brzesiu napisał(a):I wlasnei tutaj pytanie w któreym etapie modzenia jest sens bawic sie w wymiane wałka.
Na każdym jednym etapie.Jedyny wymóg,to zwiększenie dawki paliwa,można nastawnikiem.
Kolega w afn'ie po sofcie zamontował wałek z sdi i efekty,po zwiększeniu dawki nastawnikiem,były
.
palio45 napisał(a):Jeśli chodzi o większe moce to zmiana turbo i pompa 11 lub 12.
Obecnie już 11tki nie są potrzebne do zrobienia 200tu koni
.
Z 10tek robi się wydatki,które kładą na łopatki pompy 11tki o numerze końcowym 107J.
palio45 napisał(a):Jeśli chodzi o masze silniki, które posiadamy to sens zmiany wałka ma dopiero powyżej 130-140 PS.
Czy ja wiem.Taki azz ma pompę 9tkę,dużo mniejsze turbo i jakoś z takim wałkiem(odpowiednikiem sdi) nawet w serii daje radę.
brzesiu, silniki wolnossące,z racji tego,że nie posiadają turbosprężarek z założenie muszą mieć dłuższe czasy otwarcia zaworów ssących,żeby bez większych komplikacji uzyskać odpowiednie napełnienie cylindrów powietrzem.
Zamontowanie takiego wałka w tdi już samo w sobie musi znacznie poprawić oddychanie.
Wałki 028D montowane były zarówno z wolnossących 1Y(1.9D),jak w 1.9 TD AAZ.
palio45 napisał(a):Na ori wałku można uzyskać nawet ponad 200PS. Takie moce to : turbo BRD, wtryski 260 pompa minimum 11.
Wszystko poza pompą 11tką jest prawdą.
Nie wierzysz,ślij zdrową 10tkę i za 600pln'ów masz wydatek większy,jak w 11tce,na ori tłokoroździelaczu 10mm.