układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Oring na pompie wody

Postprzez maciek25_83 » 8 lis 2008, o 17:34

Zna moze ktos rozmiar oringa w pompie wody silnik 1.6 AEE 75 km??
maciek25_83
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 4 lis 2008, o 21:24
Lokalizacja: Lębork

Oring na pompie wody

 

Postprzez pablomed » 8 lis 2008, o 17:50

zleci wszystko, wystarczy po zdjęciu obu węży dmuchnąć w zbiorniczek i wyleci wsio nawet z nagrzewnicy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Prezes124 » 8 lis 2008, o 18:10

Witam,

Podepnę się pod temat. Również ubywa mi płynu. Zauważyłem, że mam wyciek w okolicach obudowy termostatu (przy bloku). Cały blok mokry i jest osad na bloku. Najgorsze jest to, że odkręciłem króciec (jest cały), wymieniłem oring i kicha bo wyciek jak był tak jest. Może wywalać przez uszczelkę pod głowicą? Wlewam około 300ml na dwa tygodnie :( Silniczek 1.6 75KM AEA.
Prezes124
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez KristoF » 8 lis 2008, o 19:15

a próbowałeś wymienić obudowę termostatu?Razem z uczszelką okręgłą.
U mnie ciekło przez stara obudowę termostatu kupiłem nową za 25pln założyłem z nową uszczelką na Gaskecie dodatkowo(czerwony silikon na 300stopni) i jest spokój.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez KristoF » 8 lis 2008, o 19:17

nie znam ale nowy oring jest zawsze razem z nowa pompą.Rozumiem że ci sie rozszczelniło i cieknie.Idź do sklepu niech przymierzą co pasuje do pompy i bedzie oki... ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez KristoF » 8 lis 2008, o 19:31

Matex, z prawej strony jest obudowa termostatu trzyma sie na 2 srubach imbusowych.Najlepiej ją wymienić kosztuje koło 25pln ma nową uszczelkę w komplecie.Dla pewności można posmarować silikonem wysokotemperaturowym jak wyżej radzą Koledzy.
Płyn raczej cały trzeba wylać, no prawie cały.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez KristoF » 8 lis 2008, o 19:34

mozliwe że spala płyn a w takim wypadku wymiena uszczelki pod głowicą.
Masz problemy z odpaleniem jak jest zimny??
Trzyma ciśnienie jak sie nagrzeje w układzie chłodzenia(węże twarde)??

[ Dodano: 2008-11-08, 18:35 ]
dla pewności sprawdź tez nagrzewnice czy koło niej nie cieknie gdzies ale jak sie leje do środka to będziesz miał smród w aucie i zaparowane szyby.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mani51 » 8 lis 2008, o 19:59

Prezes124, te obudowy maja to do siebie że pękają przy tej metalowej tulejce przez którą przechodzi śrubka mocująca. Przyjżyj się temu dobrze bo po dokręceniu powstają naprężeniai robi się dziura a jak odkręcisz to szczeliny nie widać...i nie pchaj tam żadnych silikonów jak kupisz nowy króciec tylko załóż nowy oring i dobrze wyczyść silnik w miejscu jego przylegania a jak będą wżery to trzeba zakleić klejem do metalu - tak czytałem na forum. I dokręcaj z umiarem bo to tylko plastik
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mani51 » 8 lis 2008, o 20:12

strzeliniasty,

sprawdź dokładnie chłodnice - w naszych trójkach lubią korodować w dolnych rogach i tamędy sączy się płyn. U mie tak było - chłodnica mokra ale nie kapało bo wszystko odparowywało i dopiero jak zobaczyłem unoszącą się z tamtąd parę wziąłem latarkę i wypatrzyłem dziurę
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez TOMEK 84 » 8 lis 2008, o 20:27

ano i nawet wszysko zleci :-D :-D :-D tego nie wiedziałem ale na wszysko ma sie sposób :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
pozdro
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez silspaw » 8 lis 2008, o 20:44

Z boku silnika po prawej stronie jest kruciec , poruszaj nim lekko czy nie siak plynem. U mnie tak bylo tez zachodzilem w głowe co i jak az przypadkiem natrofilem na to
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez Prezes124 » 8 lis 2008, o 20:53

Właśnie wczoraj się przeraziłem bo w sklepie powiedzieli mi że do silnika AEA nie dokupię samego plastiku jest tylko kompletny króciec z całym osprzętem (termostat i inne), część numer 032 121 111 A - cena ponad 200zł :(. I jeszcze jedno - pod koreczkiem mam trochę majoneziku i jak dziś wymieniałem uszczelkę pod klapą zaworów to po prawej stronie pokrywy przy pierwszej śrubie też była kupa majonezu. Zaznaczam, że jeżdżę sporo na krótkich odcinkach więc podobno normalka. Na bagnecie olejowym nie widzę śladu kropelek wody i dymek z rury leci normalny (tak mi się wydaje), ale znowu rano nie mam problemu z opalaniem ale czasem nie pali na wszystkie gary (trzeba przegazować). Kurde boję się że to jednak uszczelka. Wezmę chyba wyjmę cały ten króciec i obejrzę to dokładnie z bliska. Zrobię tak jak mówisz mani51 a jeżeli nie to to boję się, że UPG. Co sądzicie?
Prezes124
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości