Turbosprężarka do wymiany

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Turbosprężarka do wymiany

Postprzez spaRR » 21 wrz 2013, o 17:14

Witajcie. Oznajmiono mi, że powodem sporadycznego słabnięcia golfa jest turbosprężarka, która wysłużyła już swoje (przepuszcza). Pytanie czy warto ją regenerować lub kupić regenerowaną? Czy rozglądać się za używkami?
Avatar użytkownika
spaRR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:48
Lokalizacja: Śląskie

Turbosprężarka do wymiany

 

Postprzez palio » 21 wrz 2013, o 17:45

A czy ta Twoja stara turbosprężarka puszcza olej? Auto strasznie kopci, że za autem zasłona dymna? Na jakiej podstawie to stwierdził?

Z regeneracją i z regenerowanymi turbosprężarkami różnie bywa. To taka loteria, albo trafisz dobrze albo źle.

Na Twoim miejscu szukałbym używki w dobrym stanie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez spaRR » 21 wrz 2013, o 17:52

Samochód często traci moc. Myślałem, że to przepływka i rzeczywiście, było dobrze przez jakiś czas. Niestety problem powrócił. Są dni w które golf zbiera się jak nigdy, a są dni, kiedy w ogóle nie reaguje na pedał gazu. Chmura za autem pojawia się, kiedy mocniej przycisnę. Ponoć jest za to odpowiedzialny uszkodzony "zawór emisji spalin". Nie wiem czy ma to coś ze sobą wspólnego.
Avatar użytkownika
spaRR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:48
Lokalizacja: Śląskie

Postprzez palio » 21 wrz 2013, o 17:58

A masz możliwość podłączenia pod vaga? Jak tak to podłączył byś sczytał błędy i zapisał. Zrobiłbyś również komplet logów. Które grupy logować i jak to zrobić to masz to opisane wszystko w "DIAGNOSTYCE".

Czyli EGR - zawór recyrkulacji spalin (tzw. ekologia) u mniej jest wywalony i auto nie kopci.

Jakiego koloru jest zadymienie? Turbo pobiera olej z silnika? Ubywa oleju jak tak to ile na 1000 km?

Najważniejsze napisz o jakim aucie mowa. Bo wiadomo, że 1,9 TDI ale jaka moc i oznaczenie. To ważne.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez spaRR » 23 wrz 2013, o 14:32

Oleju nie ubywa, dym czarny. Jest to 1,9 110 KM AFN.

Podpiąłem się pod komputer i oto co otrzymałem:

[hide]Statyczne:


Bassic Settings:

011 nieobsługiwany

Dynamiczne:


Dodatkowe (Polski VAG 4.9)

[/hide]

Dodatkowo błąd 1117
- Sygnał obciążenia z zacisku alternatora DF

Byłbym wdzięczny za interpretację.
Ostatnio edytowano 23 wrz 2013, o 16:17 przez spaRR, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
spaRR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:48
Lokalizacja: Śląskie

Postprzez greg_117 » 23 wrz 2013, o 17:18

u mnie w lagunie II przez słabnięcie była winna rura co idzie od Intercoolera do ssącego ( pęknięta lekko i puszczała powietrze) u Ciebie może jest inny powód jak piszecie
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez cineek25 » 23 wrz 2013, o 19:38

kumpel tez miał peknieta rure z IC i raz było oki a raz nie, zacznij od prostszych rzeczy
cineek25
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 08:16
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez palio » 23 wrz 2013, o 19:55

spaRR,
dawka - ok
korekcje - ok
termostat - ok
kąt wyprzedzenia wtrysku - ok

Czy grupa 000 na pewno jest w BS? Jeśli tak to masz mocno opóźniony kąt początku wtrysku. Teraz jest w okolicach 21 jednostek. Należy go przyśpieszyć do około 52 jednostek. Lepiej żeby kąt był lekko przyśpieszony niż opóźniony.

Dynamiczne za krótkie. Logujemy od 1400 do 4000 z pedałem w podłodze.
Zrób 3 pojedyncze logi dynamiczne grup: 003, 011 i 010. Pamiętaj aby każda z grup była z osobna.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez spaRR » 23 wrz 2013, o 20:00

palio45, dzięki wielkie. Jutro postaram się podrzucić te 3 logi.
Avatar użytkownika
spaRR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:48
Lokalizacja: Śląskie

Postprzez Byku21 » 24 wrz 2013, o 19:37

U mnie dzisiaj padła turbosprężarka,objawy były takie,że gaz w podłodze i odcinało,do połowy pedał i była moc.Błędy zawsze się pojawiały odnośnie przepływki 00553 i 00575 czujnik ciśnienia.Wymiana podzespołów i dziwnym trafem kilka dni spokoju,aż do dzisiaj...Wirnik pękł i olej dostał się do cylindrów oraz na wydech...
Byku21
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 gru 2010, o 00:41
Lokalizacja: S-ko

Postprzez spaRR » 27 wrz 2013, o 14:49

palio45 napisał(a):Zrób 3 pojedyncze logi dynamiczne grup: 003, 011 i 010. Pamiętaj aby każda z grup była z osobna.


Oto logi grup 003 010 011:
Avatar użytkownika
spaRR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:48
Lokalizacja: Śląskie

Postprzez palio » 27 wrz 2013, o 20:18

Przepływka - ok

Dziwne masz doładowanie, a właściwie niedoładowanie. Tak jakby wcale nie było podciśnienia. Albo winny jest N75, albo vacum pompa, albo zardzewiała gruszka. Aby sprawdzić czy winny jest N75 to zamień go z n18 są takie same.

Gruszkę musisz sam sprawdzić czy czasami nie skorodowała. No chyba, że kiedyś była wymieniana i została źle wyregulowana.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości