turbina k14 1.9 td

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

turbina k14 1.9 td

Postprzez polliv » 18 kwi 2009, o 08:49

witam,
wczoraj wymieniłem w swoim golfie turbinę. stara był produkcji garett t2 a teraz założona to kkk k14. stara dawała max ciśnienie 0,6 bara a nowa bez problemu dmucha 1,1 bara i tu mam parę pytań:
- czy to nie za dużo?
- czy nie zmniejszy to żywotności turbiny?
- jeżeli za dużo to do to jakiej optymalnej wartości ją przekręcić?
- jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie śmiało

pozdro
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

turbina k14 1.9 td

 

Postprzez leopard » 18 kwi 2009, o 20:04

zostaw tak jak jest - 1.1 bara wytrzyma bez problemu - możesz podkręcić lekko dawke paliwa na pompie - zawsze to ze 3 KM dodatkowo będzie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez polliv » 18 kwi 2009, o 20:13

miałem nadzieję, że ktoś mi tak odpowie :-) zostawie tak jak jest. mam zamiar dołożyć do tego intercooler. myślę o ic od golfa 3 tdi ale może jest inna alternatywa :?:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez leopard » 19 kwi 2009, o 13:18

polliv napisał(a):myślę o ic od golfa 3 tdi ale może jest inna alternatywa

raczej nie ma lepszego rozwiązania (łatwiejszego do zrealizowania) - weź poprkę na długośc układu dolotu -byc może będziesz musiał przerabiac rury z IC do dolotu - układ dolotu wydłuży się - może okazać się że 1.1 bara spadnie na nominalne 0.8 - jak załozysz cooler potestuj
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez polliv » 20 kwi 2009, o 20:48

leopard, dzięki za info. jutro poszukam IC i jak brat odda mi kasę to kupię i będę się z tym bawił. a ile może kosztować taki IC z kompletem orurowania :?: jakieś widełki żebym mniej więcej się orientował i nie przepłacił :lol:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez leopard » 20 kwi 2009, o 23:58

polliv napisał(a):jakieś widełki żebym mniej więcej się orientował i nie przepłacił

nie mam pojęcia - poszperaj na allegro - zobaczysz jakie są ceny ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez polliv » 21 kwi 2009, o 20:33

leopard, dzięki za informacje :padam: pozdrawiam
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez To_mas » 19 maja 2009, o 01:07

leopard napisał(a):może okazać się że 1.1 bara spadnie na nominalne 0.8 - jak załozysz cooler potestuj
średnio różnica z IC i bez IC wychodzi 0,1 bara :)))
jak chesz zakładać IC to tak jak napisał leopard, najłatwiej ori z TDI
który jednak jest mało wdajny a tym bardziej do kitu bez swoich kierownic powietrza itd.... najlepsze rozwiązania to customowy FMIC :D

a i pamiętaj na samym powietrzu sie nie jeździ :P
skoro seria dmucha 0,8 bara a ty podniosłeś do 1,1 to podnieś mu tez dawke paliwa by to miało ręce i nogi :)
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez polliv » 3 cze 2009, o 09:07

kupiłem IC i boostpina, zamontowałem i duży uśmiech pojawił się na mojej twarzy :lol: :lol: :lol: jakby nie to autko :-) polecam jeżeli ktoś ma trochę pieniędzy na zbyciu :super: pozdrawiam ;-)
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez gomez1982 » 3 cze 2009, o 11:37

Też mam AAZ więc moje pytanie jak dużo to daje bo jestem ciekaw no i koszta jakie poniosłeś w jakiej kwocie się zamknęły bo zastanawiam się czy to jest opłacalne?
Moja Śliweczka
Gwint str. 10
Obrazek
Avatar użytkownika
gomez1982
Gaduła
 
Posty: 709
Dołączył(a): 13 mar 2009, o 00:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez polliv » 3 cze 2009, o 13:16

gomez1982, moim zdaniem dało dużo. silnik lepiej wchodzi na obroty a gdy już złapie te 2200 obrotów to idzie jak przecinak, szczególnie na dwójce i trójce. różnica jest na prawdę odczuwalna i w moim mniemaniu opłacało się. za kompletny intercooler z rurami dałem 300zł i za pina z mkII 60zł. robocizną sam się zająłem ;-) kilka godzin i po sprawie było. oto zdjęcie:

Obrazek

może nie wygląda efektownie ale działa ;-)

pozdrawiam
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez gomez1982 » 3 cze 2009, o 13:51

Ja mam bardzo krótką skrzynie więc dla mnie to jazda jest tylko na 4 i 5 biegu.Hmm czyli w sumie jak bym dał to jakiemuś mechanikowi to z 1000 zł powinno wystarczyć razem ze sprzętem.

E tam mi też nie będzie zależeć na estetyce tylko na mocy a najbardziej na momencie.No nic to wiem na ile się mniej więcej pisać.
Moja Śliweczka
Gwint str. 10
Obrazek
Avatar użytkownika
gomez1982
Gaduła
 
Posty: 709
Dołączył(a): 13 mar 2009, o 00:00
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron