SWAP 2.0 8v na 2.0 16 V

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 23:27

Ze swapem jest dużo roboty :/

A jesli chodzi o diesla to juz od 1800 obr ładnie ciągnie.
Nie wiem jak byś musiał ciskać żeby spalił 7 :D
Mi jeszcze sie nie udało tyle :D

ja bym sprzedał benzynke , dołozył i kupił tdika
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

 

Postprzez B4mbus_88 » 5 lip 2012, o 09:48

Wiesz że tak chyba właśnie zrobię :) Tylko najpierw muszę znaleźć jakiegoś TDI'ka nie zajechanego :D

A powiedz mi jeszcze czy jak jest zwykły Diesiel'ek Golfik bez turbiny to po zamontowaniu turbiny będzie on jak TDI czy nie bardzo?
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 5 lip 2012, o 13:59

B4mbus_88 napisał(a):zwykły Diesiel'ek Golfik bez turbiny to po zamontowaniu turbiny będzie on jak TDI czy nie bardzo?

nie, zupełnie co innego

nie daj się namówić na diesla :P jeździj tym co masz, zbierz fundusz i jak już swapować to coś konkretnego, VRka albo 1.8t np, żadne diesle, żadne oporniczki, żadne cuda wianki, mocna benzyna i tyle
i co Ci po 5 litrach na 100 (aha) w dieslu, skoro niedługo będzie tyle droższy od benzyny że bardziej opłacalne będzie jeżdżenie takim 1.8 turbo ze średnimi 10 litrami (nie wspominając o gazie nawet) niż dieslem...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prekursor » 5 lip 2012, o 14:26

Opik napisał(a):i co Ci po 5 litrach na 100 (aha) w dieslu, skoro niedługo będzie tyle droższy od benzyny że bardziej opłacalne będzie jeżdżenie takim 1.8 turbo ze średnimi 10 litrami (nie wspominając o gazie nawet) niż dieslem...

Wyobrażasz sobie konsekwencje tego co by było gdyby Twoje przewidywania weszły w życie?
Podpowiem Ci tylko: transport morski, kolejowy, publiczny; rolnicy i przedsiębiorcy indywidualni.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez Opik » 5 lip 2012, o 15:03

prekursor napisał(a):Wyobrażasz sobie konsekwencje tego co by było gdyby Twoje przewidywania weszły w życie?
Podpowiem Ci tylko: transport morski, kolejowy, publiczny; rolnicy i przedsiębiorcy indywidualni.

Oczywiście. Ale doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że żyjemy w tak pięknym, malowniczym i radosnym kraju, że na pewno się tak nie stanie i już niebawem na każdej stacji witać nas będzie http://istotne.com/ii/pic/i/0/637.jpg
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 5 lip 2012, o 16:33

Opik napisał(a):co Ci po 5 litrach na 100 (aha) w dieslu, skoro niedługo będzie tyle droższy od benzyny że bardziej opłacalne będzie jeżdżenie takim 1.8 turbo


Opik napisał(a): na pewno się tak nie stanie


Sam sobie zaprzeczasz :D

Na swapa trzeba dużo kasy, czasu itd żeby to zrobić. A spalanie też bedzie wyższe. Nie kazdy zarabia 5-10 tysiecy aby tankowc takie coś.
No chyba że jeździmy 10-15 km dziennie, nie wiecej :)

Niech sie Pijey wypowie w sprawie swapu i wtedy kolega sie namyśli co bedzie robił z autkiem czy może nic nie bedzie robił.

w dieslu za 9 stówek na dzien dobry przychodzi ze 20 koni i ponad 60 momentu - a to juz jest sporo.- i to przy niskim spalaniu. Z benzyną z tysiakiem w portfelu to nawet nie ma co wjeżdżać do garażu tunera.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez B4mbus_88 » 5 lip 2012, o 17:54

Powiem szczerze że jeśli chodziło by o swapa to nie byłoby problemu jeżeli chodzi o robociznę, ale koszt części może przewyższyć moje dochody więc raczej się na swapa nie piszę, tym bardziej że już co nie co mi naświetliliście temat. Aktualnie poszukuje jakiegoś TDI ale ciężko jest znaleźć w dobrym stanie :/ a skoro dołożenie turbinki do zwykłego to nie ten sam efekt to zapewne spędzę na allegro itd. z 2 tygodnie czasu zanim znajdę coś godnego uwagi.

Tak jak Sławek pisał że przy Dieslu gdy go cisnę spalę 6l niech nawet i 7 spali to zakładając że ON podrożeje do 8 zł to jest 48 zł/ 100km, a nie 56 zł/100 zakładając ze benzyna już nie podrożeje :D

Nie ukrywam że nie jestem bogaty i zarabiam nędzne 1700 więc nie jest to dużo a jak na razie przy tak małej wiedzy o tuningu itp. 1000 zł wystarczy żeby władować w Golfika.

BTW. Tak swoją drogą to jakąś godzinę temu mnie olśniło że teraz w rajdach więcej Diesli jeździ bo mają lepsze osiągi niż nasza bezołowiówka :P

A jeszcze jedno czy silnik 1.9 TDI ma być AFN, 1Z czy AHU ?
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez K@mil » 5 lip 2012, o 17:55

Opik napisał(a):
B4mbus_88 napisał(a):zwykły Diesiel'ek Golfik bez turbiny to po zamontowaniu turbiny będzie on jak TDI czy nie bardzo?

nie, zupełnie co innego

nie daj się namówić na diesla :P jeździj tym co masz, zbierz fundusz i jak już swapować to coś konkretnego, VRka albo 1.8t np, żadne diesle, żadne oporniczki, żadne cuda wianki, mocna benzyna i tyle
i co Ci po 5 litrach na 100 (aha) w dieslu, skoro niedługo będzie tyle droższy od benzyny że bardziej opłacalne będzie jeżdżenie takim 1.8 turbo ze średnimi 10 litrami (nie wspominając o gazie nawet) niż dieslem...


Byś pojeździł Dieslem to byś zmienił zdanie :)
mowie o jezdzeniu a nie o przejażce po mieście

[ Dodano: 2012-07-05, 16:56 ]
B4mbus_88 napisał(a):A jeszcze jedno czy silnik 1.9 TDI ma być AFN, 1Z czy AHU ?


AFN -110KM

1Z-90KM
AHU-90KM - Do chipowania lepszy od 1Z :)

Twój wybór jaką moc chcesz :D
Szukaj AFN jak nie znajdziesz to szukaj AHU
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez B4mbus_88 » 5 lip 2012, o 18:06

Od razu wiele rzeczy staje się jaśniejszych :)

Szukam szukam ale opornie mi to idzie ;/

A nie ma ktoś z was znajomego co sprowadza autka zza granicy ewentualnie kogoś kto chce oddać swoje autko w dobre ręce?
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 5 lip 2012, o 22:19

K@mil napisał(a):Byś pojeździł Dieslem to byś zmienił zdanie :)
mowie o jezdzeniu a nie o przejażce po mieście


Miałem diesla 5 lat
Teraz okazjonalnie mam możliwość przejechania się dłubniętym MkIV 1.9 -> 145KM, bardzo często Laguną 1.9 dTi.

Nie tak dawno stałem przed wyborem diesel - benzyna, wybrałem co wybrałem i nie żałuje. Zwłaszcza, że z mojego doświadczenia dużo łatwiej znaleźć zadbaną benzynę niż diesla. Co drugi 17 letni 1.9 na allegro ma przejechane 200 tys, w rzeczywistości 2 razy tyle i to przy dobrych wiatrach. Fakt, silniki idiotoodporne, niezniszczalne i tak naprawdę za grosze można podnieść moc - i tu uznaję wyższość diesla. Tylko że przy obecnym stanie rzeczy wybór on - pb+lpg odbywa się tylko i wyłącznie uwzględniając charakterystykę jazdy, bo diesel przestał być superoszczędny. Zobacz co się dzieje z nowymi samochodami - benzynowe 150konne silniki palą w mieszanym po 6-7 litrów, jeżeli ktoś nie robi dużych dystansów to musi być pasjonatem żeby kupić nowego diesla za xx tys. więcej, bo to mu się nigdy nie zwróci.

slawek5t napisał(a):Sam sobie zaprzeczasz :D


nie wyłapałeś ironii :-D ;-)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 5 lip 2012, o 23:46

Opik napisał(a):nie wyłapałeś ironii

Nie musze łapać Twojej ironii.

Opik napisał(a):co się dzieje z nowymi samochodami - benzynowe 150konne silniki palą w mieszanym po 6-7 litrów,

Nie wiem czy 6-7 - ale to nas nie obchodzi bo kolega nie ma kasy na nówke auto tylko na 15 letnią trojke od V-weja.

B4mbus_88 napisał(a):Szukam szukam ale opornie mi to idzie

Spokojnie, poświęć nawet miesiąc. Nie ma sie co spieszyć w tym temacie.

Benzyna tez moze byc stosunkowo oszczędna ale przeicez nie da sie non stop jeździć stylem emeryta. W ogóle to kolega chce moc więc chce poszaleć a nie zamulać :)
Gdy pociśniemy benzyne to spalanie strasznie wzrasta. Np z 8 do 12 i wiecej. W dieselku nie ma takiego skoku :)
TDi przy 100 kmh potrafi spalić nawet 4.2 litra na trasie.!

Miałem kiedyś benzyne i gaz więc wiem co piszę.

B4mbus_88, ile masz do pracy ?
Jesli dziennie tak z 40-50 km w 2 strony to przez głupi miesiac mozesz nawet 200 zł zaoszczedzic dieslem na samym paliwie , a to sporo na polskie zarobki !
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez B4mbus_88 » 6 lip 2012, o 01:34

Generalnie do pracy mam nie całe 12,3 km w jedna stronę co w dwie daje około 24-25 km, lecz jednak często bywa tak,a niemalże codziennie że robię dodatkowe kilometry w ramach mojej pracy, czyli reasumując robię dziennie około 70-90 km dziennie. Szef dolicza mi po 30 zł w te dni w które jeżdżę załatwiać dodatkowe sprawy ale jednak te 30 to za mało a na więcej nie da rady się z nim umówić. Fakt chciałbym też poszaleć, bo czasem trzeba żeby autko się nie zamulało :) a mówiąc szczerze często mi się zdarza gwałtownie przyśpieszać przy wyprzedzaniu itd. Średnie spalanie w mieście mojego Golfika wynosi 9-11 l ( 9 na emeryta, 11 normalnym stylem jazdy ) l , w trasie udało mi się zejść do 6.8 a bynajmniej tak komputer przeliczył :D

Byłoby dobrze zaoszczędzić nawet ze 100 zł miesięcznie, zawsze to 100 zł więcej a w dzisiejszych czasach to dużo, a bynajmniej dla mnie.

slawek5t napisał(a):Gdy pociśniemy benzyne to spalanie strasznie wzrasta. Np z 8 do 12 i wiecej. W dieselku nie ma takiego skoku


najwięcej udało mi się nim spalić 13,7 l w mieście, to były początki jak go kupiłem i testowałem :)
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości