Nie dogrzewa się do właściwej temperatury.

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Nie dogrzewa się do właściwej temperatury.

Postprzez 99szymon99 » 29 paź 2014, o 19:19

Witam. Od kiedy temperatura spadła do około 0stopni zauważyłem, że coś jest nie tak z dogrzewaniem silnika, a mianowicie: gdy na panelu ustawię na zimne powietrze żeby leciało to silnik normalnie się dogrzewa do 90stopni, ale gdy już zmienię na panelu żeby grzało bude w środku, że tak powiem i w dodatku tak na 2-3 poziom dmuchawy to temperatura silnika spada i to na oczach do około 80-82stopnie jakbym go nie piłował to ona no może wzrośnie do 83 max 84stopnie. Na włączonym ciepłym powietrzu nie ma opcji żeby dobiło do 90stopni przy tej temp. powietrza. Co z tym może być nie tak, czyżby to był termostat czy może coś innego? Z góry dzięki za info.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Nie dogrzewa się do właściwej temperatury.

 

Postprzez łukasz1983 » 29 paź 2014, o 19:42

99szymon99, Sprawdź czy po przejechaniu około 5 km masz zimny dolny wąż chłodnicy,czy jest ciepły tak jak górny.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 29 paź 2014, o 20:07

99szymon99, raczej termostat do wymiany , sprawdź tak jak Łukasz napisał to będzie wiadome czy na 100 % termostat .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 29 paź 2014, o 21:03

Ok sprawdzę, ale odpowiedź trochę później dam, chyba w piątek. To temat jeszcze otwarty niech będzie :D

[ Dodano: 2014-11-01, 20:22 ]
Wąż na górze i na dole jest ciepły z tym, że ten na dole lekko czuć, że jest chłodniejszy od tego na górze ale to lekko.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez damianax260 » 23 lis 2014, o 15:30

Jak ja miałem termostat walnięty ( a raczej całkiem go nie było o.O??) to wskazówka od temperatury rzadko kiedy w ogóle sie podnosiła :D musiałbym dłuuugo jechać to ledwo wchodziła na pierwsze kreski, ale skoro wąż dolny masz odrazu ciepły to masz cały czas otwarty albo otwiera sie za szybko, weź poczekaj aż ostygnie na postoju uruchom silnik i sprawdź czy nagrzewają sie równomiernie węże górny i dolny czy dolny jest zimny a górny ciepły, jak nagrzewają sie równomiernie to cały czas masz otwarty termostat, a jak przy chwilowej pracy silnika dolny będzie zimny a górny ciepły a po dłuższej pracy dolny zrobi sie ciepły (oczywiście nie wskazując temperatury 90 stopni tylko mniej i biorąc pod uwagę fakt że masz sprawny czujnik temperatury) to znaczy że termostat otwiera się za szybko, tak czy inaczej będzie do wymiany, podmień na jakiś sprawny i sprawdź, to 10 minut roboty 2 śrubki do odkręcenia i miska na płyn :D
Avatar użytkownika
damianax260
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 21 lis 2014, o 23:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 23 lis 2014, o 18:47

szymon mialem identycznie w tdi, waz byl lekko cieply na dole, pomogla wymiana termostatu na wahlera z allegro za okolo 30 zl, w moim byla walnieta uszczelka w termostacie (mam zdjecie jak cchesz) i puszczal lekko dlatego masz lekko cieple

srubokretem zaznaczylem o jaka uszczelke chodzi (mam taka manie ze robie zdjecia jak robie golfa) termostat moj


Obrazek
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez witboy » 24 lis 2014, o 16:46

ogolnie jak juz wspomiano

dolny waz po ok 3-4 km ma byc zimny jak lod, no chyba ze termostat otworzy wczesniej
natomiast jak wyzej w poscie napisano, uszczelki na termostatach bardzo czesto padaja, w poprzednim aucie potrafilem wymienic 3 termostaty bo uszczelka padala na nim

aaa i dodam ze termostaty nie powinny dlugo lezec w magazynie chyba do pol roku, gdzies to wyczytalem i cos w tym bylo bo jak zmienialem kiedys termostat to zawsze otwieral za malo o 3-8 st co bylo widac w spalaniu gazu o ok 1-1.5 litra, wymiana 3 termostatow dzien po dniu i lipa przyszla nowa dostawa i jak reka odjol..trzymal pieknie temp mimo ze termostaty na oko byly ok ba nawet trzymaly temp ale za niska mowie o termostatat wahlera
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bartek91 » 31 gru 2014, o 00:16

Witam mam problem z moim 1.8 Na wskaźniku pokazuje mi max 70 stopni i z nawiewu dmucha letnim powietrzem. Wymieniłem już termostat i dalej bez zmian. Górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny dosłownie zimny. Co to może być? Proszę o pomoc
Bartek91
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31 gru 2014, o 00:06
Lokalizacja: Chojnów

Postprzez Paweu » 31 gru 2014, o 11:46

Bartek91 napisał(a):Wymieniłem już termostat i dalej bez zmian. Górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny dosłownie zimny. Co to może być?


Dołączyłeś do właściwego tematu dla Twojego problemu lecz nie przeczytałeś go z właściwą uwagą.

Najprawdopodobniej dalej masz problem z termostatem. Kupiłeś wadliwy. Bardzo często się to dzieje.

Wyjmij go , zrób mu próbę w gorącej wodzie.

Co do firm to Wahler, Vernet, meyle - ten ostatni może nie działać już w pudełku.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez MiroGti » 31 gru 2014, o 12:49

Paweu napisał(a): Wahler, Vernet

Tylko te firmy są sprawdzone ,i temperatura otwarcia 87 a korek od zbiorniczka jest dobry ? jak nie zrobi ciśnienia to ci się nie odpowietrzy dobrze jak będzie zapowietrzony ,podobny efekty może być w tedy z grzaniem
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Michu! » 31 gru 2014, o 13:43

też mam problem z niedogrzaniem, aż masło mi się zrobiło na korku oleju..tylko, że u mnie sprawa wygląda tak, że podczas jazdy temp jest 70 albo 80 stopni i dolny wąż jest ciągle zimny, ząs kiedy golfik stoi odpalony na parkingu to potrafi sie spokojnie zagrzać do 90 stopni, dolny wąż robi się gorący itd. mam zamiar wymienić termostat ale nie wiem czy to ma sens, bo skoro na postoju temp wzrasta do 90 stopni, włacza się wentylator i spada do 80 to chyba termostat działa...
Czy ktoś ma pomył co mu jest? wgl temp 70-80 stopni nabiera dopiero po około 10km, niby mamy teraz mrozy ale nawet fordowski diesel starego typu predzej łapie temperature :kwasny:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 31 gru 2014, o 13:49

Michu! napisał(a):że podczas jazdy temp jest 70 albo 80 stopni i dolny wąż jest ciągle zimny,

Termostat na 100% podczas jazdy silnik jest cały czas chłodzony powietrzem i temperatura spada dlatego bo termostat jest otwarty cały czas na dużym obiegu , dopiero gdy staniesz to go zagrzejesz bo nie chłodzi go dodatkowo pęd powietrza , po to jest termostat żeby najpierw silnik zagrzał się na małym obiegu i jak złapie te 89 stopni otwiera termos i daje obieg na całość układu chłodzenia
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - - www.zdrowakobieta.pl



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości