max88ja napisał(a):Dodam jeszcze ze jak juz jest bardzo zapowietrzony to nie dziala mi ogrzewanie w samochodzie
jak nagrzejesz ponbownie motor, to sprawdź czy sa gorace oby 2 przewody gumowe które wchodzą w ścianę grodziową do nagrzewnicy.
mozesz zrobic tak... nalewasz płyn i jak ci go sporo wejdzie to przytknij usta do wlewu zbiorniczka i dmuchaj w niego bez odrywania ust. chodzi o to ze popchniesz ciecz dalej i ona przepchnie powietrze to które jest gdzieś w układzie-mozesz nawet zdiac ten przewód cienki gumowy przelewowy który łozczy kruciec wodny z górnym krućcem przy zbiorniczku. tylko zdejmij go przykrućcu.... z praktyki- VW zazwyczaj powietrze zatrzymuje sie w nagrzewnicy. stąd masz zapowietrzony układ chłodzenia...bo nie masz ciepłego powietrza w ucie.dlatego ze w nagrzewnicy nie ma wody...tylko powietrze które nie moze stamtą wyjsc. dlatego dmuchająć w ukł.mozna je stamtąd wypchnąć,a zeby być pewnym ze nagrzewnica jest pełna mozesz zdiąć przewód gumowy od nagrzewnicy tylko ten dolny bo to jest wyjscie z nagrzewnicy.
lub tez mozesz stopniowo uzupełniać układ chłodzenie. nie lej całego zbiorniczka po korek tylko stopniowo na odpalonym silniku... benzyna szybko sie nagrzewa wiec szybko to potrwa... i nie zakręcaj korka od zbiorniczka, niech on sobie chodzi dotond az sie otworzy termostat wtedy bedzie obieg przez pełen układ.
moim zdaniem jak ci sie zaczął ten problem po wymianie płynu to to jest wina zapowitrzonego układu a nie ze uszczelka pod gł.czy coś tam...
a słuchaj-bo ja nie pamietam- jeśli czujnik temp.ten systemowy na 4piny jest w tym krućcu który łączy górny przewód z chłodnicą to wyjmij ten czujnik i wlewaj ciecz do układu do tąd aż nim zacznie wyciekać płyn,wtedy go wciśnij i zabezpiecz.odpal auto i niech silnik pracuje i nie zakrecaj korka.połóż go na stole z boku i niech lezy...a silnik niech pracuje do tą az sie termostat otworzy(jesli sie otworzy)i zobacz czy bedzie ciepłe powietrze w auciejjesli tak to dolej do stanu płyn i zkręć korek i obserwuj co bedzie sie działo...