 1.8 20V z malymi przerubkami
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa na 3.5 bar lub 4bar z VR6-ek
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna+ wywalenie zwezki!
- wydech/kolektor wydechowy w AEE z Ocatavii lub innych 1.6 mpi
- zamach AAU


Generalnie rzeźba w gównie.

Zbieraj na silnik. 2.0 pali niewiele więcej od tego 1.4
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez VolDan » 29 cze 2015, o 11:05

chcesz szybko podnieść moc w 1.4? zrób to co ja mam zamiar. wejdź na olx.pl wystaw ogłoszenie sprzedam golfa 1.4 i szukaj 2.0 ;P nie opłaca się pchać jakichkolwiek pieniędzy w 1.4 zyskasz 10KM i nawet nie odczujesz.
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: stożek i przelot?

Postprzez shift00 » 30 cze 2015, o 12:09

Nie, nie, nie i 3 razy więcej nie.

Sam mam 1.4 AEXa i jedyną rzeczą, która mogła dać nanoprzyrost mocy to wsadzenie szerszej rury dolotowej zimnego powietrza spod zderzaka. Koszt "modyfikacji" poniżej 10 zł. I na tyle wystarczy. Zbieraj hajs i wrzucaj 2.0 115/150 KM jak nie chcesz się rozstawać z budą lub sprzedaj 1.4 kup gotowego 2.0 i problem z głowy.
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości