SWAP 2.0 8v na 2.0 16 V

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez wojtas83 » 6 lip 2012, o 09:45

Ja jeżdże Vento TDI od 6 lat, mam 110 AFN z małym + na ok 130KM zrobiłem nim 150tys km i nie narzekam, spalanie w cyklu mieszanym to 6l/100km i raczej ciężko go podwyższyć, natomiast w trasie na niemieckiej autostradzie z prędkością 100-140km/h 5l/100km przy 300kg w bagażniku i trzech osobach na pokładzie, zaś w PL zimą z prędkością 80-120km/h i trzema osobami na pokładzie 4.7l/100km. Co wydje mi się w pełni satysfakcjonujące jak na 15 letnie auto. Wiem co to jest PB+LPG bo wcześniej jaździłem i wiem, że napewno nigdy więcej do tego nie wrócę, wiecznie działo się coś, świece, przewody zapłonowe, kopułka, lub filterek, ciągle na przemian. TDI ma jeszcze jedna zaletę, po zatankowaniu do pełna na stacji paliw pojawiasz się ponownie po 900-1000km, a nie jak na LPG co ok 250-300km
Avatar użytkownika
wojtas83
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 cze 2012, o 21:13
Lokalizacja: Warka

 

Postprzez B4mbus_88 » 6 lip 2012, o 15:04

Fakt ja też już nie chcę gazować żadnego autka, podobno teraz już nie ma takich problemów z gazem ale ja w to nie wierzę. Jestem zwolennikiem seryjnego paliwa. Może bym się skusił na gaz gdyby to jeszcze w jakimś stopniu zwiększało moc.
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slawek5t » 6 lip 2012, o 18:16

B4mbus_88 napisał(a):robię dziennie około 70-90 km dziennie.

O kolego to tylko diesla widzę w Twojej sytuacji.

80 km.....

80 x 23 = ok 1850 km

diesel tdi : 6 x 5,65 x 18,5 = ok 630 zł
benzyna gti : 11l ........... = ok 1150 zł

wniosek - 500 zł Zaoszczedzone.
Jest róznica ? ? :D

Kurcze ja bym sie zapłakał jesli miałbym tyle jeździć benzyną :D - nie na takiej wypłacie......

Kupuj diesla a sporo w portfelu zostanie .

Matematyka nie kłamie .......

I niech nikt sie nie sapie że policzyłem dla benzyny 11 litrów - przeciez kolega nie jeździ jak emeryt :)
W dieslu też zawyzyłem.
Niech chociaz 400 zł jest róznicy, - to rownież bardzo duża oszczedność w skali jednego miesiąca !


edit :
Przez rok zaoszczedzisz min 4-5 tys NA Samym paliwie - ładnie co ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Opik » 6 lip 2012, o 19:05

B4mbus_88 napisał(a):Może bym się skusił na gaz gdyby to jeszcze w jakimś stopniu zwiększało moc.


w nowoczesnych instalacjach w pełni sekwencyjnych opartych na dobrym sterowniku masz możliwość czegoś na wzór chiptuningu. I bardzo często daje się przewyższyć osiągi z benzynie przy takiej instalacji, ale niestety nie kosztuje to 1,5 tys...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 6 lip 2012, o 20:58

:-/
slawek5t napisał(a):80 km.....

80 x 23 = ok 1850 km

diesel tdi : 6 x 5,65 x 18,5 = ok 630 zł
benzyna gti : 11l ........... = ok 1150 zł


to teraz ja tutaj swoja matematyke zapodam:

wybieramy sie poraz kolejny na wczasy do jastarni na polwysep helski

mialem jechac skoda octavia TDI 100PS skoda srednio pali 7litrow ON/100km dystans wroclaw-jastarnia 579km wiec tutaj zaczely sie wyliczenia:

579x7:100 = 40,53 litrow w jedna strone

40,53x5,59=226,56zl w jedna strone

226,56x2= 453,12zl w dwie manki (nie liczylem jazdy na miejscu i zwiedzania)

w zeszlym roku lecialem golfem 2.0 115KM z LPG i autko dystans 579km pokonalo za 109zl

srednio rok temu gaz kosztowal 2.40 wiec w jedna manke spalil mi 45,41litrow co daje srednie zuzycie na poziomie 7,8litra LPG/ 100km

przy dzisiejszym cenach paliw

LPG 2,70 koszt w jedna strone liczac ze spali mi w okolicach 8litrow przy spokojnej jezdzie wyniesie mnie 127zl z malym haczykiem a dieslem wyliczenia wyzej

poraz kolejny zapytam sie gdzie ta oszczednosc?? fakt ze raz na jakis czas trzeba wymienic swiecie, kopulke, i inne peirdoly ale to sa groszowe sprawy a jak diesel sie popsuje to naprawa moze doprowadzic wlasciciela do bialej goraczki

aha i jeszcze jedno

codziennie dojezdzam do pracy (52km w jedna strone) tankujac autko za 50zl po 2,69zl czyli wlewam 18,58l LPG i na tym robie 215km wiec sami sobie juz wyliczcie ile to auto mi pali :) i ciekawi mnie ile km robicie waszymi traktorami za te 50zl (tylko niech sie nie wypowiada ten ktory spuszcza ojcu z ciezarowki lub kupuje gdzies na boku)
,
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez slawek5t » 6 lip 2012, o 21:21

strzeliniasty napisał(a):ciekawi mnie ile km robicie waszymi traktorami za te 50zl

Ja 200 km przy ponad 100 kmh.
W miescie oczywiscie mniej, ale ty tez liczyłes trase .

A tak w ogóle kolega pisał że nie chce gazu :)
A jak bedzie ciskał po miescie to tez spali 8 l ? :D Raczej 14 :)

Napisał że nie chce lpg więc .......

edit:
ps; golf tdi nie pali 7 ON :D
i w ogóle fajne porównanie zrobiłes. lpg w trasie... A ta skoda gdzie ? ? w trasie ? i 7l ??
golf na miescie by tyle nie wziął.
ja mojego nieraz butuje non stop i nie chce przekroczyc 6.0.
W trasie schodze poniżej 4.5.

Edit 2 :
Już sie nie udzielam bo to nie ma sensu :)
Autor tematu sam zdecyduje.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez B4mbus_88 » 6 lip 2012, o 22:35

Nie chce gazu.... sparzyłem się i to jest jedna z przyczyn.

Ja już wybrałem że chcę Dieselka :) Przy nim nie trzeba nic przerabiać, czyli inwestować pieniędzy żeby był oszczędny i czekać aż się zwróci. ( a to co rzekomo musiałbym wsadzić w montaż gazu z przyjemnością mogę zainwestować w podniesienie mocy Dieselkowi, co w efekcie na pewno mi się autko odwdzięczy swoimi osiągami )

Może i Twoja Octavia spaliła 7 nie wątpię w to, ale po 1 primo nie stać mnie na taką po 2 primo nie kupiłbym nigdy Skody :D :P
Jak na razie jestem przekonany tylko do VW i BMW ale na BMW mnie nie stać a Golfik za niewielkie pieniądze daje przyjemność z jazdy i wygodę klasę niżej niż BMW

Co do oszczędności 400 zł miesięcznie to jest wypas :) Fakt że za diesla trzeba zapłacić więcej ale myślę ze maks po 3 miesiącach mi się to zwróci :)

Dzięki Sławku za świetne wyliczenia, aż mi się mordka cieszy na taką zmianę :))

Także decyzję podjąłem i szukam teraz tylko dobrego okazu do zakupu.
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez K@mil » 7 lip 2012, o 10:44

Ja powiem tak jak jezdzimy w trasach to tylko Diesel moje zdanie

Sam mialem rok temu taki dylemat Diesel czy LPG robie troszke tych km, lubie auta z gazem ale jak pchac gaz to nie do silnika 1.6 tylko chociaz do tego 2.0 zeby jakos do jezdzilo (mowie o budzie mk4)

Jesli jezdzi sie po miescie to w tych czasach najlepszym rozwiazaniem bedzie benzynka no chyba ze znajdziemy juz cos z LPG bo Diesla to szkoda ... on musi dostać w kopyto czasem :hyhy:

Co do spalania to nie wiem jak trzeba jechac aby LPG spalił 7litrów no chbya ze +2litry paliwa bo i takich asów znam...

Z własnego doświadczenia wiem ze Golfik spalał mi gazu (po zatankowaniu 3 bakow srednia wyliczona) ok 9litrów ... Spalił mi kiedys 8l ale na dobrej drodze dwu pasmówce i bez szaleństw ...

Co do Diesla teraz posiadam ASV i powiem ze srednia z dwoch baków wyszła mi ost 5.3 jazda energiczna... Po zimie spalanie mialem 5.6.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez B4mbus_88 » 7 lip 2012, o 11:38

No więc od razu widać pod tym względem wyższość Diesla, po mieście też można mu dać dobrze w kopyto, z resztą każde auto trzeba czasem butować bo się zamuli :P i dodatkowo w Dieslu nie widać znacznych różnic pomiędzy dynamiczną jazdą a jazdą normalną :D
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez K@mil » 7 lip 2012, o 12:05

B4mbus_88 napisał(a):No więc od razu widać pod tym względem wyższość Diesla, po mieście też można mu dać dobrze w kopyto, z resztą każde auto trzeba czasem butować bo się zamuli :P i dodatkowo w Dieslu nie widać znacznych różnic pomiędzy dynamiczną jazdą a jazdą normalną :D


Ja mowie taką zasade, Diesla powinno sie odpalić rano i zgasić wieczorkiem :)
jak chce sie pojezdzic naokoło ratusza w swoim mieście to lepiej kupic sobie skuter

Ja zauwazylem ze jak jade spokojnie , a jak jade dynamicznie to wychodzi mi różnica w spalaniu max do 0.3 nie wiecej, teraz pytanie a jak jest na benzynie/lpg?

Do 120km/h moze i spali te 9 ale jak dasz mu te 150km/h to juz +1/2litr w góre jak i nie wiecej

Przymiezam sie teraz do zakupu czegos w budzie mk4 i ma to byc auto raczej na miasto ok 10tys rocznie bedzie robil i szukam aut z silnikami 2.0 (115km) albo 1,6 SR (101km)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez B4mbus_88 » 7 lip 2012, o 14:39

No mnie jeszcze nie stać na 4 generacje Golfa ale podejrzewam że na 99,99% następnym autem też będzie Golfik :)

A mam jeszcze jedno pytanie, bo znalazłem nawet dobrą Golfine w Dieselku, tylko że to wersja Kombi, jak w tym wygląda sprawa z mocą? bardzo będzie odczuwalna różnica między Kombi a Hatchback?
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez prekursor » 7 lip 2012, o 15:12

K@mil napisał(a):Przymiezam sie teraz do zakupu czegos w budzie mk4 i ma to byc auto raczej na miasto ok 10tys rocznie bedzie robil i szukam aut z silnikami 2.0 (115km) albo 1,6 SR (101km)

To już lepiej 1.8T i przy nadarzającej się potrzebie będziesz miał czym wyprzedzić.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron