Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

Postprzez Buchal » 17 maja 2012, o 16:16

Witam.

Niedawno kupiłem dojechanego golfa MK3. Wymieniłem filtry, oleje itd. Chcę autko zrobić pod siebie i żeby służyło mi na długo dlatego mam pytanie do was.


1) Jaką moc i moment można maksymalnie wyciągnąć z tego silniczka.
2) W jakie części zainwestować aby takową moc osiągnąć.
3) Jak będzie z żywotnością silniczka.

Czytałem już trochę o tym i co nieco już wiem lecz nie wiem jeszcze wszystkiego.

Jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce to się martwcie mam to na uwadze bo życie mi miłe ;) a to nie temat o hamulcach czy zawieszeniu.
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

 

Postprzez AdiK__ » 17 maja 2012, o 16:23

3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topics12/jak-podnie ... t44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 17 maja 2012, o 16:28

AdiK__ napisał(a):3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topics12/jak-podnie ... t44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać


Dokładnie wszystko jest tam napisane. Mam nadzieję, że wszystko w tamtym temacie wyjsniłęm wszystko. W razie pytań służę pomocą ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Buchal » 17 maja 2012, o 16:47

Dzięki panowie ;).

[ Dodano: 2012-05-18, 20:10 ]
No to tak panowie. Trochę poczytałem, trochę pokminiłem i wymyśliłem:

- Turbinka od Toyoty Rav4
- Wtryski 216-tki
- Dolot z AWX
- Intercooler 550x140x65mm
- Profesjonalne strojenie silnika (wirusik)

I teraz tak. Wypadałoby zmienić sprzęgło bo seryjne raczej nie potrzyma długo. Wszystkie niezbędne wskaźniki aby nie rozwalić silniczka. Nie mówiąc o konktretnym zawieszeniu i heblach. I tutaj czekam na wasze podpowiedzi ;).
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Bradley » 19 maja 2012, o 15:30

AdiK__ napisał(a):3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topics12/jak-podnie ... t44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać

I skonczy sie jak zwykle w strefie marzen :D
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez AdiK__ » 19 maja 2012, o 15:40

Bradley, coś w tym jest :D hee sam odkładam pieniążki na +++ :D
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 19 maja 2012, o 19:49

A ja cisnę dalej z projektem. Kolektor ssący już jest (AWX), intercoler również już jest (z Saba 2,2T) pasuje idealnie przed chłodnicę. :-D Leżą i czekają na montaż.

Zostanie jeszcze turbo i hamulce aby jakoś można było to zatrzymać. ;-)

Życzę wszystkim powodzenia w modach :-P

P.S.
Podobno seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje do 350-370 Nm.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 20 maja 2012, o 00:01

palio45 napisał(a):Podobno seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje do 350-370 Nm.

jesli jest w doskonałym stanie :D - czyli rzadko :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 20 maja 2012, o 09:41

AdiK__ napisał(a):Bradley, coś w tym jest :D hee sam odkładam pieniążki na +++ :D

To co wydalem na 1Zta w AFNie na dziendobry daloby okolice 150 moze nawet 155...
Nie warto grzebac w g... lepiej odrazu miec solidna baze :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Buchal » 23 maja 2012, o 14:29

Może mi ktoś powiedzieć czy sprzęgło z VR6 pasuje do TDI'ka?
Buchal
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 08:40
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez slawek5t » 23 maja 2012, o 16:02

Podobno tak :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 23 maja 2012, o 20:52

Do 1Z pasuje, do AFNa trzba zmienic kolo zamachowe
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - - xenon-ekspert.pl



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości