glowice to możesz sobie sam sportingować. ja to robiłem za pomocą wiertarki oraz pręcika na ktory nawijałem papier ścierny. Możesz kupic frezik i frezikiem sie pobawić. Możesz też oddać głowice do obróbki, u mojego znajomego koszt ok 600-700zl - full zrobiona glowica.
Popatrz sobie na allegro, czy masz taki sam kolektor wydechwy ( mocowania, rozmieszczenie kanałów wylotowych ) jak w 1.8 8v który był montowany w MKII gti. Jak podejdzie, to masz już za grosze bardzo dobry żeliwny kolektor 4-2-1, do którego potem zrobisz sobie wydech większą średnicą. Ponieważ opisane wcześniej modyfikacje pociągają za sobą zmodyfikowanie dolotu, masz dwie opcje:
- zostawiasz seryjna puszke, ale powiększasz w niej otwór dolotowy od strony błotnika, żeby mogła więcej zimnego powietrza zasysać, montujesz gładką rure zamiast dolotową na kolankach, zamiast seryjnej palstikowej.
- kupujesz stożek w obudowie np pipercros lub k&n i montujesz w taki sposób, aby zasysał jak najwięcej zimnego powietrza, jednocześnie oddzielając go jakąś osloną termiczną od silnika.
Do tego proponuje wykonać polerke kolektora dolotowego, o ile jest aluminiowy.
Możesz zwiększyć stopień sprężania poprzez splanowanie głowicy. O ile pamietam ten 1.6 jest bezkolzyjny, czyli ma Es 1:9, czyli spokojnie można 0,5mm zdjąć. Pamietaj, żeby spr na "sucho" po złożeniu motoru, czy zawory nie spotkają się z tłokami.
To chyba na tyle