- Kod: Zaznacz cały
Wpadła mi w rączki przedwczoraj ciekawa polska konsturkcja, mianowicie jest to elektryczna turbina spręzająca powietrze w układzie dolotowym, kiedyś już takie urządzenia były ale tam był jakiś mały wiatraczek jak z procesora na komputerze, teraz jest kilka sporych łopatek z dosć sporym silnikiem magnetycznym.
To urządzonko powstało w labolatorium badawczym studentów jednej z starszych krakowskich uczelni, urządzenie jest proste i mozna zamontować praktycznie w kazdym samochodzie benzynowym posiadającym wtrysk i komputero oraz sonde lambde.
Działa na prostej zasadzie gdyż niepotrzeba przy tym wymieniać komputera ani zmieniać programu obsługującymi mieszanke.
urządzenie jest wstanie dać cisnienie max do 0,4-0,5 bara
w moim aucie udało się ustawić to na 0,3 ale to kwestia na ile rezerwy standardowego komputera pozwolą wzbogacić mieszanke, urzadzenie bada skład mieszanki i potencjometrem mozna ją regulować, są tam trzy kontrolne diody, jedna pokazuje ze jest za uboga, jedna pokazuje ze jest idealna a jedna ze jest za bogata, stroimy to podczas jazdy dokręcając na maxa ile się uda ustawić przy zaswieconej drugiej diodzie, gdy już zapali się nam trzecia dioda uzyskujemy informacje ze przekroczylismy tą rezerwe daną przez fabryke, (urządzenie to dobrze działa też na LPG i niema problemów z gasnięciem samochodu), wtedy nalezy o poł obrotu zmniejszyć potencjometrem mieszanke.
co uzyskałem w ten sposob, ano po dwu dniach testów G-tech pokazał ze przyspieszenie z standardoych 11 sekund zmalało do 9,5 sekundy a prędkoć v max z 190 wzrosła do 215 więc niejest zle, jeszcze się bawimy z ustawieniami, niedługo pewnie pojawi się oficjalna informacja o tej "suszarce"
zaletą tego kompresorka ma być cena,nieprzekraczająca 500zł.
Postaram się jeszcze dziś wrzucić fotki jak to zostało zamontowane i wnajbliższych dniach umowie się na hamownie i porównam wykresy z przed i po.
wreszcie jakiś wmiare tani sposbob na podniesienie bezpieczne i tanie mocy naszego samochodu, super rozwiązanie dla tych co niepotrzebują poważnych przeróbek do sportu samochodowego tylko do jazdy na codzien, inną zaletą tego jest to ze mozna to wyłaczyć i jeździć z tym tylko wtedy gdy tego chcemy.
Pozdro dla wszystkich szybkich i wsciekłych
By tommicrazy z tunningforum.pl
Może jednak coś w tym jest? skoro da sie łatwo np. w dieselach zwiększyć dawke paliwa, to może warto też popracować nad nadmuchem? ktoś kto to ma, musiałby po prostu sprawdzić jakie dodatkowe ciśnienie może taki wiatrak wytworzyć z dolocie