Turbo do SDi

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbo do SDi

Postprzez davwidek » 17 lip 2015, o 02:27

Witam.
Jest na forum osoba, która NIE NAPISZE mi, że to nieopłacalne, że lepiej swapa robić oraz, że 10 koni więcej nie robi różnicy?
Posiadam turbo z golfa 3 1.9 gtd z 93 roku wraz z kolektorami i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wstawienia go do sdi.
Nie wiem w sumie jedynie gdzie i jak trzeba podłączyć przewód od oleju.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
davwidek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:35
Lokalizacja: Gubin
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 D 1Y
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Turbo do SDi

 

Re: Turbo do SDi

Postprzez BartheZz_3 » 17 lip 2015, o 09:32

Ma to sens, ale zależy czego oczekujesz. Z SDI idzie wyciągnąć równie dużo kucy co z TD albo nawet więcej niż z serii TDI. Nie mogę znaleźć tematu jednego użytkownika, ze zwykłego Diesla wyciągnął ponad 100HP.
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Re: Turbo do SDi

Postprzez davwidek » 17 lip 2015, o 11:01

Nie nie nie. Spokojnie nie musisz szukac. Czytalem juz ten temat.
Chodzi mi tylko o podlaczenie turbosprezarki. Zadnych modow tam mi nie trzeba.
Nie wiem jak i do czego ma byc podlaczony przewod od oleju..
Avatar użytkownika
davwidek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:35
Lokalizacja: Gubin
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 D 1Y
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Turbo do SDi

Postprzez GolfiarzJR » 17 lip 2015, o 11:54

Z reguły SDI to miały być silniki miastowe które mało palą i radzą sobie w mieście , pewnie wyciągniesz z niego około 100 kucy ale jaki to ma sens skoro ten silnik nie jest do tego stworzony. Co do podłączenia przewodu również nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć ale myśle że rozjaśniłem Ci sprawę i nie poleca hejty :P
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Turbo do SDi

Postprzez BartheZz_3 » 17 lip 2015, o 11:56

Myślę, że kolektor od 1.6TD będzie odpowiedzniejszy ewentualnie od T3 ogórka.
będziesz jeszcze potrzebował kolektora dolotowego. to już obojętnie od jakiego silnika pod warunkiem że będzie to 1.9
ja polecam rzeźbę i zastosować duży kolektor od 1.9D ale jeśli ktoś nie ma ochoty to można zastosować od np TDI 130KM lub zwykłego passata.
co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.
nie służyłby im nisko położony moment obrotowy, poza tym przy zastosowaniu małej turbiny rośnie obciążenie termiczne silnika, i spalanie. przy zastosowaniu większej masz tylko zwiększony przeciąg i mniejsze temp.
przy spokojnej jeździe spalanie pozostanie na tym samym poziomie lub nawet spadnie a przy wyższych obrotach już będzie turbo mocniej pompować co w zasadzie służy koncepcji auta ekonomicznego.


po za tym będzie ci jeszcze potrzebne IC i trochę rurek metalowych i gumowych żeby jakieś orurowanie do IC zrobić.
po drugie polecając Ci duże turbo mam na celu oszczędzenie Twojego sprzęgła które by się szybko poddało przy mniejszej turbinie.
po trzecie będzie miało większą trwałość niż małe z tego względu że masz krótką skrzynię biegów.



a ponieważ w silnikach 1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD chyba że masz ochotę na więcej to np 10mm.
większych nie polecam ze względu na ograniczoną wytrzymałość układu korbowo-tłokowego.
na takiej składance można z powodzeniem atakować okolice 8-9s do 100km/h
jeśli zrobisz krótszy czas będą się pojawiać problemy z tulejkami w korbowodach.

Taki cytat z innego forum. Co do spływu oleju...
W tym samym temacie ktoś napisał:
też właśnie myślałem żeby wspawać spływ oleju do miski

Nikt nie zanegował, nikt nie pochwalił...
Link do tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=400985
Co prawda chodzi o Polo ale myślę że temat Ci pomoże
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Re: Turbo do SDi

Postprzez davwidek » 30 lip 2015, o 01:00

Odświeże trochę temacik.
Chciałbym się dowiedzieć czym różni się silnik 1.9 D od 1.9 SDi oraz od 1.9 GTD.

co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.

W zwykłych D. A jak jest w SDi ? To nie są te same silniki ? Wiem, że w przypadku głowicy to jest ona taka sama jak w gtd a o reszcie nie mam pojęcia.

w silnikach 1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD

Nie jestem tak obeznany jeszcze. Łatwe jest takie wstawienie ? Chodzi o to, że skąd będe wiedzieć, w jakim położeniu jest pompka.
A z golfa III 1.9 GTD nie podejdzie pompka ?
Oraz czy to konieczne ? :-D
Avatar użytkownika
davwidek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:35
Lokalizacja: Gubin
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 D 1Y
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Turbo do SDi

Postprzez BartheZz_3 » 30 lip 2015, o 07:22

czym różni się silnik 1.9 D od 1.9 SDi

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90623
A 1.9GTD to silnik TD - 75KM w wersji GT ;) tak więc jeśli spotkasz auta TD i GTD to to jest to samo mechanicznie, tylko GTD będzie miało lepsze wyposażenie :)
czy to konieczne ? :-D

Hmm zawsze to większe dawkowanie paliwa i pompa ma łatwiej, bo jest wydajniejsza.

Co do reszty... Sam nie wiem jak odpisać ;)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Re: Turbo do SDi

Postprzez davwidek » 30 lip 2015, o 22:56

Przez cały rok żyłem w ogromnej niewiedzy...
Po ponownym przeczytaniu tematu, który wyżej podesłałeś, muszę przyznać się do błędu.
Mianowicie, nie posiadam silnika o kodzie AEY lecz 1Y czyli zwykły 1.9 D. :wstyd:
Porównałem cały osprzęt oraz co najważniejsze.. spojrzałem na nalepke w bagażniku.
Jeśli to nie robi problemu to możemy dalej kontynuować temat.. :oops:

Bo może ktoś ma 1.9 TD i potrafi napisać/pokazać zdjęcia i ewentualnie objaśnić gdzie są połączone wężyki oleju od turba ?
I czy jest teraz sens wstawić Garretta T2 czy jednak lepszym rozwiązaniem będzie T3.
Mam całą głowice z osprzętem z innego td więc czemu nie mógłbym sobie czegoś zamontować jeśli można..

Czy w takim wypadku potrzeba zmieniać pompe wtryskową? (Powiedzmy, że chciałbym mieć TD teraz)
Avatar użytkownika
davwidek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:35
Lokalizacja: Gubin
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 D 1Y
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Turbo do SDi

Postprzez BartheZz_3 » 31 lip 2015, o 07:37

Jeśli chciałbyś mieć TD, to warto zmienić też pompę, bo co zrobisz, jeśli ta z D w trasie odmówi posłuszeństwa, bo za słaba była? ;) zaraz wpadną tunerzy TDI i Ci będą pchać pompy 10-12mm :hyhy: czyli już takie bardzo wydajne, wystarczające spokojnie na +120KM ;)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Re: Turbo do SDi

Postprzez davwidek » 31 lip 2015, o 10:42

Jakbym chcial cos wiekszego to wolalbym zrobic swapa xd.
Tutaj chce jedynie td zrobic jako ze mam wszystkie czesci do tego.
A jeszcze pytanie co z ukladem korbowo tlokowym ? Sa jakies roznice ?
Avatar użytkownika
davwidek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:35
Lokalizacja: Gubin
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 D 1Y
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Turbo do SDi

Postprzez BartheZz_3 » 31 lip 2015, o 10:46

No tego to już Ci nie powiem bo nie mam pojęcia... Ale! wydaje mi się że ogólnie słupki są takie same w D TD i TDI, różnią się osprzętem, wysterowaniem...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - - domy jednorodzinne okolice warszawy



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości