Wycieki oleju spod rury od turbosprężarki i czarny dym z wydechu przy przyspieszaniu mogą wskazywać na kilka problemów, ale zmiana oleju na mineralny nie jest zalecanym rozwiązaniem. Oto, co warto sprawdzić i jakie mogą być przyczyny:
Stan turbosprężarki: Czarny dym z wydechu to znak, że silnik spala nadmiar paliwa (bogata mieszanka), co może wynikać z problemów z turbosprężarką. Wyciek oleju spod rury od turba może świadczyć o zużytych uszczelnieniach turbosprężarki, co powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego. Może być konieczne sprawdzenie turbosprężarki pod kątem luzów na wirniku lub uszkodzenia uszczelek.
Zatkany lub zabrudzony intercooler: Olej z turbosprężarki może gromadzić się w intercoolerze, co może powodować dymienie i osłabienie wydajności silnika. Sprawdź, czy intercooler nie jest zabrudzony olejem i, jeśli to konieczne, wyczyść go.
Filtr powietrza i przepływomierz: Sprawdź stan filtra powietrza – jeśli jest zabrudzony, może powodować bogatą mieszankę paliwową. Uszkodzony lub zabrudzony przepływomierz również może wpływać na nieprawidłowe spalanie.
--
Pozdrawiam,
Nosterix
Niezawodne
przewijaki medyczne