układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Admor » 18 lis 2008, o 21:35

Nie lej środków bo to badziew jest. lepiej kupić specjalny płyn fluorescencyjny i poszukać wycieku lampą uv ale to Cię bęzie kosztowac więcej niż naprawa tego w serwisie. Możliwe też że ci uszczelka poszła i do silnika leje. Sprawdź czy na zagrzanym silniku kopci bardzo na biało i czy masz w misce olejowej galaretke zamiast oleju. jeśli tak no to uszcelka
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

 

Postprzez Lepik » 19 lis 2008, o 10:17

jakoms maz mialem juz rok temu ,w zime w lato ok ,na korku wlewu oleju mechanik powiedzial ze silnik sie niedogrzewa a i zauwazylem wczoraj ze wskaznik temperatury niewskakuje mi na optymalne 90 st. tylko idzie do 80 st i koniec co to moze byc i czy ma to cos wspolnego z tym znikajacym plynem ??
Lepik
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Admor » 19 lis 2008, o 11:27

Nie zmieniałeś chłodnicy przypadkiem? Bo jak się wsadzi nową to tak się dzieje przez jakiś czas.

temperatura 80 st. to może być wina raczej termostatu niż płynu. Ja bym zaczął od zlania całego płynu z układu, wymiany termostatu ,nalania nowego płynu oraz odpowietrzenia układu chłodniczego. Jak to nie pomoże to w drugiej kolejności uszczelka. Może się wydawać to zbędnym wydaniem pieniędzy na uszczelkę ale jak to mówią dentyści z reklam Blend-a-med lepiej zapobiegać niż leczyć.

Możesz również zrobić test ciśnieniowy (nielubiany przez innych :] ) tzn. nalać do układu np. wody destylowanej na maksa tyle i ile zabierze i na wyłączonym silniku dopływ do zbiornika zatkać a na odpływ podać małe ciśnienie np. pompką samochodową. Uwaga !!! nie kompresorem. W momencie naciskania pompki zobacz czy ci się nie leje gdzieś ta woda pod auto czy z węży. Patent dlatego jest nielubiany bo jak płyn włazi do silnika pod uszczelką to wleje się również woda a to jest niewskazane.
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez Lepik » 19 lis 2008, o 12:14

heh chlodnicy niezmienialem po dluzszej jezdzie czuc jak wysiadam z auta smrod plynu chlodniczego :(
Lepik
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Admor » 19 lis 2008, o 12:23

To w takim razie zabierz się za uszczelkę i termostat.
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

sybkie pytanie

Postprzez gluszek20 » 19 lis 2008, o 12:42

wlałem 3 litry płynu do 1.8 i jest ponad max a spuściłem wszystko bo nawet do zbiorniczka dmuchałem a nie wiem ile tego było bo zlałem to do dużego pojemnika gdzie miałem stary płyn i teraz nie wiem ile powinno być
gluszek20
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 paź 2008, o 17:18
Lokalizacja: miasteczko

Postprzez $kubi » 19 lis 2008, o 13:29

mam takie pytanie, czy każdy płyn jest odporny na mrozy? i czy do płynu chłodniczego wlałem kubek wody to jest możliwość że będzie marzł... ?
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez Lepik » 19 lis 2008, o 17:18

dobra chyba walnieta jest pompa wodna zauwazylem ze leci plyn po lewej stronie w okolicy rozrzadu bylem u mechanikow powiedzieli ze na 100% pompa kupic nowa i wymieniamy koszt pompy ok 110 zl + 150 robocizna :-o niewiem czy przy okazji niezmienic paska rozrzadu mam pezrjechane na nim ok 30 tys ??
Lepik
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Lepik » 19 lis 2008, o 17:37

no pompe masz na rozrzadzie heh mi kazali cala pompe wymienic wlasnie dzis kupilem 110 zeta +robocizna 150 jutro mi robia go dam znac co tam mozna jeszcze powymieniac za jednym zamachem ??(przy jednej robocie) :wstyd: pompa jakas wloska bardzo porzadna firma METELLI ale ja do wlskich badziewow niemam zabardzo zaufania choc w sumie wyglada na solidnie zrobiona :>
Lepik
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez mani51 » 19 lis 2008, o 18:11

Lepik napisał(a):110 zeta +robocizna 150


:-o

ja dałem za pompę około 50 i zmieniłem sam tzn jestem 160pln do przodu :lol:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mani51 » 19 lis 2008, o 18:24

Admor napisał(a):Może się wydawać to zbędnym wydaniem pieniędzy na uszczelkę ale jak to mówią dentyści z reklam Blend-a-med lepiej zapobiegać niż leczyć.


ta, bardzo dobry pomysł żeby bez potrzeby zmieniać uszczelkę pod głowicą, poprostu ręce opadają jak czytam co tu wypisujecie. Przecież jak zmieniasz uszczelkę to trzeba głowicę planować a nie można tego robić w nieskończoność...w życiu by mi nie przyszło do głowy żeby zmieniać uszczelkę na wszelki wypadek...a żeby sprawdzić czy uszczelka jest ok to wystarczy odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i odpalić silnik - jak bąble powietrza nie idą to uszczelka jest ok. tak samo jak w płynie nie ma śladów oleju to też bym nie ruszał uszczelki. Przecież ciśnienie oleju jest większe niż płynu chłodniczego więc zawsze na początku to olej przedostanie się do płynu a nie w drugą stronę


Lepik napisał(a):niewiem czy przy okazji niezmienic paska rozrzadu mam pezrjechane na nim ok 30 tys


to jeszcze conajmniej drugie tyle przed nim więc ja bym nie zmieniał ale najlepiej to ocenić po jego wyglądzie

[ Dodano: 2008-11-19, 17:28 ]
Lepik napisał(a):a i zauwazylem wczoraj ze wskaznik temperatury niewskakuje mi na optymalne 90 st. tylko idzie do 80 st i koniec



to też jest całkiem normalne bo wskaźniki oszukują więc nie przejmuj się tym zbytnio, u mnie też jest około 80 na blacie dopiero w korku trochę podskoczy do 88 i załącza się wentylator a powinien dopiero przy 92 czyli wskaźnik pokazuje mniej o jakieś 4-5stopni i pewnie u Ciebie też tak jest
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Reiven » 19 lis 2008, o 22:24

od kubka wody nie zamarznie ci płyn.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości