Tuning

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez sagon » 25 mar 2013, o 16:35

Prościej będzie zrobić hybrydę z tej pompy od 1Z,skoro jest zdrowa.Zmienisz to,co potrzebne i będziesz miał coś wydajniejszego.
Rozwiercanie otworów wbrew pozorom proste nie jest,druga sprawa i tak musisz tę z reni doszczętnie rozebrać,żeby sprawdzić stan pompy paliwowej/łopatkowej.
Bez tego,robota ta nie ma większego sensu.

Tak,czy inaczej coś zmodzisz.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

 

Postprzez krzyś » 25 mar 2013, o 18:25

sagon pytanko jeszcze takie odnosnie krzyzka bo nie bardzo rozumiem chodzi o ten element który jest pod fala? dziś oblukałem swoja pompe i tak jak pisałeś ten dekielek od przestawiacza kata jest w 1z sporo mniejszy i sprezyna pewnie tez i teraz pytanko czy tłok też sie różni? po zmianie tego dekielka i sprezyny kat bedzie duzo bardziej wyprzedzony niz jest to w sofcie i czy nie bedzie zadnych ciec dawki czy czegos podobnego?

[ Dodano: 2013-03-25, 17:58 ]
jak wizualnie ocenić stan pompki łopatkowej? jakie ciśnienie powinna miec zdrowa pompa 1z
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sagon » 25 mar 2013, o 21:51

Krzyżak,to dokładnie ten element,o którym prawisz.
Jeżeli chodzi o tłoczek przestawiacza kąta,ten pod dekielkiem,to ten w pompie z 1Z'ta jest zupełnie inny,jak ten w pompach z reni 982/983/988,identyczny jak renaty 2/3/8 ma pompa z ahh.
Warto wsadzić do pompy ten z reni,bo wtedy będzie mniej wysilony zaworek n 108,podczas procesu regulacji wyprzedzenia kąta.
Po przeróbce pompy na 11tkę,będziesz musiał zwiększyć ciśnienie w pompie,bo na 95% będzie problem z wyprzedzeniem kąta.Ale to idzie zrobić przy pomocy vaga.
Sama wymiana zaworka nie wpływa na większy,czy mniejszy stopień wyprzedzenia,ale już znacznie zmniejsza sam zakres wysterowania zaworka n 108.Dlatego warto wsadzić ten z renaty.

Żadnych dawek z tego powodu sterownik ciął nie będzie.

Stan pompy łopatkowej ocenia się wizualnie.Łopatki i zewnętrzny pierścień mają być w idealnym stanie.Łopatki na styku z pierścieniem,pierścień na styku z łopatkami.Zero śladów zużycia.

Pompa z 1Z/AHU ma trzymać ciśnienie w przedziale 6.0-7.4 bara,wartość żądana według karty wydatków to 6.7 bara przy 1000 rpm na silniku.
Karta nie podaje wartości dla wyższych rpm,jedynie dla 500rpm na pompie,czyli 1000 na silniku.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 5 kwi 2013, o 18:18

Witam

Kumpel mi podsuną ostatnio taki szarlatański pomysł żeby podmienic u mnie turbo na BRD.

Rodzi sie wtedy problem sterowania bo turbiny z vnt mają sterowanie podciśnieniowe.
Normalnym wszędzie lansowanym sposobem jest przerobienie całej instalacji na podciśnienie czyli groszki zaorki i inne cukierki.

A co myslicie o takim rozwiązaniu by turbine wysterować za pomocą ciśnienia z dolotu za pośrednictwem akumulatora ciśnienia i tłumika.
Ponoć on zrobił podobny patent w jakimś 1.6 i to działa ;)

Póki co jest to fantazja czysto naukowa ale kto wie w przypływie gotówki może sie zdecyduje na zmiane suszarki na coś sensownego bo mocy cos ciagle za mało ;P
Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, o 18:22 przez brzesiu, łącznie edytowano 2 razy
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 5 kwi 2013, o 18:23

brzesiu, czyżby choroba postępowa :-D ;-) :-P
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez brzesiu » 5 kwi 2013, o 18:47

palio45 napisał(a):brzesiu, czyżby choroba postępowa :-D ;-) :-P


Tak to sie nazywa ;P dopiero dzisiaj wałek ze szklankami odebrałem od kuriera a juz sie marzy następny etap ;P
Na marginesie dodałem ostatnio trochę koksu i autko zaczęło nieco lepiej sie zbierać.
Po wmianie wałka zapodam wykresik ;)
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sagon » 7 kwi 2013, o 21:01

brzesiu napisał(a):A co myslicie o takim rozwiązaniu by turbine wysterować za pomocą ciśnienia z dolotu za pośrednictwem akumulatora ciśnienia i tłumika.


Szybciej już tym golfem na księżyc dojedziesz,niż turbo vnt tak wysterujesz.
Do przeróbki sterowania na podciśnienie musisz dysponować odpowiednim sterownikiem,konkretnie 16to bitowym.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 8 kwi 2013, o 12:58

sagon napisał(a):
brzesiu napisał(a):A co myslicie o takim rozwiązaniu by turbine wysterować za pomocą ciśnienia z dolotu za pośrednictwem akumulatora ciśnienia i tłumika.


Szybciej już tym golfem na księżyc dojedziesz,niż turbo vnt tak wysterujesz.
Do przeróbki sterowania na podciśnienie musisz dysponować odpowiednim sterownikiem,konkretnie 16to bitowym.


I takowy posiadam ;D

Tak żeby nie było że sie dzisiaj obijałem ;)
Wałek plus nowe szklaneczki ;)


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przeszczep sie powiódł oglądałem dzisiaj te dwa wałki i jakoś mi sie wydaje ze są identyczne. niby to jest AAZ o nr 28D
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sagon » 10 kwi 2013, o 17:16

Jak autko teraz jedzie?
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez brzesiu » 11 kwi 2013, o 00:27

sagon napisał(a):Jak autko teraz jedzie?


Wydaje mi sie ze poprawiła sie dynamika w okolicach 1700-2000 obr ale sugestia tez robi swoje.

Pojade na roli to zobaczymy jaki wynik ;)
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzysiek1606 » 23 maja 2013, o 11:05

brzesiu napisał(a):sagon, podsumowując żeby zrobić hybryde kupuje pompke od DTI np taka z Clio http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-renau ... 30523.html

Podmieniam cały tłokorozdzielacz wsadzam swój stary nastawnik i teraz pytanie muszę szukać jeszcze fali od AFNa czy ta z DTI jest też o wyższej wydajności ?


lepiej podmienic fale w pompie z reni na ta z afn de 110 wypilowac fasolki do regulacji
zakupic wtyczke z pinami zarobic kabelek i cieszyc z jazdy
krzysiek1606
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 mar 2013, o 09:37
Lokalizacja: wnd

Postprzez sagon » 23 maja 2013, o 19:02

To już opcja dla bardziej wtajemniczonych,lutowanie,rozwiercanie,wymiana fali.
Prościej jest wymienić w pompie z tdi,to co niezbędne,choć można i tak,jak piszesz.
Korpusy poza jednym szczegółem niczym się między sobą nie różnią.Można i tak i tak.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości