Temperatura w 1,4ABD

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Temperatura w 1,4ABD

Postprzez Michu! » 3 kwi 2013, o 21:35

Witam!
Najpierw był problem z niedogrzaniem teraz po wymianie termostatu i czujnika od wentylatora silnik nagrzewa sie do 100stopni.. wydaje mi sie, ze nie powinno tak byc ale moze sie myle. Powinienem sie tym przejmowac?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Temperatura w 1,4ABD

 

Postprzez prezesik » 3 kwi 2013, o 21:55

A załącza się wentylator? Przy rozgrzanym silniku i tych wskazaniach węże od chłodnicy są oba ciepłe?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez 14SoundSX » 3 kwi 2013, o 21:57

Wyjmij termostat, włóż do garnka z wodą i postaw na kuchence gazowej. Temperaturę kontroluj termometrem z podziałką do ponad 100°C.
Jeżeli termostat zacznie się otwierać przy ok 84°C to nie musisz się martwić a jedynie wiedzieć ,że wskazówka na desce rozdzielczej przekłamuje ;-) a jeżeli rzeczywiście otwiera przy 100°C (w garnku) to prawdopodobnie termostat do wymiany.
Jeżeli w taka pogodę rzeczywiście gotuje to pomyśl co będzie w lato...
14SoundSX
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 00:36
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez Michu! » 3 kwi 2013, o 22:17

wentylator sie wlacza ale strasznie pozno (zas na starym czujniku wlaczal sie strasznie szybko) wlasnie przy tych 100 stopniach chyba sie wlacza i temp powyzej 100 nie wzrasta juz. W termostacie zrobiona jest dziurka wiertlem 1mm, ponoc to mialo sprawic, ze bd sie predzej nagrzewac, osobiscie chcialem tego nie robic ale wez tu przegadaj doswiadczonego mechanika i zrzedliwego dziadka, ktory twierdzi, ze nie mam racji :lol: moze w tym tkwi problem? myslalem tez, ze ten nowy czujnik jest jakis lipny.. przy starym termostacie szybko wlaczal sie wentylator ale nie sprawdzalem jak przy nowym sie wlacza, od razu obie rzeczy byly wymieniane
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 kwi 2013, o 22:21

Michu! napisał(a):W termostacie zrobiona jest dziurka wiertlem 1mm, ponoc to mialo sprawic, ze bd sie predzej nagrzewac, osobiscie chcialem tego nie robic ale wez tu przegadaj doswiadczonego mechanika


:zdziwko:

Zmień mechanika lepiej ..
Kupuj nowy termostat.. Wymień go sam..
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez K@mil » 3 kwi 2013, o 22:25

Michu! napisał(a):W termostacie zrobiona jest dziurka wiertlem 1mm,


Kiedyś czytalem ze niektóre oryginalne termostaty w Golfie/Vento miały oryginalnie małą dziurkę, która ułatwiała odpowietrzanie sie układu :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Michu! » 3 kwi 2013, o 22:30

Paweu_mk3 napisał(a):
Michu! napisał(a):W termostacie zrobiona jest dziurka wiertlem 1mm, ponoc to mialo sprawic, ze bd sie predzej nagrzewac, osobiscie chcialem tego nie robic ale wez tu przegadaj doswiadczonego mechanika


:zdziwko:

Zmień mechanika lepiej ..
Kupuj nowy termostat.. Wymień go sam..


myslisz, ze to przez to moze tak sie dziac?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 kwi 2013, o 22:42

W poprzednim termostacie był jakiś otwór? Masz stary czujnik , który został wymieniony?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Michu! » 4 kwi 2013, o 13:31

nie bylo w starym termostacie zadnego otworu a czujnik mam, zostawilem na wszelki wypadek, chyba go wkrece spowrotem ale nie wiem czy to ma jakis sens jesli wentylator ma sie wlaczac po przejechaniu kilku km :kwasny: przy starym termo i czujniku temperatura nie wzrastala powyzej 70 a wentylator mimo to dzialal, teraz tez dziala ale temp ponizej 100 nie spada :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 4 kwi 2013, o 13:47

Wymień termostat ... na taki normalny bez otworu. Wtedy zobacz czy się poprawi.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 4 kwi 2013, o 19:57

a j zapytam czy układ sie odpowietrzył?
bo zalejesz auto to zagrzeje sie wentylator właczy sie i jest oki bo korek otwarty

termostaty sąna 84 i 87 stopni
może termostat przycinac sie
ja radze zagrzac auto i mierzyc temp w zbiorniku wyrównawczym
u mnie otwiera sie przy 83 stopniach widac ładnie na termometrze jak spada temp o 1 stopien i chłodnica ciepła sie robi
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Michu! » 5 kwi 2013, o 14:28

uklad sie odpowietrzyl prawidlowo, osobiście tego dopilnowalem.. sprawdze ten czujnik najpierw, potem wymienie termostat najwyzej :kwasny:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron