układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 24 lis 2008, o 00:03

moze to nie być wina czujnika tylko termostastu ze nie zamyka sie całkowicie jak silnik sie schłodzi i dlatego masz taki efekt. aby byc pewnym co do czujnika to możesz zrobić test czujnika komputerem diagnostycznym. rozgrzej silnik pojedź na warsztat i poproś o podłączenie kompa i porównasz wtedyy wskazania temp.na czujniku z tym co odczytuje komp.z czujnika... ale ja stawiam na termostat bo miałem to samo...i chyba znowu zaczyna mi sie to dzic....tym razem wymienię termostat na orginał bo te zamienniki o kant tyłka rozbic....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez MAHJONG » 24 lis 2008, o 00:42

problem w tym że płyn się wylewa jeszcze przed tym zanim zacznie pracować wentylator
MAHJONG
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 16:36
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lis 2008, o 07:59

MAHJONG, gdzieś robi się podciśnienie, przytkana chłodnica lub nagrzewnica hmm lub jakiś przewód przytkany, ja bym na początek kupił są takie "KRETY" do chłodnic i zobaczył czy pomoże
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lis 2008, o 08:03

mlodye39 napisał(a):golfa 1.6 55kw 75KM AEA
wchodzi tam czujnik na 4 piny z żółtą opaską zamiennik nie jest drogi a ja polecam oryginał (70zł)

[ Dodano: 2008-11-24, 07:04 ]
mlodye39 napisał(a):Witam od jakiegos czasu mam problem z czujnikiem temperatury moge zrobic nim 100km, stac w korkach itd a on bedzie pokazywal zawsze od 65 - 75*c
pytanie czy załącza się wentylator jak nie to wymiana termostatu tak jak pisze kolega SotoM, oraz faktycznie VAG by okazał się teraz niezbędny
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez MAHJONG » 24 lis 2008, o 13:10

dodam jeszcze ze gdy dodam gazu to płyn opada w gnieniu oka a gdy tylko zdejmę noge z gazu wzrasta z powrotem na wysoki poziom.może to pomoże w diagnozie. wiem jeszcze że poprzedni właściciel niedawno znieniał chłodnice.
MAHJONG
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 16:36
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lis 2008, o 14:04

MAHJONG, dodajesz gazu pompa mocniej tłoczy wode i przepycha ją przez zator, popatrz czy jakis wąż nie jest załamany
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez KristoF » 24 lis 2008, o 17:07

to może być tylko termostat.Miałem podobny problem i nie wierzyłem w to jak mi mówili że czujnik sie zwalił.Sie później okazało że słusznie.Termostat sie blokował i dlatego silnik nył nonstop niedogrzany.Sugeruje to szybko wymienić ze względu na podwyższone zużycie paliwa ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mani51 » 24 lis 2008, o 18:11

mlodye39 napisał(a):moge zrobic nim 100km, stac w korkach itd a on bedzie pokazywal zawsze od 65 - 75*c


to w żaden sposób nie wskazuje na termostat. Nawet bez termostatu silnik w czasie postoju powinien osiągnąć temperaturę przy której zadziała wentylator czyli około 92 stopnie. Nie musisz nigdzie jeździć żeby stwierdzić złe wskazania czujnika. Odpal samochód i niech chodzi dopóki nie włączy się wentylator - jak włączy się powyżej 90 to termostat do wymiany a jak włączy się wcześniej tzn dużo poniżej 90 to wina czujnika i w tym przypadku tylko i wyłącznie orginał z aso
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 24 lis 2008, o 21:48

MAHJONG, zacznij od wymiany korka zbiorniczka, obejrzyj jego uszczelki, podmień na próbę cały. Jeśli układ nie jest zapowietrzony z przyczyn innych - pomoże.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 24 lis 2008, o 21:57

odkręć korek, odpal silnik i patrz czy idą bomble powietrza, jeśli nie to sprawdź korek tak jak pisze pablomed,

moim zdaniem przy całkowicie sprawnym układzie, na postoju i bez obciążenia silnika płynu nie powinno wyrzucać nawet jak będzie odkręcony korek ale przy bardzo niskim ciśnieniu atmosferycznym może się tak zdarzyć więc o niczym to nie świadczy a jak nie będzie bąbli w zbiorniczku to przynajmniej wykluczymy uszczelkę pod głowicą
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 25 lis 2008, o 01:53

mani51 napisał(a):
mlodye39 napisał(a):moge zrobic nim 100km, stac w korkach itd a on bedzie pokazywal zawsze od 65 - 75*c


to w żaden sposób nie wskazuje na termostat. Nawet bez termostatu silnik w czasie postoju powinien osiągnąć temperaturę przy której zadziała wentylator czyli około 92 stopnie. Nie musisz nigdzie jeździć żeby stwierdzić złe wskazania czujnika. Odpal samochód i niech chodzi dopóki nie włączy się wentylator - jak włączy się powyżej 90 to termostat do wymiany a jak włączy się wcześniej tzn dużo poniżej 90 to wina czujnika i w tym przypadku tylko i wyłącznie orginał z aso

nieee wcale nie musi!!! za chusteczke nie osiągnie temp.90st chyba ze bedzie katował auto cały dzień....czemu ty piszesz takie rzeczy-sory ale twoja technika sprawdzania zalicza sie do fajansiarstwa... akurat to co napisałem to sa najbardziej spotykane usterki układu chłodzącego VW... jakoś jak ja miałęm termostat uszkodzony tzn nie domykał sie do końca to temp.na maxa mi łapał do około 80st-w korkach a jak jechałem to schodziła na 70st...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Termostat do 1.6 AEE 75km

Postprzez majuDJ » 25 lis 2008, o 02:43

Poproszę o linki z allegro z termostatem do modelu silnika AEE. W miarę tani, (obiło mi się o uszy ze już za 30zł można kupić)
majuDJ
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 03:33
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron