Swap

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Swap

Postprzez guma » 13 mar 2010, o 20:35

mam pytanie posiadam golfa 1.4 ABD i nie chcę go zmieniać w przyszłości planuję zmianę silnika na mocniejszy i oto moje pytanie na jaki silnik mogę zrobić swapa oprócz 1.6 ABU[/b]
guma
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Swap

 

Postprzez Tomuś » 13 mar 2010, o 21:09

No w sumie to na każdy jaki zechcesz, ale stopień trudności wzrasta np w silniku 2.0 a w dieslu to trzeba zamienić chyba prawie wszystko. Po 1.6 jaki podałeś naj łatwiej było by swapować 1.8 ABS :-)
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez guma » 13 mar 2010, o 21:28

Tomuś zmieniając na 1.8 oczywiście trzeba zmienić skrzynię,silnik, komputer,hamulce czy coś jeszcze
guma
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez K@mil » 13 mar 2010, o 22:03

Tomuś napisał(a):Po 1.6 jaki podałeś naj łatwiej było by swapować 1.8 ABS


chyba nie wiesz jak sa zbudowane silniki

guma napisał(a):mam pytanie posiadam golfa 1.4 ABD i nie chcę go zmieniać w przyszłości planuję zmianę silnika na mocniejszy i oto moje pytanie na jaki silnik mogę zrobić swapa oprócz 1.6 ABU[/b]


jak masz skrzynie biegów 5d to wystarczy tylko silniki i komp i bedzie smigał... z tego co pamietam ktos przebiał z 1.4 na 1.6...

tylko szukaj silnika tak jak sam napisales ABU :)
AEA odpada wogole bo to jest na wtrysku juz a do AEA moze nie podejsc skrzynia.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Rafi241 » 13 mar 2010, o 22:16

a jak w moim przypadku z 1.8 75 KM na 2.0 115 KM czy skrzynia nie moze zastac
Avatar użytkownika
Rafi241
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 08:38
Lokalizacja: GLIWICE

Postprzez K@mil » 13 mar 2010, o 22:18

Rafi241 napisał(a):a jak w moim przypadku z 1.8 75 KM na 2.0 115 KM czy skrzynia nie moze zastac


watpie.. skrzynia to najmniejszy problem, tam trzeba zmieniac belke, bo GTI ma 5srub i tarcze na pupie.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Imper » 15 mar 2010, o 21:32

dupa dupa dupa dupa. guma, jezeli zmieniasz z 1.4 na 1.8 musisz zmienic oprocz tego caly uklad chlodzenia (pas przedni, chlodnica) pompe paliwa. oraz caly uklad wydechowy... Odnosnie hamylcu sa rozne opcje w zaleznosci z jakich hebli na jakie chcesz przejsc i z czego mozna porobic tkz. hyb rydy a z czego zwyczajnie sie nie da. Jedno jest pewne zeby przejsc na tarcze z bebnow nie musisz zmieniac belki. potrzebujesz linek od recznego, czopa piasty oraz zaciski i tarcze i od cala filozofia (w przypadku silnikow 1.4 obilo mi sie o uszu ze tam nie ma korektora sily hamowania wiec i to trzebaby bylo przelozyc jezeli to co slyszalem jest prawda) no i wiadomo poparwki w przewodach hamulcowtch bo roznia sie dlugosciami i ulozeniem
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Zegarek » 21 mar 2010, o 19:29

A takie pytanie mam golfa !.4 i seata toledo 1.8 obydwa jeżdżące i co potrzeba zmienić żeby w golfie dział ten silnik i co w seacie żeby ten 1.4 tam działał i jaki koszt mniej więcej.
Zegarek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 paź 2009, o 10:35
Lokalizacja: Radom

Postprzez LeszekGT » 22 mar 2010, o 11:59

K@mil napisał(a):watpie.. skrzynia to najmniejszy problem, tam trzeba zmieniac belke, bo GTI ma 5srub i tarcze na pupie.


1. Skrzynia pasuje, ale sprzęgło musi zostać od 1.8 bo jest inny wałek.

2. Belki nie trzeba zmieniać. Jak wyżej Imper napisał wystarczy kupić czopy, linki i tarcze z wersji GT 4x100, łożyska itd zostają.

2.0 115KM spokojnie wyhamują tarcze z GT, czyli 256 wentyl przód i 226 na tyle. Chyba że koniecznie chcemy zmienić rozstaw śrub na 5x100, ale dochodzi na konieczność zakupu tarcz, klocków, zacisków z jarzmami, zwrotnic, łożysk, sworzni oraz piast (dodam, że nie ma piast 5x100 bez wirnika ABSu, co zwiększa ich koszty).

Każdy kto robił swap powie Ci, że można wsadzić każdy silnik w każde auto, tylko trzeba mieć pomysł, czas i kasę :luka:
Ostatnio edytowano 22 mar 2010, o 18:49 przez LeszekGT, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez Lampo » 22 mar 2010, o 12:53

LeszekGT, prawdę ci napisał polać mu
przekładka sama w sobie nie jest czymś trudnym ale trzeba zadbać przy takim SWAP'ie o stan techniczny auta
bo łatwiej wymienić połowę gratów jak silnik nie siedzi na samochodzie
Jak byś przekładał silnik z 1.3 na 1.8 to tam hamulce z przodu masz z marszu do wymiany bo nie dadzą rady wyhamować nawet 90konnego 1.8
tak było między innymi przy przekładce u mnie gdzie musiałem kupić zaciski od 1.8 pod tarcze wentylowane bo hamulce od 1.3 przy mocniejszym hamowaniu zaczynały się palić

I tak jak to Lechu jeszcze raz napisał jeśli masz trochę sprytu chęci i pokombinujesz to SWAP będzie łatwy do wykonania
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Imper » 22 mar 2010, o 13:16

Zegarek, jakiego masz seata bo jesli to seat toledo to jest masa czesci ktore maja blizej do mk2 niz mk3 wiec trzeba bedzie sztukowac

[ Dodano: 2010-03-22, 12:17 ]
ja wlasnie robilem swapa z seata toledo do golfa mk3
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Zegarek » 22 mar 2010, o 16:32

To jest seat Toledo I z 94 roku z silnikiem 1.8
Zegarek
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 paź 2009, o 10:35
Lokalizacja: Radom

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości