MK3 1.8 termostat czy uszczelka pod głowica?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

MK3 1.8 termostat czy uszczelka pod głowica?

Postprzez maro92 » 3 lut 2014, o 19:25

Witam, mam Golfa MK3 1.8 ABS 90KM, tydzień temu miałem problem że zagotowało mi wode, wskazówka poszła na maxa, wlałem od nowa płyn i wywalało go znowu, auto postało 2 dni, przejechałem sie nim, rozgrzałem, i wszystko ok nic nie ubywało auto dobrze jeździło, aż do dziś gdy jechałem temperatura wzrosła do 100 stopni, w zbiorniczku już nie było płynu, miałem litr ale weszło wszystko i dalej już nie lałem, auto stoi odstawione i czeka na diagnoze. Uszczelka pod głowicą? Węże nie są twarde jak silnik jest zagrzany
Auto po przegotowaniu tydzień temu, przez ostanie dni jeździło normalnie i to mnie dziwi, czy to może termostat? Wymieniałem go w zeszłym roku w styczniu, jak termostat to gdzie ta woda znika?
Avatar użytkownika
maro92
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:59
Lokalizacja: Zakliczyn

MK3 1.8 termostat czy uszczelka pod głowica?

 

Postprzez sebastyanov » 3 lut 2014, o 23:09

witam. na poczatek trzeba sprawdzic czy nie ubywa plynu gdzies kolo pompy wody . ewentualnie warto sprawdzic ten termostat .. moze nie otwiera albo sie zawiesil . a jak zagotuje Ci sie plyn to waz od chlodnicy na samym dole nie jest zimny ?? jesli tak to masz winowajce. gdyby padla Ci uszczelka i bral by plyn to mial bys za soba niezla zaslone bialego dymu i widac by bylo babelki wydobywajace sie ze zbiorniczka. i plyn smierdzial by spalinami. dodam ze mi tez wylatywal plyn ze zbiorniczka. okazalo sie ze korek od wyrownawczego nie trzymal cisnienia.. zmiana na nowy zalatwila sprawe .
sebastyanov
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 sty 2014, o 16:20
Lokalizacja: EKU

Postprzez benek » 3 lut 2014, o 23:14

kolega ma rację zaczął bym od termostatu ,ale na moje to uszczelka pod głowicą
to nie świat mknie do przodu
to ty za.........
Gaz jest do zapalniczek
Ropa do traktorów
benek
Gaduła
 
Posty: 483
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 17:12
Lokalizacja: Kruszwica

Postprzez prezesik » 3 lut 2014, o 23:34

Jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju wraz z płynem i płyn jest czysty to spróbuj uruchomić silnik na zdjętym korku od zbiorniczka wyrównawczego. Przy walniętej uszczelce przy płaszczu wodnym po dodaniu gazu będą leciały bąble ze środka zbiorniczka, a w najgorszym wypadku będzie wywalał płyn na zewnątrz zbiorniczka. Jeżeli nie ma bąbli itp. to uszczelka cała.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez maro92 » 4 lut 2014, o 19:42

Wywalało płyn ze zbiorniczka, ale dziwi mnie że przez tydzień auto jeździło normalnie wszystko było ok, gdyby to była uszczelka to od razu by były problemy, węże na rozgrzanym były miekkie
Avatar użytkownika
maro92
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:59
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez Knight Rider » 4 lut 2014, o 22:22

Moze po prostu termostat się zawiesza zacznij od niego moim zdaniem najtańsze rozwiązanie to będzie na początek.
Avatar użytkownika
Knight Rider
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 25 lis 2011, o 20:45
Lokalizacja: Sławno

Postprzez KrzysztofKaty » 4 lut 2014, o 23:42

koledzy a może puscila głowica?? po zakupie golfa tak mialem :( i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel dolal na zagotowany silnik zimny plyn i pykla:( i wyrzucalo plyn tlumikiem:( bez efektu mgly za soba:)
KrzysztofKaty
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:58
Lokalizacja: Elbląg/Stegna

Postprzez Szheyk » 5 lut 2014, o 11:29

Powiem wam że teraz jest zimno i mi nie otwiera się termostat .
Chciałem wymienić ale pomyślałem że na razie polatam , jak będzie cieplej to zobaczymy.
W silnikach 1.8 ABS masło pod korkiem wlewu oleju i odmie to normalne .
Sprawdź rano jak będziesz odpalał czy przez 2 sekundy chodzenia silnika czy będzie jakiś niebieski dymek.
Najlepszym sposobem będzie jak podjedziesz do jakiegoś zakładu mech. i sprawdzisz czy w układzie chłodzenia występują spaliny (koszt 20-30 zł) będzie wszystko jasne.
Zmień korek od zbiornika wyrównawczego i zobacz czy będzie wywalać

Czy jesteś pewny że masz dobrze odpowietrzony układ chłodzenia ?
Ja robię zawsze tak że podnoszę od kierowcy bok i wtedy włączam silnik , czekam aż wentylatory się włączą . Zawsze wtedy mam elegancko odpowietrzony układ.

[ Dodano: 2014-02-05, 10:30 ]
A jeszcze jedno możesz mieć zamarzniętą chłodnicę. sprawdź to
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez maro92 » 5 lut 2014, o 21:21

Dziś odpaliłem Golfika, dolałem brakującego płynu, poczekałem aż sie rozgrzeje, i gdy nabrał już temperatury to na otwartym zbiorniczku gdy gazowałem to płynu ubywało a gdy gaz odpuściłem to ciśnienie go wracało dość duzo, a gdy zakreciłem zbiorniczek i silnik był już nagrzany do 80 stopni i zacząłem go gazować powyżej 3000 to wywalało płyn takim ujściem z boku zbiorniczka za każdym razem
Avatar użytkownika
maro92
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:59
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez trojeczkaGT » 5 lut 2014, o 21:28

zakup moze nowy korek od zbiorniczka kosztuje grosze ale jak to nie pomoze to raczej nie ma co juz czarowac ale uszczelka pod glowica chyba sie "zmeczyla"
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron