układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 1 gru 2008, o 18:29

głowicę powinno się splanować za każdym razem gdy zmienia się uszczelkę a z tego co piszsesz to musisz ją zmienić...ja przy okazji zmiany uszczelki oprócz planowania zrobiłem kompletną regenerację głowicy czyli wymiana prowadnic, uszczelniaczy, frezowanie gniazd i docieranie zaworów, razem coś około 300zł z tym że ja sam wyciągałem głowicę i zawoziłem do warsztatu...do tego trzeba doliczyć koszt uszczelek pod kolektory bo na starych przecież nie założysz, uszczelkę pod pokrywę, no i samą uszczelkę pod głowicę czyli gdzieś od 100 zł w górę więc ja zmieściłem się w 400zł
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez pablomed » 1 gru 2008, o 20:16

może najpierw korek zmienić w zbiorniczku.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez max88ja » 2 gru 2008, o 11:00

No u mnie raczej problemem jest uszczelka pod glowica albo sama glowica bo jak zaleje go plynem chlodniczym tak jak powinno byc i odpale samochod to przez jakies 10-20 bardzo mocno dymi bialym dymem a wiem ze tam byc nie powinno. W sobote przyjrze sie dokladnie co jest tak naprawde przyczyna i pojade do znajomego mechanika niech mi to zrobi.
max88ja
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 23:01
Lokalizacja: Malbork

Postprzez sebring » 2 gru 2008, o 18:54

No hejka ... wlasnie zostawilem swojego gofera w rekach mechanika ... jego ocena mnie nie zaskoczyla ... uszczelka pod glowica .

Dzis glowica wrocila z palnowania ... wraz z nowa uszczelka ... dokupic musialem 2 krocce i uszczelke pod klawiature . koszt okolo 51 zl :D plan glowicy wraz z uszczelka wyniosl mnie 144 zl a za robocizne okolo 200 zl :D Jutro goferka odbieram ... kupic musze jeszcze olej do silnika i plyn chlodniczy :) mam nadzieje ze sytuacja sie nie powtorzy
Lepiej być prawą reką Diabła niż stanąć mu na drodze
Avatar użytkownika
sebring
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 22:50
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez SotoM » 2 gru 2008, o 23:56

max88ja, dobrze...skoro mówisz ze zalałes go płynem chłodzącym...płyn chłodzacy jest słodki.jeśli bedzie wina ze woda idzie na cylindry to przyłóż rekę do tłumika a druga osba niech go przytrzyma na obrotach.jak na dłoni bedziesz miał wodę to ją sporóbuj językiem- jak jest słodkie to wiadomo ze czapka w górę... i nie jeździj nim w takim stanie bo pokrzywią sie korbowody - jeśli woda sie dostaje do cylindrów to zwiekasz sie cisnienie sprężania....chyba rozumiesz...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Grzeje sie!

Postprzez michał1903 » 3 gru 2008, o 10:38

Mam taki problem ze swoim golfem, ze sie grzeje!!! Jak jade poza zabudowanym to wszystko jest ok, temperatura ok 70 stopni, a jak wjade tylko do miasta i postoje 5 min na skrzyzowaniu to ponad 100 wyskakuje. Koledzy pomocy!
michał1903
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 17:06
Lokalizacja: kamień pomorski

Postprzez mani51 » 3 gru 2008, o 15:35

A wentylator chodzi? Jak nie to sprawdź termiczny włącznik wentylatora na chłodnicy, ściągnij wtyczkę, sprawdź czy dochodzi do niego prąd kablem czerwonym jak nie to sprawdź bezpiecznik od wentylatora, jak dochodzi to zwerzyj we wtyczce pin od kabla czerwonego z pozostałymi kablami tzn najpierw z jednym a pózniej z drugim (to będą kable czerwone z jakimiś paskami) wentylator powinien się włączyć raz na wolnym a drugi raz na szybkim biegu...moim zdaniem to wina wentylatora bo skoro w czasie jazdy temperatura jest niższa to termostat otwiera się...tyle że te 70* to trochę za mało więc i termostat pewnie do wymiany ale najpierw sprawdź wentylator.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez michał1903 » 3 gru 2008, o 15:39

wentylator troche rzezi bo sie wlacza, jakby lozysko bylo zatarte w wentylatorze... a jak sprawdzic termostat?
michał1903
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 17:06
Lokalizacja: kamień pomorski

Postprzez mani51 » 3 gru 2008, o 17:44

michał1903 napisał(a):a jak sprawdzic termostat?


tak jak pisałem to raczej nie termostat bo wtedy grzałby się również w czasie jazdy ale wszystko możliwe...jedyne wyjście żeby go sprawdzić na 100% to wyjąć go i wrzucić do garnka z wodą, grzać wodę i patrzeć czy się otwiera. dobrze by było mieć termometr zanurzony w wodzie żeby wiedzieć przy jakiej temperaturze się otwiera...ale to teoria a w praktyce jest tak że jak masz wątpliwości co do termostatu to kupujesz nowy bo to nie majątek i zakładasz...tylko najlepiej w aso kupować bo z tego co ostatnio na forum czytałem to nawet wahler ostatnio buble wypuszcza
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez zdoniuu » 3 gru 2008, o 19:11

Jak sie okaże że to nie termostat, to proponowałbym porównać temp na wężach od chłodnicy wprowadzającego i odprowadzającego bo może sie zdarzyć ze masz uszkodzony króciec wodny. Mi sie takie coś przytrafiło...
zdoniuu
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 00:00
Lokalizacja: wschowa

Postprzez mani51 » 3 gru 2008, o 21:43

zdoniuu napisał(a):proponowałbym porównać temp na wężach od chłodnicy wprowadzającego i odprowadzającego bo może sie zdarzyć ze masz uszkodzony króciec wodny


zupełnie nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego :-|
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez zdoniuu » 4 gru 2008, o 22:56

mani51 napisał(a):zupełnie nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego :-|


No ma coś współnego bo przez uszkodzony króciec nie miałem obiegu wody, silnik miał temp. nawet po 110 stopni a chłodnica 60-80... Ukruszył sie plastik i środek sie za daleko cofał blokując obieg wody...
zdoniuu
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 00:00
Lokalizacja: wschowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość