Większe turbo

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Większe turbo

Postprzez Damianeros » 15 lip 2013, o 12:45

Witam, chcę wymienić turbinkę (umiera niestety) na inną może trochę większą jeśli nie będzie większych komplikacji. Problem w tym że nie wiem jakie będzie pasować do TDI 90KM 1Z. Jakie polecacie?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Większe turbo

 

Postprzez palio » 15 lip 2013, o 20:16

Może być z AWX'a lub BRD a jak lecieć grubo to GTB2260VK
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Damianeros » 16 lip 2013, o 19:15

Jeszcze jedno pytanko. Te turbinki bez problemu podejdą na kolektory czy będą musiał coś przerabiać i czy program zostaje ten sam? Pytam bo mam kasy tyle co na turbinkę :niepewny:
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez palio » 16 lip 2013, o 19:21

Widzę w podpisie, że masz 1Z więc turbo sterowane jest nadciśnieniem.
Natomiast wyżej wymienione sprężarki na podciśnienie i posiadają zmienną geometrię łopatek (VNT). Najlepiej byłoby wymienić turbo wraz z kolektorem ssącym (polecam kolektor z AWX'a).

No i wiadomo, że trzeba będzie zmienić soft bo na tym sofcie auto nie pojedzie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Damianeros » 17 lip 2013, o 11:43

:kwasny: szczerze mówiąc to co do silnika nie jestem w 100% przekonany że to 1Z :wstyd: , ogólnie silnik wygląda tak a zaworek N75 mam taki montowany niedaleko filtra powietrza.
A jak sprawa wygląda z turbina GARRETT T3 ?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez hellaflush » 17 lip 2013, o 12:36

1Z-ta masz. Skąd wiesz, że turbo umiera? Na początek weź wywal ten stożek i sprawdź przepływkę ale na bank do wymiany jest właśnie przez niego.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Damianeros » 17 lip 2013, o 12:59

Dzięki za upewnienie się. Stożek wymienię przed założeniem nowego turba (poprzedni właściciel założył i myślał że jest "fajny"), a wiem, że umiera, bo 1 "gwiżdże" 2 luz góra/dół +2 mm 3 ledwo ledwo dmucha a oleju jeszcze cudem nie bierze albo bierze tylko mało. Na nieszczęście kilka dni temu kolega ( :cenzura: ) na zimnym silniku dobił końca skali obrotomierza :cenzura: jakich mało na tym świecie.
Ostatnio edytowano 17 lip 2013, o 18:46 przez Damianeros, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez hellaflush » 17 lip 2013, o 20:02

Najlepiej zrób logi dynamiczne to wszystko będzie wiadomo. Nie ma co kombinować bo logi to podstawa ale stożek w dieslu odpada. A to, że turbo gwiżdże to nie znaczy, że jest uszkodzone ale sporo piszesz, że masz luz na wirniku to ok :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Damianeros » 19 lip 2013, o 16:28

hellaflush napisał(a):A to, że turbo gwiżdże to nie znaczy, że jest uszkodzone ale sporo piszesz, że masz luz na wirniku to ok

No ma "luz jak w hip-hopie" 2-3 mm. Zaraz idę do kumpla po lapka i zrobi się test dynamiczny ale powiedz mi jakie bloki (czy co tam jest) sprawdzić. Krótko mówiąc jak przygotować program do testu, wiem jak jazda ma wyglądać min. 80 s. C 1500 do 4000 obr/min na 3 lub 4 biegu (gaz w podłodze), myślę że na 4 będzie najrzetelniej :-)
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez palio » 19 lip 2013, o 18:00

Damianeros, w dziale DIESEL jest podwieszony wątek Diagnostyka. W pierwszym poście masz dokładnie opisane, które grupy należy zrobić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Damianeros » 22 lip 2013, o 18:35

No to kiszka. Przy próbie podłączenia vaga i wejściu w zakładkę silnik (jak i całą resztę) po kilku minutach "mielenia" wyskakuje komunikat, że ten samochód nie jest kompatybilny i jeśli jest to audi vw itd to mam wybrać ręcznie model czy coś w tym stylu :-/ Na nieszczęście kumpel wyjeżdża dziś za granicę do roboty i zostaję teraz bez lapka, może kupie jakiegoś na "alledrogo" ale ciężko znaleźć jakiś ze sprawną baterią za rozsądne pieniądze.

A wracając do pytania:
Turbina GARRETT T3 podejdzie bez przeróbki wydechu(rury prowadzącej do kata) i czy steruje nią zaworek N75 z 1Z?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez Pozor » 22 lip 2013, o 22:33

powiem tak turbo garret T3 działa bez zaworka ale tego nie wiem czy da się go też podłączyć pod n75 więc o to się nie martw. W zasadzie musisz znaleźć turbo w dobrym stanie a to już jest wyzwanie :lol: dorobić będziesz musiał spływ oleju czyli z 2 zrobić 1 :hyhy: w TD z powodu tego że jest to zajebiście duże turbo jak na golfa to się ledwo mieści więc możliwe że będziesz musiał trochę przyszlifować kolektor ssący i rura odprowadzająca spaliny aż do kata (downpipe) przy wejściu do turba jest takie kwadratowe i w dodatku nawet jeżeli masz ten kwadrat to też musisz go przyszlifować od dołu praktycznie na szerokość uszczelki blaszanej inaczej tej rury nie przykręcisz, najmniejszym problemem będzie naciągnięcie przewodu od wysokiego ciś. wystarczy trochę cierpliwości i wkręcisz go także troszkę męczenia dodatkowo dobrze by było jakbyś załatwił też wąż dolotowy od golfa II bo te z III nie sądze żeby ci się udało naciągnąć na tego smoka ale turbinka jak dla mnie na + :super: ........ u mnie gwizda a podmuch ma ....... tylko że zaczyna dopiero mdziałać tak od 3 tyś obr.
Ostatnio edytowano 23 lip 2013, o 19:20 przez Pozor, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości