Wzrost mocy.

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Wzrost mocy.

Postprzez VWBARTEKVW » 15 maja 2013, o 22:24

Witam, posiadam VW Golfa III 1,6 (75km.) ABU z 1993roku. Auto jest zagazowane-gaz II generacji . Tuning optyczny skończyłem jakiś czas temu i teraz zacząłem się zastanawiać nad lekkim dodaniem mocy autku. Wiem, że aby zdobyć kilkanaście km.potrzeba dużo pieniędzy i czasu ;) . Zastanawiam się nad wywaleniem katalizatora z mojego auta, bo ma ponad 240tysięcy już.Kolega ostatnio wymienił w swojej Hondzie Civicu VI i odmuliło samochód naprawdę. Co z takich prostych, niezbyt dużych finansowo przeróbek można zmienić ? Kolektor wydechowy mam 4-2-1,więc tu już nie muszę go zmieniać. Wydech wymieniałem pół roku temu, więc sportowy odpada, bo nie chce wywalać kasy w błoto. Myślałem nad filtrem stożkowym i odgrodzić go aby łapał zimne powietrze+wywalić katalizator i w jego miejsce rure przelotową. Żadne śmieszne magnetyzery nie wchodzą w gre. I drugie pytanie to czy naprawdę skupują wkład z katalizatora i jakie to są ceny ?
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Wzrost mocy.

 

Postprzez Opik » 16 maja 2013, o 00:44

Owszem, wywalenie kata może "dodać" trochę mocy, ale tylko w wypadku gdy jest już zdrowo zapchany. Wtedy WRÓCI parę koni, może się zbliży do serii jak cały silnik jest w porządku, ale na nic ponadto nawet nie licz ;)
II gen czyli masz instalkę z mikserkiem? Jeśli tak to odpuść stożek, będzie baaaaardzo ciężko dograć to żeby ładnie działało, a najczęściej w ogóle nie da się tego zrobić. Stożek przy gazie to co najmniej Blos, a najlepiej sekwencja. Zimny dolot to KONIECZNOŚĆ, bez tego stożek zabiera jeszcze konie i nie daje w zamian nic poza dźwiękiem
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 16 maja 2013, o 16:10

VWBARTEKVW napisał(a):aby zdobyć kilkanaście km.potrzeba dużo pieniędzy i czasu

czas zależy od pieniędzy :]
VWBARTEKVW napisał(a): odmuliło samochód naprawdę.

wynik potwierdzony jakimś wykresem z hamowni, czasy z Gtecha czy "dupohamownia"?
VWBARTEKVW napisał(a):Kolektor wydechowy mam 4-2-1,więc tu już nie muszę go zmieniać.

że niby 4-2-1 to już sportowy i poprawiający przepływ?


prawda jest taka, na forach piszą o wierceniu dziur w puchach od filtra, wywalaniu katów itd a to po prostu tjuning przez bardzo małe "t". ścieżka tuningu N/A jest bardzo prosta a i tak samo kosztowna. zwiększasz stopień sprężania/pojemność/obroty maksymalne a najlepiej wszystko na raz. Najwięcej zawsze do ugrania jest w głowicy - przemyślany porting, ostre wałki itd. do tego konkretny, liczony dolot i porządny liczony wydech. Na koniec dobry program.

"Niestety" taniej i rozsądniej wyjdzie swap na jakieś 2.0 jeżeli chcesz rzeczywiście poprawić osiągi. Kombinując z 1.6 możesz poprawić sobie samopoczucie ale nie licz, że nagle zaczniesz objeżdżać auta, które dzisiaj objeżdżają Ciebie

wkłady skupują ale z tego co wiem to juz nie jest to taka żyła złota jak kiedyś. co do stożka to pomyśl może o sportowej wkładce np k&n do ori puchy, wg mnie to byłoby lepsze rozwiązanie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez seba650 » 16 maja 2013, o 16:27

Ja bym na twoim miejscu doprowadził do idealnej serii, nowe filtry, oliwa z wyższej półki... Stożki sobie odpuść, masz gaz wiec to odpada.
seba650
Badacz tematu
 
Posty: 227
Dołączył(a): 26 lis 2012, o 22:42
Lokalizacja: SKIERNIEWICE

Postprzez VWBARTEKVW » 16 maja 2013, o 21:33

Dzięki za odpowiedzi Panowie :-) . Więc z katalizatorem sprawę przemyślę jeszcze. Zastanawiam się gdzie jest tylko sonda lambda, bo na widoku przy kolektorze jej nie widziałem. SWAPy nioe wchodzą w grę. Za duży wydatek, po prostu od tak chciałem kilka kucyków dodać stożkiem z zimnym dolotem powietrza i katem. A co do tej wkładki to lepiej zamontować ją niż stożek ? Tak, gaz mam 2ej generacji.
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron