Wiecej Mocy...

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Wiecej Mocy...

Postprzez Imper » 10 gru 2007, o 01:40

jak uzskac wiecej mocy z mojego golfa 1,6 czy w ogole istnieje taka mozliwosc i cz ma to choc najmniejszy sens co moge zrobic prosze o pomoc chodzi mi o konkretne informacje no i zeby nie kosztowalo to paru tsiecy zlotych prosze o pomoc osoby ktora sie na tym zna
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wiecej Mocy...

 

Postprzez Mayk » 10 gru 2007, o 10:27

Wi?cej mocy? ok
Odchudzi? auto na max-koszt 0
Wymieni? opony i ko?a na oryginalne-koszt 0
Za?o?y? sportowy wk?ad filtra powietrza-koszt ?
Wymieni? wa?ek rozrz?du-koszt patrz post Sportowe wa?ki do VW
Wymieni? kolektor wydechowy na 4-2-1
Wymieni? uk?ad wydechowy na przelotowy

Jak to zrobisz zyskasz ...UWAGA mo?e 5KM
Mi?ej zabawy i grubego portwela ;-)
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez Aro » 10 gru 2007, o 17:49

powymieniaj filtry ;-) a jak masz czas to wyczy?? silnik ca?kowicie :mrgreen: zawsze te 1-2 konie wi?cej :lol:
Avatar użytkownika
Aro
VIP
 
Posty: 1328
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 10:45
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kenaj » 25 sty 2008, o 01:12

tak tak najlepiej to sobie jaja robić :evil:
Mayk, dobrze wymienił. Podstawą to jest porting głowicy, możesz to samemu zrobic ( rozwiert + polerka kanałów ), lub oddać do jakiejś firmy, która się tym specjalizuje. Z tego co pamietam, to chyba do 1.6 pasuje kolektor wydechowy od golfa II gti 8V, który jest własnie 4-2-1, a kosztuje grosze na allegro, do tego układ wydechowy np śr 53mm oraz odpowiednio zmodyfikowany dolot.
Możesz zrobić coś takiego i miec o jakieś 15KM i 20Nm więcej, lub za niewiele więcej zmienić motor na mocniejszy, wybór nalezy do ciebie
kenaj
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 20:21
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Imper » 26 sty 2008, o 00:56

widze ze znasz sie na tym dosc dobrze i temat turbo to Twoj atut ;-) ... wiec Ty jako znawca tematu co bys mi radzil?? moglbys mi przedstawaic mniej wiecej jakby wygladaly koszty tych zabiegow no i czy naprwde warto modernizowac 1.6 czy nie przemecze tego silnika i nie zuzyje go zbyt szybko przez takie przerobki??
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kenaj » 26 sty 2008, o 03:38

glowice to możesz sobie sam sportingować. ja to robiłem za pomocą wiertarki oraz pręcika na ktory nawijałem papier ścierny. Możesz kupic frezik i frezikiem sie pobawić. Możesz też oddać głowice do obróbki, u mojego znajomego koszt ok 600-700zl - full zrobiona glowica.
Popatrz sobie na allegro, czy masz taki sam kolektor wydechwy ( mocowania, rozmieszczenie kanałów wylotowych ) jak w 1.8 8v który był montowany w MKII gti. Jak podejdzie, to masz już za grosze bardzo dobry żeliwny kolektor 4-2-1, do którego potem zrobisz sobie wydech większą średnicą. Ponieważ opisane wcześniej modyfikacje pociągają za sobą zmodyfikowanie dolotu, masz dwie opcje:
- zostawiasz seryjna puszke, ale powiększasz w niej otwór dolotowy od strony błotnika, żeby mogła więcej zimnego powietrza zasysać, montujesz gładką rure zamiast dolotową na kolankach, zamiast seryjnej palstikowej.
- kupujesz stożek w obudowie np pipercros lub k&n i montujesz w taki sposób, aby zasysał jak najwięcej zimnego powietrza, jednocześnie oddzielając go jakąś osloną termiczną od silnika.
Do tego proponuje wykonać polerke kolektora dolotowego, o ile jest aluminiowy.
Możesz zwiększyć stopień sprężania poprzez splanowanie głowicy. O ile pamietam ten 1.6 jest bezkolzyjny, czyli ma Es 1:9, czyli spokojnie można 0,5mm zdjąć. Pamietaj, żeby spr na "sucho" po złożeniu motoru, czy zawory nie spotkają się z tłokami.
To chyba na tyle ;-)
kenaj
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 20:21
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Imper » 26 sty 2008, o 15:33

kenaj, ulala hehe wiesz slabo sie ajkos lapie w tym ale dzieki ze chociaz znalazles chwilke zeby mi napicac... wiec tak mam jeszcze prae pyan do Ciebie a mianowicie:
- ile musze liczyc za ten uklada wydechowy przelotowy?? taki zebym nie narzekal i zeby uszy mi nie wubuchly od jego pierdzenia
- czy lepiej jest zrobic to co mi napsiales czy zrobic Swapa np. silnik od GTI 115KM?? czy moze lepiej sprzedac auto i kupic nowe?? zal mi sie z nim rozstawac :cry:

[ Dodano: 2008-01-26, 14:34 ]
aha czy musze wywalic katalizator i wstawiac w jego miejsce strumienice??
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kenaj » 26 sty 2008, o 16:04

wydech proponuje zrobić komorowy, taki profesjonalny kosztuje ok 1,5-2 tys zł. Ale możesz zamontowac zwykly od gti, też powinien pasować. Raczej nie montuj strumienicy bo ona nie daje przyrostu mocy, może za to podnieść chałas.
Rakiety z 1.8 nie zrobisz, po podsumowaniu w podobnej cenie może by swap wyszedł. Ja bym raczej ABF'a szukał, bo 2E to raczje nie jest za mocne, a spalanie identyczne. Mozesz kupić silnik z wiązką kompletny za dobrą kase, kumpel kupił abf'a w zeszlym roku za 2,5 tys. Warto się nad tym zastanowić
kenaj
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 20:21
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Imper » 26 sty 2008, o 19:07

abf powiadasz hmmm no tylko gdzie tego szukac?? ciezko zeby znalesc samochod z takim silnikiem w dobrym stanie a co dopiero sam silnik ;/ kurcze no nic pomyslimy zobaczymy... ;-) dzieki za poswiecony czas kenaj, ;-)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kenaj » 26 sty 2008, o 19:27

daj ogłoszenie na forach, mazowse squad, vwgolf.pl...i spr czy na allegro nie ma
kumpel własnie z allegro upił
kenaj
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 20:21
Lokalizacja: warszawa

Postprzez TOmeck » 7 mar 2008, o 00:11

mam też golfa 1.6 i też bym chętnie go jakoś podrasował. ale chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby kupić silnik, np. 1.8gt tylko nie wiem czy te 15 koni więcej odczuje... teraz mam takie pytanie, czy taki silnik podejdzie do golfa który miał silnik 1.6 ?? dużo przeróbek ??
Avatar użytkownika
TOmeck
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 18:48
Lokalizacja: WiElIcZkA

Postprzez Imper » 7 mar 2008, o 00:37

TOmeck, z 1.6 na 1.8 90 KM to nawet nie ma sensu przerabiac bo roznica jest naprwde niewielka... scigajac sie to przy dobrych wersjach maks 3 metry roznicy w stracie nic wiecej no i V maks z jakies 10 km wieszke nic poza tym jesli juz to 2.0 wstawic nie mniej
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości