Turbina

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbina

Postprzez Paweł87 » 18 kwi 2009, o 16:52

Witam chciałbym zapytać z jakiego auta będzie pasować turbina do Golfa III 1.9 tdi AHU ??
Avatar użytkownika
Paweł87
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:27
Lokalizacja: Szczecin

Turbina

 

Postprzez Ramze$ » 18 kwi 2009, o 18:01

Z tego co wiem to na pewno z Golfa IV (oznaczenia ASZ, ARL) i Audi A6 (AWX)
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez leopard » 18 kwi 2009, o 20:07

Ramze$ napisał(a):to na pewno z Golfa IV (oznaczenia ASZ, ARL) i Audi A6 (AWX)

na pewno nie plug&play ... w MKIII AHU wyjście z turbulum jest na opasce spręzystej - ASZ/AVF/AWX etc ma wejście na zapinkę
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mat » 19 kwi 2009, o 11:55

czy to jedyna roznica, czy sa jeszcze jakies inne elementy ktore moga przysporzyc problem przy przekladaniu??? czy dmuchawka od AWX czy ASZ na seryjnym programie bedzie dawac wieksze cisnienie?? jezeli tak, to czy seria IC da rade tyle wystudzic i czy na przyklad jego przpustowosc bedzie wystarczajaca???
Najgorszy user jaki moze byc!!!
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez leopard » 19 kwi 2009, o 12:59

mat napisał(a):czy dmuchawka od AWX czy ASZ na seryjnym programie bedzie dawac wieksze cisnienie?? jezeli tak, to czy seria IC da rade tyle wystudzic i czy na przyklad jego przpustowosc bedzie wystarczajaca


na ori sofcie - będzie mniej dynamiczny dół - turbiny z AWX/AVF/ASZ dają większy spręz w górnym zakresie obrotów - ciśnienie można ustawić sztangą lub softem (modyfikując program) - z tym nie będzie wiekszego problemu - IC oryginalny poradzi sobie ...

BTW - nie pamiętam czy przypadkiem nie będzie trzeba przestawić pod odpowiednim kątem ślimaka turbiny po stronie "zimnej" pod wejście rury - ale to już pierdoła z ktora poradzisz sobie bez problemu
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mat » 19 kwi 2009, o 15:11

ok Leopard. mowiac dol mowisz o jakim zakresie obrotow???
ustawienie sztanga, czyli ustawienie czym i czego??? bo tego nie kumam....
jaki moze byc spodziewany przyrost mocy/momentu??
problem z wyjsciem z turbo jest ma sie rozumiec na lini turbo-IC?!
czy uklad smarowania jest tak samo zbudowany(przewody, gwinty) czy tez trzeba stosowac jakies wygibasy...??

pytam bo niezly temat to jest, biorac pod uwage ze jest takie Audi z AWX na czesci w poblizu....
Najgorszy user jaki moze byc!!!
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez leopard » 19 kwi 2009, o 17:26

ta turbina ma większy wirnik i większą bezwładność - w okoloicy 2000 obr/min musisz poczekać zanim auto się zastanowi czy jedziemy czy nie :cwaniak:
sztanga - czyli cięgło które idzie z gruszki podciśnieniowej do turbiny (sterujące w turbinie kierownicami spalin)
nie spodziewaj się rewelacji - 3KM nie odczujesz :hyhy:
układ smarowania taki sam ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 20 kwi 2009, o 18:38

taaak w 90tce większe turbo.... chyba od stara.... :lol: leopard, oni maja 90tki nie 110tki... a z czego sobie zrobią podciśnienie...?? przecież jak by było to możliwe to już dawno bym miał inne turbo u siebie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mat » 20 kwi 2009, o 21:01

jakby sie dalo to dolozylbym nawet turbo od ladowarki CATa bo mam gdzies na garazu w firmie. chodzi o to, ze to od AWX jest niedaleko i za grosze no to czemu nie.... a pytanie o przyrost mocy itd wzielo sie z tad ze przeciez te silniki maja po 96KW, tylko ze tam jest chyba pompowtrysk....
Najgorszy user jaki moze byc!!!
mat
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 15:19
Lokalizacja: TSK

Postprzez leopard » 20 kwi 2009, o 23:57

SotoM napisał(a):przecież jak by było to możliwe

jest możliwe - zmieniasz ECU na 16bit (soft 110 KM) - kilka węzyków nowy N75 turbulum ... trochę kasy i bangla 110KM w serii
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 21 kwi 2009, o 00:02

leopard napisał(a):jest możliwe - zmieniasz ECU na 16bit (soft 110 KM) - kilka węzyków nowy N75 turbulum ... trochę kasy i bangla 110KM w serii
to juz wiem...pamietam tą lekcje... ;-) ale chyba chłopalki chcą załozyc inne turbo bez wkładu w ECU itd... wiećchodzi mi o to ze to nie bedzie fafać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prusax » 21 kwi 2009, o 07:49

Fantastycznie się czyta wojne 2 kolegów :D
Pozdrawiam

Marcin vel PrusaX
Avatar użytkownika
prusax
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 kwi 2009, o 00:12
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron