układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 13 lis 2008, o 20:19

ja dzisiaj kupilem taki kruciec 6zl i godzinka roboty
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez centaur5 » 13 lis 2008, o 22:26

niecałe 4 litry mam ten sam silnik
centaur5
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 22:27
Lokalizacja: pomorze

Postprzez jawor87 » 13 lis 2008, o 23:45

Reiven napisał(a):Kolego czy ten płyn Ci wywala jak odkręcasz czy po prostu w czasie jazdy Ci ubywa? Bo jeśli tak to szukaj wycieku bo musi być spory. Cyba że wywala Ci płyn przy zakręconym zbiorniczku wtedy albo termostat albo uszczelka pod głowicą.


s zasadzie to mi go wywalało tak jak widziałem przy zmianie płynu na odkręconym korku ale to jest...hmm coś może 15 min pracy silnika na postoju w tym czasie było trochę gazowania;) a w tygodniu gdzie średnio robię 400-450km dolewam go ze dwa razy tak po ok. 350-400ml płynu.:] wydaje mi się że przewód dolny od chłodnicy jak sprawdzałem podczas wymiany płynu był tylko ciepły podczas gdy ten górny był bardzo gorący a chłodziwa było już odpowiednio dużo....!
ehe

[ Dodano: 2008-12-02, 21:34 ]
wiadomo już co było z układem chłodzenia,dla czego wywalało płyn! Ostatnio zostawiłem Golfa na wymianę rozrządu razem z pompą wodna bo ciekła... Auta nie da się odpowietrzyć mówi mechanik!Diagnoza: Uszczelka pod głowicą;/ auto uziemnione na tyga w piątek bądź w sobote do odbioru koszt!? szacowane na 500-600zeta w tym wymiana: oczywiście uszczelka pod głowice,łańcuszka rozrządu,prowadnic zworów, planowanie głowicy! Kurcze,aby tylko wszystko dobrze zrobił,bo nie chciał bym akcji typu....auto straciło na mocy.:)
Avatar użytkownika
jawor87
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 19:48
Lokalizacja: Maków Maz/Jabłonna/WWA

Postprzez fejsik » 14 lis 2008, o 19:43

mowisz o plynie chlodniczym czy o oleju??
fejsik
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 11:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez KristoF » 14 lis 2008, o 21:49

płynu wchodzi jakieś 5 litrów do mojego 1.4
Polecam Dynagel.
Sprawdź czy nie masz wody(płynu) w oleju!!!!
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Czary Mary z Chłodzeniem Auta

Postprzez Sentymentalny » 17 lis 2008, o 12:21

Witam wszystkich mam mianowicie taki problem otóż za szybko grzeje mi sie auto GOLF III 1.8 GL

Mianowicie po przejechaniu 1 km na zegarach temperatura rosnie mi w zastraszajacym tempie od 0 C do 110 C to chyba nie jest normalne ?

Wymieniłem :
Termostat
Czujnik na chlodnicy
Czujnik temperatury

pozatym Wąż u dołu od chłonicy jest zimny a u góry goracy chciałby też dodać iz chłodnica tez jest zimna dodatkowym problemem jest iz nie włancza mi sie wiatrak na chlodnicy przy temperaturze 110 C co narmalnie pownien się włączyć po 89 C


Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Sentymentalny
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 11:54
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez pawelek03576 » 17 lis 2008, o 13:50

może uszczelka pod głowicą u mojego brata w mk2 takie same objawy były po splanowaniu głowicy wszystko wróciło do normy.
a nie przegrzałeś przypadkiem silnika ? bo tak samo z siebie to sie nie bierze ;-)
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez mani51 » 17 lis 2008, o 15:44

Sentymentalny,

jak zmieniałeś termostat to trzeba było wsadzić palucha i sprawdzić wirnik od pompy bo może nie chodzi...teraz to odkręć korek od zbiorniczka, zdejmij wężyk od przelewu i wsadź koniec do zbiorniczka, zapal silnik i zobacz czy płyn z przelewu leci - jeśli tak to pompa ok a jak nie to już różnie może być...odrazu sprawdź czy nie idą bąble powietrza ze zbiorniczka - jak nie to uszczelkę masz dobrą a jak idą to uszczelkę trzeba wymienić

wentylator powinien się włączyć przy 92 stopniach a nie 89...a nie wlącza się bo włącznik termiczny masz na chłodnicy a z tego co piszesz to chłodnica zimna więc się nie załączy

jeszcze napisz czy dawno tak masz i jaki założyłeś ten czujnik temperatury - orginał czy podróbkę?...jak sprawdzisz to co napisałem i odpowiesz na pytania to będziemy myśleć dalej
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Sentymentalny » 17 lis 2008, o 22:35

No więc pompa wodna działa , nie mam bąbli powietrza w zbiorniczu więc uszczelka pod głowicą cała

czujnik na chlodnicy orginalny
czujnik temperatury tez orginalny
termostat tez orginalny gdyż nie wymieniam cześci na podróby

dodam iz wczesniejszy (czyli ten stary przed wyminą ) czujnik temperatury nawet po zostawieniu auto na cala noc pokazywal mi temperature 70 C , otoz cala sytulacja dzieje sie od nie dawna stalo mi sie to na trasie na autostradzie jechalem jakies 1.5 godziny i wszystko bylo oki az tu nagle przed koncem trasy zaczeła mi szalec temperatura po czym zjechalem i czekałem az spadnie mi temperatura gdyz balem sie go nie przegrzac ani tez nic nie rozwalic . Od tamtej pory wymienilem wspomniane wyzej czesci i dalej dzieje mi sie to samo , sprawdzilem tez chlodnice iz myslalem ze moze jest nie drozna ale okazala sie wporzadku . juz nie mam pomyslu co moze byc nie tak ?
Sentymentalny
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 11:54
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez pablomed » 17 lis 2008, o 22:42

sądzę że wskazana licznika sa złe, czyli nawalił. Najprościej byłoby znaleźć kumpla co pozwoli licznik podmienić od swojego golfa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 18 lis 2008, o 15:23

pablomed napisał(a):sądzę że wskazana licznika sa złe, czyli nawalił. Najprościej byłoby znaleźć kumpla co pozwoli licznik podmienić od swojego golfa.


też tak myślę bo przecież nie ma takiem możliwości żeby silnik tak szybko się grzał to tak wysokiej temperatury nawet z zaciętym termostatem więc sam układ zostawiłbym w spokoju a sprawdziłbym ten wskaźnik i instalację elektryczną od czujnika bo może się jakieś zwarcie zrobiło. Im wyższa temperatura tym mniejszy opór na czujniku więc jeśli jest zwarcie to opór jest bliski zero czyli wskazóka powoli przesuwa się w górę
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

POMOCY ,znikajacy plyn chlodniczy

Postprzez Lepik » 18 lis 2008, o 16:56

mam zmartwienie z moim autkiem,mianowicie znika mi plyn chlodniczy tak srednio co 5 dni dolewam 0,5 litra niewiem co to moze byc moze nagrzewnica gdzies przepuszcza,jak to spawdzic czy sa moze jakies plyny do zaklejania tych przypuszczalnych wyciekow i czy nic sie niestanie z ukladem chlodzenia po zaaplikowaniu mu owych srodkow :wstyd:
Lepik
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Gliwice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości