Czy to czujnik temperatury ?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 22:19

Nie dało mi to spokoju i próbowałem jeszcze odpowietrzyć.
3 razy włączył się wentylator na odkręconym korku od zbiorniczka.Przed włączeniem wentylatora wylatywało parę bąbelek powietrza.
Zgasiłem i zrobiłem pomiar.Na wskaźniku pokazywało trochę ponad 70 st. zaś miernik pokazał 220 Ω,czyli idealnie.A na 2,4 pinie 110 Ω.Ale jest jedna rzecz.Czujnik po zdjęciu kostki wygląda jakby się topił w środku,lecz wskazania ma dobre na mierniku.
Jakieś pomysły dlaczego wskaźnik wariuje?Może to wina licznika i nie ma się co przejmować ?
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

 

Postprzez VolDan » 1 lis 2014, o 12:10

wyjmij termostat, zagrzej wodę na wrzątek i sprawdź czy się otworzy, jeśli tak no to wiesz że termostat sprawny. wskazania wskazaniami ale czy spalanie wzrosło? licznik pokazuje tylko orientacyjnie, albo podjedz pod VAG niech Ci podepnie i będziesz wiedział.
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 1 lis 2014, o 12:46

zolty79 napisał(a):Otóż na liczniku temperatura nie wzrasta ponad 70 st. podczas jazdy zaś na postoju podnosi się około 90 st.
zolty79 napisał(a):Zgasiłem i zrobiłem pomiar.Na wskaźniku pokazywało trochę ponad 70 st. zaś miernik pokazał 220 Ω,czyli idealnie.A na 2,4 pinie 110 Ω.
To w końcu jak.W pierwszym poście pisałeś,że na postoju podchodzi do 90*C,a w ostatnim piszesz,że poszła trochę ponad 70*C i włączył się 3 razy wentylator,co wskazywało by na 90*C,oraz pomiar tak samo wskazuje.Wskazywał ci kiedykolwiek 90*C?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:19

łukasz1983 napisał(a):To w końcu jak.W pierwszym poście pisałeś,że na postoju podchodzi do 90*C,a w ostatnim piszesz,że poszła trochę ponad 70*C i włączył się 3 razy wentylator,co wskazywało by na 90*C,oraz pomiar tak samo wskazuje.Wskazywał ci kiedykolwiek 90*C?


Może trochę niejasno napisałem.Chodzi o to,że podczas jazdy temperatura nie podnosi się powyżej 70 st.,gdy chwilę postoję to temperatura rośnie na wskaźniku do około 85 st.i wtedy włącza się wentylator.Gdy odpowietrzałem to temp.dochodziła do ok.85 st i wentylator po czym spadała do około 70st.(oczywiście na wskaźniku). Kupiłem go 2 tygodnie temu i od początku było 70 stopni na wskaźniku.

[ Dodano: 2014-11-01, 18:22 ]
VolDan napisał(a):wyjmij termostat, zagrzej wodę na wrzątek i sprawdź czy się otworzy, jeśli tak no to wiesz że termostat sprawny. wskazania wskazaniami ale czy spalanie wzrosło? licznik pokazuje tylko orientacyjnie, albo podjedz pod VAG niech Ci podepnie i będziesz wiedział.

Termostat sprawny na bank,a spalanie to 9l lpg.Dziś właśnie specjalnie tankowałem i sprawdzałem.Więc wygląda,że w normie.Czytałem gdzieś,że problem może być z licznikiem więc chyba tak będzie w tym przypadku bo już nie mam pomysłu.
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez Gesiu_15 » 1 lis 2014, o 19:25

zolty79, czujnik pewnie podróbka ? ja miałem podobnie , kupiłem nówkę i od razu oddałem , jak było 90 st to temp spadała (termostat sprawny , zegary też) . Czujnik wymieniałem na oryginalny i nie mam zero problemów z temperaturką ;-) Warto raz odżałować kasę i nie denerwować się i mieć spokój :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:28

Gesiu_15 napisał(a):zolty79, czujnik pewnie podróbka ? ja miałem podobnie , kupiłem nówkę i od razu oddałem , jak było 90 st to temp spadała (termostat sprawny , zegary też) . Czujnik wymieniałem na oryginalny i nie mam zero problemów z temperaturką ;-) Warto raz odżałować kasę i nie denerwować się i mieć spokój :-)

A robiłeś pomiar tamtego czujnika?
Dziwi mnie,że jak robię pomiar to wychodzi 90 st. a na wskaźniku jest 70 st.
Gdyby był czujnik walnięty to i pomiar byłby zły (na chłopski rozum)
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez Gesiu_15 » 1 lis 2014, o 19:31

zolty79, może problem z zegarami ? :luka: jak masz możliwość to spróbuj podmienić zegary i zobaczysz czy pomoże . :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:34

Gesiu_15 napisał(a):zolty79, może problem z zegarami ? :luka: jak masz możliwość to spróbuj podmienić zegary i zobaczysz czy pomoże . :-)


Myślałem,żeby podjechać na szrot i sprawdzić z innym zegarem.
Ale powiedzcie mi czy to nie trochę dziwne ,że zatrzymam się na 5 minut i już się włącza wentylator ?
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez Gesiu_15 » 1 lis 2014, o 19:38

zolty79, jeśli dolny wąż jest na postoju ciepły to jest dobrze . W czasie jazdy nie włączy ci się wentylator bo zimne powietrze chłodzi płyn , zimny wąż ma , powienien być zimny podczas jazdy . U mnie też po 3-4 min robi się dolny wąż gorący i włącza się wentylator .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 1 lis 2014, o 19:41

Oczywiście,że jest ciepły :-)
A to nie panikuję.Stawiam na walnięty licznik i tyle.A propos licznika to nie działa też wskaźnik paliwa,ale gdy zwieram przy pompie to wskazówka się podnosi,więc pewnie pływak :-)
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez Gesiu_15 » 1 lis 2014, o 19:43

zolty79, jedź na szrot , podmiana licznika i zobaczysz czy to licznik , ale na to wychodzi że twój coś nie tego :roll:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 1 lis 2014, o 21:09

zolty79 napisał(a):Stawiam na walnięty licznik i tyle
Podmień na inny i się przekonasz.Pomiary czujnika,które podałeś są dla 90*C,i bardzo możliwe,że licznik oszukuje.Dla pewności pomierz go po nocy,i jak będzie ponad 4kΩ to wina pewnie licznika.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości