Witam pare dni temu zdecydowałem sie na chiptuning mojego golfa tdi 1z. Warunkiem jaki postawił tuner przed modyfikacjami był dobry stan silnika. Pomiary na hamowni seryjnych ustawień wyszły bardzo dobrze (92KM 204nm) więc wszystko wskazywało że bedzie ok. Niestety okazało sie że pomimo spędzenia całego dnia na modyfikacjach granicą nie do przeskoczenia było 100KM oraz okolice 240nm. Komputer 8bit ( golf z 95roku) Turbina trzyma świetnie ciśnienie, przepływomierz OK. Tuner powiedział że na 90 % wtryski nie wyrabiają i należało by wymienić końcówki wtryskiwaczy. Podobno przy zastosowanych ustawieniach powinien osiągnąć 110-115 KM i około 260-270 nm. Tuner powiedział mi że krzywa momentu niestety spada w momencie gdzie jeszcze powinna rosnąć a przynajmniej utrzymywać się.
I tu moje pytanie do ludzi znających sie na temacie - czy zgadzacie sie z taką opinią? Czy może jednak pompa nie nadąża? Jeśli wtryski to czy faktycznie wystarczy zmiana końcówek i czy warto inwestować w końcówki np z afn czy np w słynne 216.
będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam