układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 25 lis 2008, o 03:43

takich rzeczy nie kupuj na allegro tylko w sklepie motoryzacyjnym. Z allegro gościu wyśle ci nie taki jak trzeba i trzeba będzie go odesłać - dodatkowy kłopot. W sklepie mot. kupisz, weźmiesz paragon, jak nie będzie pasował oddajesz lub wymieniasz na inny (trzymaj paragon).
Jak kupować do nie tani jak są np. VERNET (ok. 20-30 zł) tylko droższy WAHLER (50-70 zł).

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez mani51 » 25 lis 2008, o 16:06

SotoM napisał(a):za chusteczke nie osiągnie temp.90st


i w tym momencie mógłbym się najnormalniej w świecie założyć o skrzynkę że jak wyjmę termostat i odpalę na postoju to osiągnie temperaturę załączenia wentylatora tylko że niechce mi się spuszczać płynu i wyciągać termostatu ale spoko loko Ty wiesz swoje a ja swoje. Ty wysyłasz kolegę do mechanika który pomoże mu odchudzić portwel a ja próbuję mu podpowiedzieć jak może sam sprawdzić co jest nie halo a jeśli na postoju nie zagrzeje się do około 90 to moim zdaniem nie jest winny termostat. Tylko trzeba postawić samochód na dłużej i spokojnie czekać
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 25 lis 2008, o 23:44

mani51, my tu sie sprzeczamy :lol: ale w sumie kolegamlodye39, nie napisał czy w ogole mu sie włancza wentyl.... :-) moze poczekajmy aż coś napisze...albo napisze ze juz auto zrobione :-D
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MAHJONG » 26 lis 2008, o 00:05

wymieniłem korek. była w nim zwinięta uszczelka. ale niestety nadal wywala mi płyn :/. bąbli nie zauważułem. a jest jeszcze jakaś inna oznaka że to uszczelka pod głowicą??
MAHJONG
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 16:36
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez SotoM » 26 lis 2008, o 01:56

MAHJONG, wymień termostat :-) a twój problem sie skończy... nie chce mi sie opisywać cyklu i zasady działania itd...przerabiałem wiele tematów z ukł,chłodzenia miedzy innymi jak tówj... jesli jesteś kumaty a chcesz zaoszczedzić kasę,to mozesz wyjac termostat i zobaczyć co bedzie sie działo bez termostatu.... :-|
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 26 lis 2008, o 18:19

SotoM napisał(a):moze poczekajmy aż coś napisze...albo napisze ze juz auto zrobione


mam nadzieję że w ogóle coś napisze bo przeważnie się człowiek opisze, naprodukuje, pokłuci z innymi :roll: a główny zainteresowany milczy :-/
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez DrSzpila » 26 lis 2008, o 19:47

Gdzie mogę kupić oryginalny czujnik cieczy na 4 piny, do 1.4, bo na allegro same dupi----te zamienniki?
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez SotoM » 26 lis 2008, o 20:26

Drpiorko, ja osobiscie kupowałem ten czujnik systemowy w sklepie skody za 30zł.taniej niz byś jakis zamiennik kupował....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 26 lis 2008, o 21:09

mani51, SotoM, mogę trochę spróbować wasze poglądy pogodzić. Otóż diesel na ogół nie złapie 90 na postoju, a każdy benzyniak z łatwością. Z prostej przyczyny, jaką jest wieksza sprawność diesla i fakt że wydziela mniej ciepła. Dla benzynowych silnków rada mani51 jest jak najbardziej ok.
A czujnik tylko z ASO wsio ryba skoda czy vw
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez piter_89 » 26 lis 2008, o 21:56

jaka prawidłową temperaturę powinien mieć silnik? bo ostatnio wymieniłem termostat na nowy firmy wahler, i temperatura silnika cały czas wynosi 80 stopni, jak postoje w korku to dochodzi do 90 i włącza sie wentylator :) proszę o info
piter_89
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 18:48
Lokalizacja: Konin

Postprzez pablomed » 26 lis 2008, o 22:26

Ideałem byłby termostat z ASO, inaczej nigdy nie będziesz pewien czy masz dobry, Wahler zszedł na dziady, niestety jestem już tego pewien po paru doświadczeniach. Wymieniłem trzy zanim trafił mi sie taki na któym temp trzyma 90. Albo wyjmij ten co masz, postaraj się o termometr grzej w oleju. Normy sa takie: początek otwarcia 87, maksymalne otwarcie 102 stopnie, skok 7 mm. Podróby zwykle mają początek otwarcia przy właściwej temperaturze, ale potem otwierają się na maksa za szybko, już koło 90-paru stopni, i stąd te wszystkie problemy z nimi.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 26 lis 2008, o 23:29

i szlak trafił mi termostat... zrobiłem 80km i temp stoi na 70st.a 5 miechów temu zmieniałem termostat własnie na WAHLER'a i to niemieskiej produkcji... jutro jadę do ASO po ori.76zł z uszczelką. w detalu 96zł...ale do dizla...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości