Turbo Golf III 2.0

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbo Golf III 2.0

Postprzez Nosens » 3 cze 2014, o 11:16

Witam, jestem od niedawna na tym forum ale śledzę go już od dłuższego czasu. Temat pewnie była wałkowany kilkakrotnie ale chyba nie przy tym modelu więc się nie liczy :) Jestem posiadaczem mojego golfa prawie 2 lata. Niestety wcześniej z powodu szkoły i innych opłat nie było mnie stać na rozbudowę tego samochodu, a marzę by zrobić go na prawdziwe cacko. Marzę dalej i wymarzyłem sobie turbosprężarkę. Teraz pytanie, czy w przypadki wersji 2.0 GTI (115) Km będzie ta zmiana odczuwalna i ma sens? Wiem, że koszty są spore ale z tym jakoś dam radę. Wiem też, że trzeba będzie wymienić między innymi korbowody i parę innych części, więc to pomińmy.

Sądzicie, że przy tym modelu będzie sens zrobić turbo?
Nosens
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 07:57
Lokalizacja: Kraków

Turbo Golf III 2.0

 

Postprzez trojeczkaGT » 3 cze 2014, o 11:40

jak juz wiesz uturbienie bedzie duzo kosztowalo nawet bardzo duzo. 115 KM mysle ze wystarczy do fajnej jazdy chyba ze chcesz golfem na zawody jezdzic ale lepiej vr6 wtedy.

Ogolnie lepiej pieniadze ktore wladowalbys w turbo przeznaczyc np na lakiernika i walke z ruda jezeli jest, lub na wymiane kompletnego zawieszenia
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Nosens » 3 cze 2014, o 11:57

No tak, dzięki za odpowiedź. Koszty trochę mnie przerażają, nie powiem. W dodatku obawa o silnik w końcu to seryjny, może długo nie pociągnąć, prawda? A czy są jakieś inne metody, które mogą zwiększyć wydajność silnika? Boje mu się dawać wysokie obroty, a chciałbym poprawić możliwość szybkiego rozpędzenia się. Odnośnie lakiernika to samochód leci w przyszłym tygodniu na zabieg. Także lakier jest w produkcji. Teraz w dodatku wymieniałem wszystkie klocki hamulcowe, zawieszenia, pasek klinowy, pasek od hamulca ręcznego, nowe opony i przednia szyba. Zebrało się trochę ale sytuacja przez moment była trudna. Chciałbym coś jeszcze z niego wyciągnąć więcej.
Nosens
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 07:57
Lokalizacja: Kraków

Postprzez trojeczkaGT » 3 cze 2014, o 12:07

ja swojego 1.8 90 KM wersja GT cisnalem do 4000 tys 5000 obrotow i chodzil caly czas dobrze nawet na lpg haha

mozesz zalozyc krotsza skrzynie ale nie powiem Ci jakie sa jej oznaczenia
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 cze 2014, o 15:54

Nosens napisał(a):Temat pewnie była wałkowany kilkakrotnie ale chyba nie przy tym modelu więc się nie liczy


Był wałkowany. Wielokrotnie...

Nosens napisał(a):Marzę dalej i wymarzyłem sobie turbosprężarkę. Teraz pytanie, czy w przypadki wersji 2.0 GTI (115) Km będzie ta zmiana odczuwalna i ma sens?


Realizuj marzenia. A zmiana z pewnością będzie odczuwalna.

Nosens napisał(a):A czy są jakieś inne metody, które mogą zwiększyć wydajność silnika?


Poczytaj ten temat, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=505022

Ogólnie to polecam google.

Nosens napisał(a):Chciałbym coś jeszcze z niego wyciągnąć więcej.


Szukaj swapa 2.0 16v ABF . bardziej rozwojowy od twojego obecnego.

Zabawa w turbo w NA zawsze wiąże się z kosztami. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Nosens » 4 cze 2014, o 07:52

Dobra, dzięki za info :) Choć teraz momentami zastanawiam się czy lepiej już by nie było kupić MK4 z 1.8T i tam dodać turbo.... no ale czas pokaże co będzie :) Jeszcze raz dzięki za info.
Nosens
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 maja 2014, o 07:57
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pozor » 4 cze 2014, o 12:08

co do modzenia twojego silnika to polecam Głowicę ABF z pełną elektryką na wtryskach,dodatkowo skrzynia 2y i wtedy ,ostre wałki korekta softu ,zabawa z układem wydechowym,Zrobienie konkretnego dolotu powietrza, I wiele innych ,Sam się też zaczynam uczyć na benzyniakach :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez trollu » 4 cze 2014, o 15:01

Nosens napisał(a):1.8T i tam dodać turbo

1.8 Tyyyyy jak sama nazwa wskazuje ma już turbo, no chyba że chcesz stworzyć jakiś wynalazek BiT.
Pozor napisał(a):co do modzenia twojego silnika to polecam Głowicę ABF z pełną elektryką na wtryskach,dodatkowo skrzynia 2y i wtedy ,ostre wałki korekta softu ,zabawa z układem wydechowym,Zrobienie konkretnego dolotu powietrza, I wiele innych

i to wiele innych wyjdzie 2x drożej niż swap VR. moja rada - kup rozbite audi q7 V12 tdi albo phaetona z W12, będzie super.

a teraz na serio - normalnie takie tematy zamykam z bardzo prozaicznych powodów - po pierwsze byłoooo, po drugie od zabawy w tuning najpierw radziłbym się zainteresowac samą budową i zasadą działania silnika, hasła "wiem że coś trzeba wymienić" i wkładanie turbo do 1.8t nie napawają mnie spokojem jeżeli chodzi o pomyślność modów. nie wiem ocb z paskiem od ręcznego.
poza tym
trojeczkaGT napisał(a):mozesz zalozyc krotsza skrzynie ale nie powiem Ci jakie sa jej oznaczenia

GTI ma w serii krótszą skrzynie
ogólnie polecam przejrzeć ten dział, wrzucałem nie raz linki np z ostrymi wałkami, są ceny itd, o turbo tez już pisałem. ja jestem jak najbardziej na tak ale jeżeli zakładasz teraz zawias TaT a nie np koni to wątpię żeby też koszty zakładania turbo Ci się spodobały. silnik 2.0 8v jest dość dobrą bazą pod turbo. tuning N/A raczej bym w golfowych silnikach odpuścił, efekty będa niewspółmiernie niskie do poniesionych kosztów.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości