Turbo w 1.9TD

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez Reiven » 30 wrz 2008, o 11:47

Ja nie wiem skąd się biorą te stereotypy ze turbo ma świstać jak w dieslu jak jest prawidłowo wysterowane turbo, szczelny układ i sprawny EGR to nie powinno być za specjalnie słychać turbiny co innego w benzynie gdzie jest przepustnica i po puszczeniu gazu powietrze pod ciśnieniem z rozpędzonej turbiny musi gdzieś uciec żeby jej nie uszkodzić i jest spuszczane przez westgate stąd świst uchodzącego powietrza i chyba też stąd stereotyp ze turbo musi świszczeć.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez łaksiak » 30 wrz 2008, o 11:54

To jeżeli śwista to układ jest nieszczelny ?? Ehh w takim razie to chyba nie jest pocieszająca nowina :-| :?:
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez Reiven » 1 paź 2008, o 16:28

Ja nie napisałem że jeżeli śwista to od razu układ jest nieszczelny.
Ale zachodzi takie prawdopodobieństwo równie dobrze może być zużyta turbina, zresztą to zależy jak głośny jest to śwista bo do pewnego momentu jest to w normie.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 1 paź 2008, o 18:40

turbine jak słychac na biegu jałowym czyli na luzie jak gwiżdże to znaczy ze w układzie wydechowym jest jakaś nieszczelnośc. nawet mała dziurka i juz bedzie słychac to gwizdonko. ale też nie wykluczone ze moze być wytarty wirnik turbiny od str.pompujacej.a wytarty jest od powietrza ktore turbina pochłaniea z filtra powietrza. ten mikru kurz z nie wymienianego na czas filtra powietrza tak ściera łopaty na wirniku. dlatego warto wymieniac filtr powitrza razem z wymniana uleju...taka jest zasada w dizlu a przede wszystkim z turbo. tak bynajmniej robię na serwisie i w kazdym asyście jest taki punkt. czy to jest asyst mały czy duzy...nieważne. wymina filtra oleju i powietrza.filtr paliwa co 2ga wymiana oleju.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez haqur » 4 paź 2008, o 15:18

Ja też mam td i kupiłem nową turbinę "kkk" i powiem tyle że słychać świstanie w przedziale 2.2-2.6 tyś! To norma. Zaznaczam że mam nowe uszczelki pod rurę posmarowaną pastą do wydechu "BOSAL"
haqur
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 19:32
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez wojtasek » 13 paź 2008, o 23:24

A ja powiem tak mam tez golfa 1.9TD i jak kupiłem go turba nie bylo slychac od poczatku.Okazało sie ze jest zaciety zawor w turbinie i turbo nie dziala. gdy juz zrobilem ten zawor turbina włanczala sie i bylo ja slychac ale nie glosno tak jak w tdi lub innym silniku. ale po jakims czasie turbo zaczelo mi wyc strasznie glosno pracowalo jak sie wlanczalo to byl taki gwist i po jakism czasie zobaczylem ze jest wydmuchana uszczelka miedzy turbina a blokiem silnika.
wojtasek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 19:32
Lokalizacja: Suwa?ki

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości