Turbo wyrzuca olej. Proszę o pomoc i kilka pytań.

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbo wyrzuca olej. Proszę o pomoc i kilka pytań.

Postprzez karol93ts » 12 gru 2013, o 12:04

Pierwsze się przywitam. Cześć wszystkim :) Witam. Ostatnio jechałem autem i wyjeżdżałem ze skrzyżowania na pierwszym biegu. I od razu przyśpieszyłem pedał do spodu i coś strzeliło i od tego czasu turbina zaczęła głośniej chodzić i nie zbiera się tak jak ma się zbierać. Odjechałem na pobocze i zgasiłem auto. Za chwilę odpaliłem bo myślałem że wszedł w tryb awaryjny . Ale chodziło tak samo ale straszny dym poszedł z silnika. Zaholowałem auto do domu ściągnąłem rurę od turba ta co idzie z IC i zapaliłem auto po przekroczeniu 2tys obrotów turbina wyrzuca dużo oleju. I okazało się że jak miałem olej w silniku norma to jest prawie że nic . Ubytki duże. Auto kopci na niebiesko tylko po dodaniu gazu. Silnik chodzi równiutko. Pali elegancko ale dymi i turbina wyrzuca olej. Golf III 1.9TDI 90km 95r. Proszę o pomoc
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Turbo wyrzuca olej. Proszę o pomoc i kilka pytań.

 

Postprzez palio » 13 gru 2013, o 09:07

Być może uszczelniacze się skończyły i pije olej. Musisz zdjąć górę silnika i sprawdzić w jakim są stanie.

Jeżeli to turbo to pozostaje tylko kupno używki w bardzo dobrym stanie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol93ts » 15 gru 2013, o 09:54

W piątek mechanik wyciągnął turbo. Wczoraj pojechałem zobaczyć to turbo i wirnik ma luzy nie całe 0.5 cm. Takie delikatne. I nie wiem sam czy to turbo czy nie. Jak czytałem to nie którzy piszą że wirnik ma jakieś luzy. Proszę o pomoc. Cały wirnik w środku był suchy nie było śladu oleju . Proszę o szybką odpowiedz
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Postprzez palio » 15 gru 2013, o 09:57

karol93ts, taki luz jest dopuszczalny i turbo jest ok, więc nie ma sensu wymieniać.
Musisz sprawdzić uszczelniacze zaworowe. Sprawdź również kompresję.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol93ts » 15 gru 2013, o 10:12

Aha. Ale po tym strzeleniu tak dziwnie zaczęło Głośniej chodzić. Mechanik powiedział że turbo. Ale nie wydaje mi się . Że tak mogło od razu paść. Muszę do niego zajechać i powiedzieć żeby sprawdził uszczelniacze . A oprócz tego co może jeszcze być?

A jak by poszły uszczelniacze zaworów to olej by wyrzucało turbo???
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Postprzez palio » 15 gru 2013, o 10:17

A jak coś strzeliło to jaki był stan oleju? Ubyło go czy nie? Niech sprawdzi kompresję bo być może pierścienie na tłokach się skończyły.

Turbo w tych silnikach jest powiedzmy pancerne i ciężko go uszkodzić chociaż są przypadki, że padają.

Powiedz mi jeszcze czy wirnik w turbo jest cały? Nie ma uszkodzeń łopatek na wirniku?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol93ts » 15 gru 2013, o 10:24

Zanim strzeliło to stan był jak powinien . A później jak strzeliło to momentalnie olej spadł . Na bagnecie tylko 1mm było . Ale jak by poszły pierścienie no czy silnik by równo chodził? I też powiem że później po odpaleniu to turbo tak jak by chodziło słychać było że chce się wbić na obroty ale nie może.
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Postprzez palio » 15 gru 2013, o 10:28

Jak strzeliło to wzrosły obroty maksymalnie i z tyłu była chmura dymu?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol93ts » 15 gru 2013, o 10:45

Obroty poszły maksymalnie jak by sam gaz dodał i straszny dym z pod maski. Ale może tylko że z pod maski bo miałem dziurę w strumienicy a tak to by poszedł przez rurę. Ale poszło z pod maski i rury i to myślałem że się pali taki dym. Ale obroty poszły maksymalnie dopiero po przejechaniu 1km. Jak strzeliło dojechałem do domu i wtedy obroty maksymalnie i chmura dymu. Proszę o odpowiedz bo zaraz jadę do mechanika
karol93ts
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 11:56
Lokalizacja: Bieszczady

Postprzez muchomorek165 » 15 gru 2013, o 11:43

Jak dla mnie wygląda na to że TURBO zaciagneło olej i wtedy faktycznie trzeba szukać nowe. Jak obroty poszły na maksa same, to do komory spalania dostał się olej silnikowy i coś takiego się stanie, biorąc pod uwagę że przez wtryski na pewno nie, to z smarowania turbiny olej dostał się do kolektora ssącego i go spaliło. Bardzo niebezpieczne bo może przekręcić silnik raz mi się tak stało ciężko było go zgasić. Wtedy łozysko się zatarło w Turbo.
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez palio » 15 gru 2013, o 11:45

karol93ts, turbo do wymiany. Trzeba szukać drugiego.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez muchomorek165 » 15 gru 2013, o 11:48

A tak właściwie jakie masz bo mi zalega Garrett T2 bo zmieniałem na większe (T3) i sobie leżakuje :P
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości