przez k-m-r1 » 27 paź 2013, o 21:24
po pierwsze układ dobrze podpięty?
po drugie sam kiedyśwymieniałęm czujnik płynu i to dopiero 3 był powiedzmy dobry
pare dni temu znów wymieniłem ten prawie dobry na którym to smigałem z 3 lata
ten wymieniłem bo poprzednio pokazywał mi 80 stopni
a ostatnio miał wachania 90-110
zamontowałem urzywany orginalny i jest spokuj temperatura bite 90 stopni
sprawdziłes termostat
jest dobrze zamontowany?
nie blokuje go nic?
ja wymieniłem czły kruciec bo w srodku był plastik nadłamany i niestety przeszkadzało
chłodnica i wentylator
jeśli nie włacza sie to uszkodzony czujnik
wentylator czasem potrafi zaciąc sie pchniesz palcem i idzie
szczotki wyjechane i raczej do wymieny
ale nie panikuj
poszukaj termometru do 100 stopni obojętnie czy elektroniczy czy tradycyjny
odkrec korek wlewu płynu
zamontuj pomiar odpal auto i czekaj i obserwuj temperature
dowiesz sie że jak na zegarach jest 90 to płyn ma nawet nie 80
u mnie termostat otwierał sie przy 87 zamykał przy 83 tak na oko +/- 1 stopien
dlaczego robiłem taki pomiar? bo miałem podobny problem i testowałem nowy czujnik temperatury
przynajmniej oszczedziłem wymiane termostatu który i w Twoim przypadku jest sprawny
mając termometr będziesz widział kiedy załączy wentylator
no i pamiętaj że nieodpowietrzony ukłąd swiruje bo pod termostatem jest powietrze nie płyn który inaczej oddziaływuje na metal
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny