Tuning

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez krzyś » 24 mar 2013, o 11:20

sagon mam pompe z reni 983 tzn wszyskie cześci z niej oraz pompe o takich nr 038 130 107B oco chodzi z krzyzakiem? a gdym został przy swojej fali bedzie jakis efekt czy nic to nie zmieni noi nie chciałbym zeby zamna była kupa dymu

[ Dodano: 2013-03-24, 10:50 ]
mogą być jakieś problemy po takim przeszczepie?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez sagon » 24 mar 2013, o 11:57

To jak masz pompę z reni,to wsadź tłoczek przestawiacza z dawcy,poza tym dekielek oraz sprężynę z podkładkami,zaworki,zarówno ten do regulacji ciśnienia,jak i przelewowy,to ten wkręcony z pokrywę nastawnika.
Wsadź falę de 110,bo jest wyższa,będzie więcej paliwka.Tu masz falę z afn-a,po lewej,oraz 1Z po prawej

Obrazek

Pompę robi się możliwie najmocniejszą,dawki/dym regulujesz sobie nastawnikiem i softem.
Z krzyżakiem jest tak samo,jak z podkładką,im niższy,tym lepiej.Najwyższy krzyżak i podkładkę ma o dziwo słynna 11tka z ahh.Ta pompa jest fabrycznie skillowana,oprócz tego ma nie najlepszy pod kątem wydajności tłokoroździelacz.Jedyne,co ma naj,to falę i nastawnik.Reszta,to nic rewelacyjnego.

Po zwiększeniu ciśnienia teoretycznie zero problemów.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez krzyś » 24 mar 2013, o 12:10

po twoich wypowiedziach myślę że zbuduje druga pompe a mojej nie bede rozbierał bo i po co przy korpusie z reni wystarczy rozwiercić otwory tzn zrobić fasolki a reszta pasi bez problemu?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sagon » 24 mar 2013, o 12:19

Pasi,poza wtyką nastawnika i długością przewodu od zaworka n108.Jaki masz nastawnik w tej 983,hdk 248,czy 251?
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez krzyś » 24 mar 2013, o 12:36

myśle że nastawnik bym zapodał z mojej pompy z orginalna wtyka napiecie na nastawniku mam 760. w renacie jest inne czy to samo? i jaki ma wpływ napiecie na prace silnika?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sagon » 24 mar 2013, o 13:34

Jak się uda odczytać 19ty,to sprawdź wartości,ale mało który 1Z pozwala na wgląd w 19ty kanał,no chyba,że jest na 16tce..Tam masz startowe i maxa dla danego nastawnika.
Im wyższe to drugie napięcie,tym lepiej.
Nie wiem,jakie wartości ma nastawnik z reni,bo nigdy takiego nie sprawdzałem,choć leżą trzy takie.Jedno jest pewne,najmocniejszy jest nastawnik hdk 240.Ale tym z 1Z też niczego nie brakuje.Kwestia odpowiedniej kalibracji i każdy jeden zrobi od bidy 4.7v ;-) .
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez palio » 24 mar 2013, o 13:41

sagon, a te wartości sprawdzamy na ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 24 mar 2013, o 13:56

sagon czy taka operacja zmiana tłoka na wiekszy ma sens jeśli mam wtryski oryginalne?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sagon » 24 mar 2013, o 14:17

Wartości w 19tym sprawdzasz wyłącznie na włączonym zapłonie.Temperatura silnika nie ma tu znaczenia.

krzyś, ma sens,tylko wcześniej,czy później trzeba by to softem ogarnąć.
Taki sam sens ma zakładanie do alh/ahu/1Z wtrysków z asv,czy innej 110tki.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 25 mar 2013, o 12:40

sagon, podsumowując żeby zrobić hybryde kupuje pompke od DTI np taka z Clio http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-renau ... 30523.html

Podmieniam cały tłokorozdzielacz wsadzam swój stary nastawnik i teraz pytanie muszę szukać jeszcze fali od AFNa czy ta z DTI jest też o wyższej wydajności ?
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sagon » 25 mar 2013, o 13:51

Fala w tym przypadku musi być z tdi,bo renia 982/983/988,a ta pompa jest którąś z tych trzech,ma zupełnie inne fale.
Będzie problem z kątem wtrysku.
Gdybyś nie mógł nigdzie zdobyć de 110,to mam taką w swoich skromnych zbiorach.

Reszta,jak piszesz,zmieniasz nastawnik,zaworek n 108,rozwiercasz otwory i masz 11tkę.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 25 mar 2013, o 14:09

Czyli nie taki straszny wilk jak go malują ;)

W przypływie gotówki rozwarze taki modzik. Mam zdrową pąpkę od 1z w garażu wiec nawet maszynerii na dłużej bym nie musiał unieruchamiać ;)

Kurcze tyle możliwości człowiek nie wie za co się pierwsze brać ;P
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości