TURBINA GOLF III 1.9TD 75KM

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

TURBINA GOLF III 1.9TD 75KM

Postprzez pilar23 » 20 cze 2013, o 21:30

Witam , posiadam Golfa 3 1.9 td 55kW z 1996 roku , od jakiegoś czasu czuję jakby turbina mniejszego kopa miała , natomiast bardziej niż to zastanawia mnie fakt że gdy dzisiaj jechałem turbina w ogóle nie pracowała leciał długo czarny dym , za którymś razem się załączyła i golfik śmigał jak dawniej , bez kopcenia itd. , nie jest to jednokrotny przypadek tak dzieje się od ok miesiąca lecz dzisiaj zauważyłem właśnie ten dym , przedtem niby też był ale osobiści go nie widziałem, bardzo proszę napisać jaka może być przyczyna i jak można to naprawić może przeczyścić.
Pozdrawiam Pilar
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

TURBINA GOLF III 1.9TD 75KM

 

Postprzez lydzior » 21 cze 2013, o 09:57

niekoniecznie turbina do czyszczenia , może coś nie gra w sterowaniu turbiną,
sprawdź wężyki podciśnienia czy nie są poprzecierane lub któryś z zaworków tych co są po lewej stronie przykręcone na nadkolu padł
Avatar użytkownika
lydzior
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 20:54
Lokalizacja: toruń

Postprzez pilar23 » 21 cze 2013, o 19:38

Witam a więc te wężyki co idą do turbiny z lewej strony są przetarte z tego materiału , guma jest ok , a niestety nie wiem gdzie są te zaworki i nigdy ich nie widziałem :(. Jeżeli chodzi o wymianę tych wężyków to jakie muszę kupić , i czy sam mogę je zmienić bez narzędzi specjalistycznych
Pozdrawiam
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pozor » 21 cze 2013, o 22:40

yyy :zdziwko: o ile mi się wydaje kolega cię w błąd wprowadza. W TD turbina jest sterowana bezpośrednio podcisnieniem z pompy vacum a jeżeli chodziło koledze o jakiś zaworek to służy on do Egr czyli bez tego da się jeździć ja np. mam go wywalone kompletnie i jest git a kolega wyżej pomylił silnik tdi z TD gdzie w tdi jest oczywiście zaworek n75 ale w TD go nie ma wężyk podciśnieniowy idzie prosto do turba Ba w turbinie garret jest bardzo krótki wężyk oto zdjęcie turbiny garret t2 Obrazek wężyk widoczny na zdjęciu pewnie masz do wymiany ale możesz mieć też inną turbinę taką jak np. kkk k03 (największy śmietnik montowany w golfach ) przy pierwszej okazji wywaliłem tą dmuchawkę oto fotka tego badziewia Obrazek a i możesz miec też taką średnią turbawkę KKK K14 Obrazek ale jak widac tu jest metalowy przewód więc mało prawdopodobne że jest przetarty a więc radziłbym wymienić te wężyki gumowe na turbinie do tgo potrzeba tylko najwyżej kombinerek i to wsio :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez lydzior » 22 cze 2013, o 11:01

sie nie pomyliłem przerabiałem to ostatnio mam dwa zaworki na lewym nadkolu auto z 12.1995 ssanie sterowane podciśnieniowo może to robi różnice. Pozor ty nie masz zaworków ja nie mam linki od ssania :mrgreen: ,ale mniejsza o to . Miałem właśnie takie objawy jak kolega pisał i to było właśnie przez przetarte wężyki i też miałem tylko ten oplot przetarty i myślałem że ta guma w środku spoko a tu zonk po wymianie śmiga jak szalony
Avatar użytkownika
lydzior
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 20:54
Lokalizacja: toruń

Postprzez Pozor » 22 cze 2013, o 20:36

tak tak ale nie ma możliwości żeby był zawór upustowy w TD bo te silnik po prostu nie mają sterownika a to że był słaby to wg. mnie wężyki podciśnieniowe nie były szczelne ot co więc kolega niech sprawdzi wszystkie podciśnienia w samochodzie a na prawde jest tego bardzo mało nie to co 2.0 ABF tam to się można za głowę złapać i płakać który wężyk przepuszcza :lol:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pilar23 » 24 cze 2013, o 21:26

Siema , nie bardzo rozumiemm jak i co mam sprawdzić , jutro jak dam rade zrobię zdjęcie silnika i może ktoś mi pomoże na razie daje fote którą znalazłem w gogle , wygląda jak mój silnik :)Obrazek
Te od egr mam przetarte myślałem że to jest turbina (te po lewej na foto zapożyczonym) a dokładnie gdzie się znajduje turbo nie wiem , proszę o rade.
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Postprzez KAMNILEK » 24 cze 2013, o 22:49

turbo masz poniżej. patrz od góry ale musisz mocno zanurkować, lub od dołu... jak rękę włożysz to będziesz mógł nawet dotknąć :lol: :lol:
KAMNILEK
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Lokalizacja: NIDZICA

Postprzez Pozor » 25 cze 2013, o 08:30

Obrazek podesłałem ci wcześniej zdjęcia jak wyglądają turbo właśnie od przodu więc problemu nie ma :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pilar23 » 25 cze 2013, o 18:51

Witam ,dziękuję bardzo jutro obejrzę dokładniej turbinkę i się odezwę dzisiaj niestety leje a dopiero wróciłem :) , mam jeszcze pytanko z tyłu turbiny jest taki bolec co przeskakuje jak się dodaje gazu , znajomy powiedział ze trochę to coś przepuszcza , fakt sprawdziłem i po oczyszczeniu miejsca z tyłu tego czegoś znowu naszedł nalot ale bardziej jak by coś się "pociło" czarny osad.
Pozdrawiam
PILAR MK3
pilar23
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 13:30
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piterb5 » 25 cze 2013, o 20:06

pewnie jakies uszczelnienie puszcza :P
Zapraszam chetnych na polerke lakieru dla forumowiczow znizki...polerki kosmetykami Mequiars 3M itp....
Zapraszam na PW! Polerowanie kloszy reflektorow!!!!
BIEZACA MECHANIKA POJAZDOWA......
Piterb5
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 cze 2013, o 19:17
Lokalizacja: Katowice


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości