Chłodzenie silnika

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Chłodzenie silnika

Postprzez DiamondHooligan » 23 maja 2013, o 19:03

Witam. Mam problem, a mianowicie, gdy dochodzi do odpowiedniej temperatury włącza mi się wentylator od chłodnicy, lecz chodzi na bardzo wolnych obrotach ledwo co. Kupiłem używany czujnik i widocznie był zepsuty bo chodzi rozpędzony na maxa i się nie wyłącza, trzeba wtedy odpiąć wtyczkę aby zgasł. Wiec postanowiłem kupić trzeci czujnik i jest to samo co z pierwszym chłodzi jak by chciał a nie mógł. O co chodzi z tym ?. Dodam jeszcze że wejście na czujnik mam na 3 skoble.

Ps. Wentylator coś mi bardzo głośno chodzi.
To nie tylko samochód, lecz kawałek życia...
Avatar użytkownika
DiamondHooligan
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 14:02
Lokalizacja: Żary

Chłodzenie silnika

 

Postprzez prezesik » 23 maja 2013, o 19:16

DiamondHooligan napisał(a):Kupiłem używany czujnik i widocznie był zepsuty bo chodzi rozpędzony na maxa i się nie wyłącza, trzeba wtedy odpiąć wtyczkę aby zgasł.
używanych czujników sie nie kupuje, tylko nowe.
Zakup nowy czujnik i będzie git, ale wg mnie ten stary był sprawny.
Na starym czujniku wentylator włączał się i chodził b. wolno, bo chodził na I biegu i w dodatku może masz zatarte łożyska w wentylatorze, a na drugim czujniku wentylator chodził szybko, bo czujnik załączył się tylko na II biegu a w dodatku jest uszkodzony skoro piszesz, że trzeba go ręcznie wyłączać.

I sprawa - kup nowy czujnik do chłodnicy (koszt max 30-40 zł)

II sprawa - wentylator powinien chodzić lekko. Po ruszeniu ręką nie powinno byc oporu. Jak jest opór to tylko wymiana na jakiś sprawny używany lub kupno nowego zamiennika.

Jeżeli zdejmiesz wtyczkę i zaczniesz mostkować jakimś przewodem/drutem piny to znajdziesz tam I i II bieg wentylatora.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez DiamondHooligan » 23 maja 2013, o 19:42

prezesik25 napisał(a):
DiamondHooligan napisał(a):Kupiłem używany czujnik i widocznie był zepsuty bo chodzi rozpędzony na maxa i się nie wyłącza, trzeba wtedy odpiąć wtyczkę aby zgasł.
używanych czujników sie nie kupuje, tylko nowe.
Zakup nowy czujnik i będzie git, ale wg mnie ten stary był sprawny.
Na starym czujniku wentylator włączał się i chodził b. wolno, bo chodził na I biegu i w dodatku może masz zatarte łożyska w wentylatorze, a na drugim czujniku wentylator chodził szybko, bo czujnik załączył się tylko na II biegu a w dodatku jest uszkodzony skoro piszesz, że trzeba go ręcznie wyłączać.

I sprawa - kup nowy czujnik do chłodnicy (koszt max 30-40 zł)

II sprawa - wentylator powinien chodzić lekko. Po ruszeniu ręką nie powinno byc oporu. Jak jest opór to tylko wymiana na jakiś sprawny używany lub kupno nowego zamiennika.

Jeżeli zdejmiesz wtyczkę i zaczniesz mostkować jakimś przewodem/drutem piny to znajdziesz tam I i II bieg wentylatora.




Tyle ze dwa czujniki były kupione w sklepie, i jest tak jak mówisz chodzą jak by na I biegu. # czujnik chodzi na fula. Co do wentylatora gdy go zakręcę strasznie trzeszczy mi coś w nim chyba się zatarł. teraz nie wiem co mam już z tym zrobić :( A gdy zrobię ten mostek co mi to wtedy da ?
To nie tylko samochód, lecz kawałek życia...
Avatar użytkownika
DiamondHooligan
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 14:02
Lokalizacja: Żary

Postprzez trollu » 23 maja 2013, o 22:43

DiamondHooligan napisał(a): A gdy zrobię ten mostek co mi to wtedy da ?

tyle da że będziesz wiedział na jakich pinach jest 1 i 2 bieg wentylatora. jak wentylator jest na wykończeniu to jedź najlepiej od razu kup jakiś sprawny używany lub nowy, bo jak się spali w upał to będziesz miał problem.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 24 maja 2013, o 19:26

wymień wentylator i po krzyku, czujnik miałeś ok chodził wolno na pierwszym biegu bo silniczek się zaciera, na niesprawnym włączniku chodził od razu na drugim.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez DiamondHooligan » 24 maja 2013, o 20:37

pablomed napisał(a):wymień wentylator i po krzyku, czujnik miałeś ok chodził wolno na pierwszym biegu bo silniczek się zaciera, na niesprawnym włączniku chodził od razu na drugim.





Dziś pojechałem do gościa od elektroniki i okazało się ze mam coś z kablami i dlatego chodził na pierwszym biegu tylko, zamienił kable i teraz mi chodzi na fula ;D Kosztowało mnie to 50 zł szlak ;/, gdybym wiedział ze trzeba tylko kable zamienić to sam bym zrobił. Tylko muszę dorwać gdzieś wentylator bo jest na dotarciu :(
To nie tylko samochód, lecz kawałek życia...
Avatar użytkownika
DiamondHooligan
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 14:02
Lokalizacja: Żary

Postprzez trollu » 24 maja 2013, o 22:53

DiamondHooligan napisał(a): Kosztowało mnie to 50 zł szlak

sry ale kocham takie teksty, każdy zawsze chce coś naprawić za free i najlepiej żeby mechanik za swoje części włożył...
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości