Ubytki oleju.

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Ubytki oleju.

Postprzez nut3r » 30 lip 2014, o 18:13

Witam mam ubytki oleju po sofcie czytałem pare postów i wyczytalem ze olej przy duzych predkosciach moze sie spalac ale czy to prawda? Zrobilem soft mam ori icek , czy auto sie grzeje i spala az tyle oleju po przegrzaniu sie . Auto trzyma temperature fakt wczesniej egr puszczal troche oleju a dzis zauwazylem przy nagrzanym silniku i na luzie , gaz w podloge auto kopci jak parowiec , ale tylko przy max bucie . Czy udac sie na korekte softa? przed softem auto nie brało ani grama oleju . Nie wiem jaki poprzednio bylo olej ale ja zalalem 10w40 mobila pol syntetyka , juz mam ponad 10k na tym oleju i czeka mnie wymiana , kupie valvoline 10w40 maxlife i bede czekal na reakcje po zmianie . Tylko dylemat czy turbo lapie olej czy auto sie przegrzewa . Ma ktos moze doswiadczenie w takim problemie , jakis podobny przypadek?
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Ubytki oleju.

 

Postprzez brzesiu » 30 lip 2014, o 18:52

Zacznij od sprawdzenia stopnia sprężania może być tak ze juz pierscienie masz na wykończeniu sprawdz czy duzo oleju dostaje sie do ukladu przez odmę na próbę możesz np odme zdiąć.
Turbo jak wczesnej nie dawało oleju to teraz po paru dniach sie nagle nie powinno rozsypać.

A tak w ogulę to jaki kolor ma ten dym i jakie duże masz te ubytki. szczerze ja mam mocno podlany program i też jest za mna czarno ale oleju w ogule mi nie bierze.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia mojego firmowego Bloga https://www.rabbittranspoland.com/pl/blog a gdyby ktoś potrzebował taksówki na lotnisko w Gdańsku zapraszam na stronę https://www.rabbittranspoland.com/pl
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 298
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 1993
Silnik: 1z
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez nut3r » 30 lip 2014, o 19:23

czarny dym . no ale tez olej ubywa mi tylko gdy jest goraco ponad 20 kilka stopni ( tak zaobserowowalem) . moze to wina oleju zbyt rzadki jest ? moze juz czas wymiany ;/ wczesniej mialem wyciek oleju przez egr ktory puszczal. zamknolem egr , chyba tak bd trzeba sprawdzic te sprezanie tylko nie mam sprzetu i bede szukal kogos kto mi temat ogarnie . Wszystko bylo ok dopoki ten egr nie popsul sie .
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez palio » 30 lip 2014, o 20:22

Przy takich temperaturach jakie teraz panują to nie ma się co dziwić, że przy max bucie kopci jak parowóz, tym bardziej, że jest SMIC.

Skoro przyszedł czas na wymianę to wymień i obserwuj. Jak by brał olej w dużych ilościach to kopciuch nie byłby czarny. Dla własnego spokoju sprawdź sobie kompresję na zimnym i ciepłym silniku. Mogą być uszczelniacze, zawory w najgorszym przypadku turbo się kończy i pobiera oliwę.

Tak jak kolega wyżej pisze - ile tego oleju ubywa?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nut3r » 30 lip 2014, o 20:26

dolalem litr , moze ten olej juz za rzadki. wkoncu to mobil ;/

[ Dodano: 2014-07-30, 19:27 ]
a ta kompresje to jak zrobic kazdy mechanik bedzie mial sprzet do tego ?
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez palio » 30 lip 2014, o 20:33

Ja bym zrobił tak: nie czekał z wymiana jak najszybciej wymienił i obserwował.

Teoretycznie każdy mechanik powinien mieć sprzęt do mierzenia kompresji na cylindrach.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nut3r » 30 lip 2014, o 20:36

ale wszystko stalo sie po sofcie auto przed softem ani grama nie bralo
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez palio » 30 lip 2014, o 20:39

Po sofcie wiele rzeczy wychodzi niespodziewanie (coś na ten temat wiem). Auto jest bardziej wysilone.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nut3r » 30 lip 2014, o 20:48

no zalamka :( pierw zmiana oleju . potem trzeba bd monitorowac , ale jeszcze raz zapytam olej moze sie spalac jezeli temperatura jest wysoka ? wkoncu teraz po 30 stopni jest
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez palio » 30 lip 2014, o 20:48

Może jak najbardziej.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez nut3r » 30 lip 2014, o 20:51

a chlodzenie jest seryjne + rzadki olej i daje w opary , ja tak mysle chociaz moge sie mylic , valvoline 10w40 maxlife tak jak palio mowiles taki olej zamowilem , miejmy nadzieje ze pomoze .
nut3r
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 20:12
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez palio » 30 lip 2014, o 20:54

Mylić i ja się kogę ;-) .
Zmień olej i daj znać czy jest poprawa czy nie. W razie czego będziemy dalej myśleć.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 17 gości

cron