Turbo 1.9 GTD AAZ

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbo 1.9 GTD AAZ

Postprzez Shiler » 3 lip 2009, o 17:24

Koledzy interesuje mnie jakie cisnienie moze wygenerowac turbina z AAZ i jakie ma podstawowe cisnienie ??
I druga sprawa jak mozna podkrecic turbinke zeby dawala wieksze cisnienie ??

prosze o szybka odpowiedz pozdrawiam
Avatar użytkownika
Shiler
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 20:10
Lokalizacja: Wołomin

Turbo 1.9 GTD AAZ

 

Postprzez Procent » 3 lip 2009, o 22:56

Był już temat o tym. Ale jak już jestem to napiszę. Ciśnienie ori jest w granicach 0.8-0.9 bara. Podkręcić ciśnienie można, ale zapomniałem jak się takie urządzonko nazywa co ma pokrętło i tym regulujesz. Ale istnieje coś takiego. W Twoim silniku nie ma ECU także dużej ingerencji w silnik nie zrobisz. Jedynie wydajniejsze turbo, wtryski i ic. A ciśnienie najbezpieczniejsze dla silnika bez głębszej ingerencji to 1.2-1.3 bara
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Shiler » 4 lip 2009, o 00:34

a mam jeszcze takie pytanie czy jest moze instrukcja jak zamontowac IC ??
jak narazie zamontowalem tylko boost pina z 1,6 TD
niebawem bede podkrecal cisnienie
Avatar użytkownika
Shiler
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 20:10
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez Procent » 4 lip 2009, o 11:00

Zapytaj tu kolege na forum. Jest taki na forum. On ma zamontowany. Tylko nie pamiętam nicku
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Shiler » 4 lip 2009, o 12:02

no wlasnie wiec ajki ma nick
Avatar użytkownika
Shiler
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 20:10
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez polliv » 6 lip 2009, o 22:53

ja montowałem u siebie ic od TDI do swojego AAZ :-) ja kupiłem IC z oryginalnym orurowaniem więc instalacja była prost. trzeba zdjąć przedni zderzak i dospawać jeden uchwyt bo go nie ma. w sumie godzina roboty.

[ Dodano: 2009-07-06, 22:54 ]
Procent napisał(a):Podkręcić ciśnienie można, ale zapomniałem jak się takie urządzonko nazywa co ma pokrętło i tym regulujesz.
MBC
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Procent » 7 lip 2009, o 00:08

polliv dzięki za przypomnienie. MBC (Manual Boost Controler) jest to w sumie najtańsza metoda żeby podkręcić ciśnienie, ale oczywiście trzeba to robić z głową i mieć umiar żeby to nie miało tragicznych skutków.Taki MBC kosztuje od 40 do 100 zł
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez polliv » 7 lip 2009, o 12:28

Procent, jeżeli ma się turbinę kkk to tam wystarczy tylko odkręcić jedną śrubkę żeby zwiększyć ciśnienie, mbc niepotrzebne ;-)

ja montarz IC przeprowadziłem tak:
:arrow: wyjąłem migacze i halogeny ze zderzaka,
:arrow: zdjąłem zderzak,
:arrow: przymierzyłem IC, na śrubę, która trzyma IC od góry jest dziura więc przykęciłem go nią,
:arrow: z dwóch paskowników zespawałem uchwyt w taki sposób, że jeden jest położony poziomo i ma wywiercone dziury na dwie śruby które trzymają IC od dołu a drugi paskownik jest przyspawany do pierwszego w taki sposób, że dostaje do otworu w ramie i tam jest przykręcony(jeżeli się uda to jutro podrzucę zdj.). takie mocowanie u mnie wystarczyło.
:arrow: przymierzyłem zderzak i wszystko pasowało więc przykręciłem go(tutaj muszę dodać, że do IC były w tym momencie przyczepione pierwsze rury, które wchodzą do komory silnika,
:arrow: teraz nadszedł czas na zabawę z wyjściem z turbiny i wejściem do kolektora ssącego ponieważ są skierowane w zupełnie innych kierunkach niż w TDI. aby to jakoś pasowało odkręciłem wierzchnią część kolektora ssącego i obruciłem wlotem w drugą stronę co wystarczyło. aby połączyć turbinę z IC wykorzystałem oryginalny łącznik turbiny z kolektorem i kawałek rury kwasówki w kształcie kolanka. mniej więcej jak widać na zdj.
Obrazek
:arrow: teraz dopasowałem jakoś rury żeby mniej więcej pasowały,
:arrow: trzeba było też zaślepić miejsce na czujnik w rurze powrotnej z IC(ja zrobiłem to za pomocą czujnika temperatury z golfa II brata i kawałka drutu :lol: )
:arrow: zamknąłem maskę i pojechałem na sprawdzenie, wszystko było git.
:arrow: pózniej dorobiłem z kawałka aluminiowej blachy osłonę turbiny od rur żeby się nie grzały,
:arrow: wszystko to była prowizorka i miałem to później poprawiać ale jak zwykle wyszło tak, że co zrobione na prędką rękę to najlepsze :lol:


mam nadzieję, że pomogłem

pozdrawiam
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez happysc » 10 lip 2009, o 08:31

moj kolega nosi sie z zamiarem zalozenia IC i ma dwa pytania: czy jest jakas roznica w mocy silnika i druga to czy zwiekszylo sie spalanie ON??
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r), MK4 TDi 110PS(01r)
Jest: Polo 6n2 GTi 125ps
Avatar użytkownika
happysc
Gaduła
 
Posty: 549
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez polliv » 10 lip 2009, o 10:27

happysc, powiem tak, ja czuję wyraźną różnicę, samochód jest bardziej elastyczny, ciągnie z niższego zakresu obrotów. efekty zmian zależą też od stanu silnika i rodzaju IC jaki kolega założy. jeżeli chodzi o spalanie to ok 6-6,5l/100km ale dokładniejszy wynik będę mógł podać za 2 -3 dni jak zatankuje ;-)
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez happysc » 10 lip 2009, o 11:11

on zakupil IC od TDi AHF z Audi A3 ma dokladnie taki sam jak ja mam u siebie w audi
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r), MK4 TDi 110PS(01r)
Jest: Polo 6n2 GTi 125ps
Avatar użytkownika
happysc
Gaduła
 
Posty: 549
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez polliv » 10 lip 2009, o 11:17

szczerze to nie mam pojęcia jak taki wygląda :-) ale na jakoś go dopasuje i będzie śmigał ;-)
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości