Wymiana z 2.0 v8 na vr6

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Wymiana z 2.0 v8 na vr6

Postprzez Sebastian233 » 26 sie 2009, o 19:15

Witam bardzo bym prosił o podpowiedzi i porady co muszę zrobić by bez problemów zmienić silnik z 2.0 v8 na Vr6 i jeszcze bym prosił o opinie na temat vr6 , bo słyszałem ze vr6 są mało żywotne ale kolega mi powiedział że jak będę dbał o niego to będzie się trzymał. wiec bardzo będę za wszelka pomoc i podpowiedź wdzięczny z góry bardzo dziękuję
Sebastian233
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Katowice

Wymiana z 2.0 v8 na vr6

 

Postprzez Procent » 26 sie 2009, o 20:07

Bez problemów nic łatwo nie przychodzi. Wiązka kabli, heble, półosie nie jestem pewien ale chyba są inne, ECU, sanki, poduchy zdało by się zmienić od razu. Co do mocowań to nie jestem pewien więc się nie wypowiadam. Ale dużo pracy czeka. Ale pomysł na projekt jak najbardziej konkretny
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Fasol » 26 sie 2009, o 21:26

Sebastian233, po pierwsze to musisz zakupić taki silnik z całym osprzętem. Trzeba przerobić trochę łapy silnika aby wszystko ładnie pasowało. Wsadzić heble od VR6 i pobawić się z wiązką elektryczną. Należałoby zmienić jeszcze sprzęglo i skrzynie
M51 power !
Avatar użytkownika
Fasol
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sebastian233 » 26 sie 2009, o 21:44

MMMM bardzo dzieki za pierwsze podpowiedzi i musze powiedziec ze sie troszke przestraszyłem to mowicie ze sprzegło i skrzynie było by dobrze by mieć też z vr6?

[ Dodano: 2009-08-26, 21:46 ]
a możecie mi dokładniej wytłumaczyć co to jest Wsadzić heble ?
Sebastian233
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Fasol » 26 sie 2009, o 22:05

Sebastian233 napisał(a):Wsadzić heble ?


zmienić cały układ hamulcowy ;)

Sebastian233 napisał(a):sprzegło i skrzynie było by dobrze by mieć też z vr6?


Najlepiej. Chyba,że zamierzasz montować coś mocniejszego,to wtedy sprzęgło Exedy bądź ACT ale to już duże koszta. Skrzynia powinna być seryjna,ew. można zakupić skróconą ale to też niestety wiąże się z dużymi kosztami. Jezeli chcesz zrobić zwyklego swapa to wystarczy wyposażyć go w seryjne rzeczy,na jakich ten silnik jeździł
M51 power !
Avatar użytkownika
Fasol
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez noname_conek » 26 sie 2009, o 23:45

co wy za głupoty piszecie...

silnik wchodzi bez problemu na łapy od 2.0 wiązka potrzebna tylko ta od kompa reszta pasuje, heble niekoniecznie trzeba zmieniac bo niektóre 2.0 miały tarcze 288 tak jak vr6 [np u mnie tak jest] ale nawet na hamulcach od 2.0 sobie pradzi

jedynie problem jest ze sprzęgłem bo w 2.0 jest inaczej niż vrce i trzebaa przerabiać, aha i oczywiście pompa paliwa i wydech! reszta pasuje, półosie przeguby instalacje oświetlenia, chłodnica itp

ostatnio robiliśmy swapa do tego mk3 cabro wcześniej miał 2.0 a silnik z pasata b4 był wkładany
http://www.youtube.com/watch?v=OaKLOJ2cM7Y

pozdro ;-)
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez Procent » 28 sie 2009, o 19:08

W niekórych heble były takie jak w 2.0, ale właśnie "w niektórych". Tu tylko śa przypuszczenia i zakładamy z góry jakie mogą się pojawić ewentualności których nie można wykluczać... Jeżeli zamierzasz jeździć na standardowej mocy VR6 to polecam sprzęgło firmy Sachs. warte swojej ceny
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Sebastian233 » 29 sie 2009, o 22:10

Wielkie dzieki panowie z podpowiedzi i rady chciałbym was jeszcze spytac o opinie tego silnika vr6 (wiem ze dużo pali ale to mnie nie inter) wiec bardzo proszę piszcie hehe pozdro
Sebastian233
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez noname_conek » 30 sie 2009, o 11:34

Sebastian233 napisał(a):Wielkie dzieki panowie z podpowiedzi i rady chciałbym was jeszcze spytac o opinie tego silnika vr6 (wiem ze dużo pali ale to mnie nie inter) wiec bardzo proszę piszcie hehe pozdro
a co ty dużo pisać silnik jak każdy inny, jedynie to przewody troszkę drogie bo coś około 400zł [nie kupuj jakiś zamienników!]
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez Procent » 30 sie 2009, o 12:47

Dokładnie. Tak jak pisze conek. Tylko ori. Taki mototr potrzebuje dobrej dawki prądu. Silnik nie jest jakoś szczególnie awaryjny jednak części do najtańszych nie należą w końcu to 6 cylindrów. Napewno zapier.... jak szalony. Lekka buda i ponad 190 ps mocy robi swoje. A wrażenia z jazdy bezcenne. I bym zapomniał. Odgłos silnika dosłownie głaszcze ucho.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Sebastian233 » 30 sie 2009, o 15:57

Kurcze już się nie umie doczekać jak bede miał ten silnik w mojej golfinie heheheh mam juz ostatnie pytanko powie. mi tylko jeszcze czy np silnik ma mniej koni niz powinien miec to czy da sie to odbudować w 100% by miał serie ???? jeszcze raz bardzo dziękuję za podp i rady pozdrawiam
Sebastian233
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez RadaR » 31 sie 2009, o 13:24

Sebastian233 napisał(a):jak bede miał ten silnik w mojej golfinie

hej !

ja to przerabiałem na swoim aucie :hyhy: . jezeli miałeś wyjściowo fabryczne gti, to jak pisali ci wczescniej dużo gratów pasuje ! (komora silnika gotowa pod vr6, hamulce też dadzą radę ! ) jeżeli planujesz swapa - to co mogę ci polecic jako jedyny i sluszny wybór to kupno całego auta vr6 (passat, golf ) - i wbrew pozorom nie jest to najdrozsze wyjscie. kupujesz CAŁE auto z wszystkimi częściami. dokupowanie pózniej wielu drobiazgow, min. skrzyni biegów ( ok 1000 pln! )uwierz mi wyjdzie drozej ! ! ! ! chłodnica w vr, jest wieksza i na 2 wiatrakach :) po swapie jak już go zmeczysz - efekt wart wydanej kasy ;)
wydech od kolektora w tył, oczywiscie pasuje z gti, pompę paliwa też musisz wymienić ! ech dużo by pisać. kto męczył swapa ten wie :)
Silnik ze skrzynią pogonisz do ludzi - mój jezdził w 2-ce :) sory za duze litery ale zapamietaj : :-x KUP CAŁE AUTO :-x !
pzdr_r
Avatar użytkownika
RadaR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 paź 2008, o 14:10
Lokalizacja: Gliwice

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości