układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 29 lis 2008, o 19:45

pogo84 napisał(a):e to normalne ze gotuje sie


bardzo pomocna uwaga :-|

KOLEGAWIT piszesz że jak wyjmiesz termostat to wszystko jest ok. Możesz to dokładniej opisać? Bez termostatu nagrzewanie silnika trwa dłużej więc może poprostu nie doczekałeś do zagotowania. Przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?...może poprostu masz pecha i trafiasz na wadliwe termostaty. Trzeba sprawdzić te które już wyjąłeś tzn wrzucić do jakiegoś garnka z wodą i sprawdzić czy się otworzą przed zagotowaniem...opisz jeszcze w jakich okolicznościach gotuje Ci wodę, czy tylko na postoju czy w czasie jazdy też...a może wystarczy zmienić korek od zbiorniczka wyrównawczego lub tylko jego uszczelkę - oring...cały korek kosztuje około 10zł. Jak nie będzie trzymał ciśnienia w układzie to woda może się gotować
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez max88ja » 29 lis 2008, o 20:03

No i dalej mam ten problem co opisywalem wczesniej i naprawde nie wiem czy tak powinno byc ze jest duze cisnienie powietrza w zbiorniczku i w ogole w calym ukladzie chlodzenia. Dalej ubywa mi plyn a nigdzie nie widac wycieku plynu.... Poradzcie cos na co mam zwrocic uwage i jak moge znalezc usterke . Pozdrawiam.
max88ja
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 23:01
Lokalizacja: Malbork

Postprzez pawelek03576 » 29 lis 2008, o 20:20

podjedź przodem pod niedużą górke i zostaw silnik odpalony powinien sie odpowietrzyć jak jest zapowietrzony :-P
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez mani51 » 29 lis 2008, o 22:05

max88ja napisał(a):czy tak powinno byc ze jest duze cisnienie powietrza w zbiorniczku i w ogole w calym ukladzie chlodzenia.


na gorącym silniku tak a na zimnym nie a jeśli stale Ci się zapowietrza to może być wina uszczelki od głowicy...odkręć korek od zbiornika i odpal silnik. Niech chodzi dpóki nie załączy się wentylator. W tym czasie patrz czy w płynie w zbiorniczku pojawiają się bąble powietrza. Jeśli układ jest zapowietrzony to na pczątku powinny być bąble ale po jakimś czasie powinny zniknąć, Jeśli nie to masz uszczelkę do wymiany
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mani51 » 29 lis 2008, o 22:30

renifer24 napisał(a):Niby dlaczego ma lapac szybciej temp


tylko dlatego że ograniczy sie dopływ zimnego powietrza do komory silnika i według mnie jeśli juz to zakładać to nie przy samej chłodnicy tylko kilka centymetrów od niej tak aby w korku gdy załączy sie wentylator powietrza mogło przepływać przez całą chłodnicę a nie wcale lub tylko przez jej część. Taka zasłona ma tylko zasłonić dopływ zimnego powietrza do chłodnicy i dalej do komory silnika spowodowany ruchem samochodu
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Golfik1986 » 29 lis 2008, o 23:09

mani51, ja mialem na chlodnicy w korku grzal sie jak glupi ale to byl benzyniak wiec teraz jezdze bez chwile dluzej mam zimno w srodku idzie przezyc jakos
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mani51 » 30 lis 2008, o 07:29

Golfik1986 napisał(a):chwile dluzej mam zimno w srodku idzie przezyc jakos


zgadzam się...wystarczy zadbać o sprawność układu chłodzenia a konkretnie termostat a dla tych co im zimno polecam ten temat http://www.golf3.pl/topics4/wlacznik-cz ... t12812.htm
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Re: Problem z ukladem chlodzenia

Postprzez SotoM » 30 lis 2008, o 14:00

max88ja napisał(a):Dodam jeszcze ze jak juz jest bardzo zapowietrzony to nie dziala mi ogrzewanie w samochodzie

jak nagrzejesz ponbownie motor, to sprawdź czy sa gorace oby 2 przewody gumowe które wchodzą w ścianę grodziową do nagrzewnicy.
mozesz zrobic tak... nalewasz płyn i jak ci go sporo wejdzie to przytknij usta do wlewu zbiorniczka i dmuchaj w niego bez odrywania ust. chodzi o to ze popchniesz ciecz dalej i ona przepchnie powietrze to które jest gdzieś w układzie-mozesz nawet zdiac ten przewód cienki gumowy przelewowy który łozczy kruciec wodny z górnym krućcem przy zbiorniczku. tylko zdejmij go przykrućcu.... z praktyki- VW zazwyczaj powietrze zatrzymuje sie w nagrzewnicy. stąd masz zapowietrzony układ chłodzenia...bo nie masz ciepłego powietrza w ucie.dlatego ze w nagrzewnicy nie ma wody...tylko powietrze które nie moze stamtą wyjsc. dlatego dmuchająć w ukł.mozna je stamtąd wypchnąć,a zeby być pewnym ze nagrzewnica jest pełna mozesz zdiąć przewód gumowy od nagrzewnicy tylko ten dolny bo to jest wyjscie z nagrzewnicy.
lub tez mozesz stopniowo uzupełniać układ chłodzenie. nie lej całego zbiorniczka po korek tylko stopniowo na odpalonym silniku... benzyna szybko sie nagrzewa wiec szybko to potrwa... i nie zakręcaj korka od zbiorniczka, niech on sobie chodzi dotond az sie otworzy termostat wtedy bedzie obieg przez pełen układ.
moim zdaniem jak ci sie zaczął ten problem po wymianie płynu to to jest wina zapowitrzonego układu a nie ze uszczelka pod gł.czy coś tam...
a słuchaj-bo ja nie pamietam- jeśli czujnik temp.ten systemowy na 4piny jest w tym krućcu który łączy górny przewód z chłodnicą to wyjmij ten czujnik i wlewaj ciecz do układu do tąd aż nim zacznie wyciekać płyn,wtedy go wciśnij i zabezpiecz.odpal auto i niech silnik pracuje i nie zakrecaj korka.połóż go na stole z boku i niech lezy...a silnik niech pracuje do tą az sie termostat otworzy(jesli sie otworzy)i zobacz czy bedzie ciepłe powietrze w auciejjesli tak to dolej do stanu płyn i zkręć korek i obserwuj co bedzie sie działo...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez SotoM » 30 lis 2008, o 14:10

albo termostay są dobre tylko problem tkwi w zapowietrzonym układzie chłodzenia....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez sebring » 1 gru 2008, o 00:00

Mobilki ,,,,,mam ten sam problem co autor tematu .. puchna weze autko jak sie zagotuje to wywala plyn ... skad cisnienie w ukaldzie chlodzenia ?? jakis przypadkowy lepek palnol uszczelka pod glowica czy to mozliwe ??

jaki jest ewentualny koszt wymiany takiej uszeczelki i czy konieczne jest planowanie glowicy ???

wiem ze uszeczelka wacha sie w cenach 60 - 90 zl ..... jak wyglada koszt planu glowicy ???? prosze o odp
Lepiej być prawą reką Diabła niż stanąć mu na drodze
Avatar użytkownika
sebring
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 22:50
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kger » 1 gru 2008, o 08:25

Głowicę można sprawdzić po zdjęciu, czy jest do planowania, a koszt planowania 80-120 PLN ;-)
Sprzedany, teraz już golf 6. Pzdr.
Avatar użytkownika
kger
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 09:56
Lokalizacja: Warzymice

Postprzez jacekPlacekkk » 1 gru 2008, o 16:16

dzieki za odpowiedziii chłopakiii:)

trzymta się ciepło :lol:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości