Gdy rozgrzany dymi mocno na biało

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Gdy rozgrzany dymi mocno na biało

Postprzez carrie86 » 7 sie 2014, o 09:09

Od jakiegoś czasu zauważyłam że mój golf na rozgrzanym silniku (najczęściej w mieście, lub na postoju) bardzo dymi na biało i w tym momencie włączy się wentylator. Temperatura silnika 90. Dlaczego się tak dzieje?
Avatar użytkownika
carrie86
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 11:19
Lokalizacja: Człuchów

Gdy rozgrzany dymi mocno na biało

 

Postprzez łukasz1983 » 7 sie 2014, o 09:23

carrie86 napisał(a):Od jakiegoś czasu zauważyłam że mój golf na rozgrzanym silniku (najczęściej w mieście, lub na postoju) bardzo dymi na biało i w tym momencie włączy się wentylator. Temperatura silnika 90. Dlaczego się tak dzieje?
Jak często auto jest użytkowane?Codziennie,czy raz na jakiś czas?
Niestety jak auto jest jeżdżone codziennie,i mocno paruje na biało z wydechu,zwłaszcza w taką temperaturę to przemawia to na UPG.
Spala płyn chłodniczy.
Podejrzewam,że dużo ci ubywa płynu chłodniczego,zgadza się?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez carrie86 » 7 sie 2014, o 09:26

Płynu chłodniczego nie ubywa, samochód użytkuje codziennie (ale najczęściej jest to mniej niż 30 km. A co to UPG?
Avatar użytkownika
carrie86
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 11:19
Lokalizacja: Człuchów

Postprzez łukasz1983 » 7 sie 2014, o 09:49

carrie86, W tą temperaturę,jaką mamy teraz,jak samochód jest użytkowany codziennie, to po rozgrzaniu nie powinien dymić na biało.
Może troszkę kopcić,jak się rozgrzewa,ale po rozgrzaniu nie powinien.
Na pewno nie ubywa ci płynu chłodniczego?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez carrie86 » 7 sie 2014, o 10:08

Na pewno nie ubywa, oznak oleju w płynie też nie ma i płynu w oleju także. Tylko kopci na biało po dłuższej jeździe.
Avatar użytkownika
carrie86
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 11:19
Lokalizacja: Człuchów

Re: Gdy rozgrzany dymi mocno na biało

Postprzez Gesiu_15 » 7 sie 2014, o 10:10

carrie86 napisał(a):Od jakiegoś czasu zauważyłam że mój golf na rozgrzanym silniku (najczęściej w mieście, lub na postoju) bardzo dymi na biało i w tym momencie włączy się wentylator. Temperatura silnika 90. Dlaczego się tak dzieje?


również podejrzewam UPG gdyż kopci sobie na biało a nie powinien .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez carrie86 » 7 sie 2014, o 10:13

Czy ktoś może koleżance powiedzieć co to UPG ? ;-)
Avatar użytkownika
carrie86
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 11:19
Lokalizacja: Człuchów

Postprzez Gesiu_15 » 7 sie 2014, o 10:15

carrie86 napisał(a):Czy ktoś może koleżance powiedzieć co to UPG ? ;-)


Uszczelka pod głowicą ;-) dokładnie bym sprawdził czy płynu chłodzącego nie ubywa , lub jedź sprawdzić do mechanika czy to uszczelka na 100% .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez carrie86 » 7 sie 2014, o 10:19

Dzięki serdeczne, a czy ktoś może powiedzieć jaki przybliżony koszt naprawy? Bo wiadomo jak kobieta pojedzie do warsztatu to pewnie okantują ;-)
Avatar użytkownika
carrie86
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 11:19
Lokalizacja: Człuchów

Postprzez Gesiu_15 » 7 sie 2014, o 10:26

do 200 zł robocizna (zależy gdzie i u kogo) + uszczelka pod głowicą + najlepiej dać głowicę do planowania :-) Do tego trzeba doliczyć wymianę oleju + filtra oleju + nowa uszczelka pokrywy zaworów . :-) ciężko powiedzieć pewnie wyjdzie od 400-600 zł :-)

Musisz być na 100 % pewna że to UPG żeby bez sensu nie zdejmować głowicy .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez carrie86 » 7 sie 2014, o 10:38

Dzięki za pomoc. A tak na marginesie jeszcze zapytam czy nie może to być wina nieszczelnego tłumika oraz dość zdezelowanego katalizatora ?(bo po wyglądzie to widzę że swoje przeszedł)
Gesiu_15 napisał(a):Musisz być na 100 % pewna że to UPG żeby bez sensu nie zdejmować głowicy .
a jak tą pewność uzyskać?
Avatar użytkownika
carrie86
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 11:19
Lokalizacja: Człuchów

Postprzez łukasz1983 » 7 sie 2014, o 10:38

carrie86 napisał(a):a czy ktoś może powiedzieć jaki przybliżony koszt naprawy?
Ja jak robiłem nie dawno,to wszystkie uszczelki,płyn,olej,filtry,planowanie,całe uszczelnienie silnika,rozrząd z pompą wody plus robocizna 850 zł.

[ Dodano: 2014-08-07, 10:41 ]
carrie86 napisał(a):a jak tą pewność uzyskać?
Jedź niech ci mechanik sprawdzi kompresję,to może dużo wyjaśnić.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości