układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez fojermon » 18 lis 2007, o 14:38

Zacisnac obejme na dolnym przewodzie chlodnicy to ten przez ktory powinienes prawidlowo spuszczac plyn. Napełnic układ ciecza chlodzaca. Założy korek. Uruchomic silnik który w celu odpowietrzenia układu powinien pracowac aż do włączenia sie wentylatora chlodnicy. po ochlodnieciu silnika sprawdzic poziom cieczy i wrazie koniecznosci uzupełni. Jeszcze jedna wazna informacja przy spuszczaniu cieczy chlodzacej nie zapomniec o przestawieniu regulatora temperatury na max cieplu chodzi mi o te pokretlo na konsoli w aucie.
Endrju...
Avatar użytkownika
fojermon
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 13:09
Lokalizacja: Rybnik okolice...

 

Postprzez bąku » 18 lis 2007, o 17:50

a czujni kupiłeś oryginalny czy zamiennik :evil: i wogóle dlaczego zacząłeś od zmiany czujnika a nie termostatu
pierwszego dnia było powietrze
drugiego dnia powstał volkswagen
bąku
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 10:57
Lokalizacja: Warszawa

silnik za bardzo się grzeje ok 100 stopni;/ , co jest przycz

Postprzez luki06888 » 19 lis 2007, o 21:14

witam dziś zmieniłem termostat na nowy i golf pokazuje temp ok 100 stopni , co jest przyczyna , czy kupiłem wadliwy termostat ????????

przed zmianą pokazywał temp ok 70 stopni...czy zapowietrzenie wchodzi w grę w tej sprawie???czy może termos się nie otwiera??

pomużcie jeśli wiecie co morze być przyczyną
luki06888
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 lis 2007, o 20:30
Lokalizacja: szprotawa

Postprzez czepi » 19 lis 2007, o 21:18

Witam.
trochę mnie teraz przestraszyłeś bo zbieram się do wymiany termostatu - normalnie pokazuje mi prawie zawsze temp 70 stopni (rzadko dochodzi do 90 st. a w zimie to już prawie wogóle) i teraz juz nie wiem czy go wymieniać czy nie
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez czepi » 19 lis 2007, o 21:28

sprawdź czy gdzieś na silniku nie masz białego nalotu (najprawdopodobniej DYNAGEL :).... jeśli tak to powyżej niego powinieneś poszukać nieszczelności.. mnie właśnie przepuszczał króciec na którym jest czujnik temperatury... POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez czorny27- » 19 lis 2007, o 22:53

witam koledzy!!! sorki ze wchodze w temat ale u mnie wskaznik pokazuje w trasie 90stopni w miescie nawet ponad i za bardzo nie wiem co moze byc przyczyna???pod korkiem wlewu oleju nie ma zadnych sladów zeby woda sie dostala???nie wiem od czego zaczac???
czorny27

aktualne foto str.1
zlot PleszeVW str.27
nowe kolo na sezon 2009 brock B5 16'' str.19,polerka rantu str.20
sesja sezon 2009!!! str.22!!!
recaro gti edition str.17!!
foty sezon 2008 str.8!!!!!!!!!!!
zlot golf3.pl str.6!!!
Avatar użytkownika
czorny27-
Members
 
Posty: 720
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 18:20
Lokalizacja: kutno

Postprzez Mayk » 20 lis 2007, o 12:42

Witam.problem temperatury w autach jest i był zawsze.Wskażniki bo to one pokazują temperaturę a nie termostat działają na zasadzie plus/minus i nie można brać ich wskazań tak dosłownie.Najlepszym sposobem jest pomiar temperatury zewnętrznym termometrem.Jedną z przyczyn wysokiej temperatury może być stary płyn w układzie chłodzenia.
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez arek ryba » 20 lis 2007, o 13:29

Termostat
- temperatura początku otwarcia od 87°C
- temperatura pełnego otwarcia od 102°C
Wentylator / elektryczny, o dwóch prędkościach
- temperatura włączenia
- 1. prędkości od 92 do 97°C
- 2. prędkości od 99 do 105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości od 84 do 91°C
- 2. prędkości od 91 do 98°C
----dana fabryczne.
ja przed zmianą termostatu miałem temperaturę w trasie ok 65 stopni po zmianie jest to ok 85 stopni.
jeśli chodzi o zapowietrzenie to jest to niemożliwe pompa wody odpowietrza go za ciebie. czy włącza ci się wentylator???odpisz
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez czorny27- » 20 lis 2007, o 21:50

Witam ja jeszcze termostatu nie wymieniałem bo sie tak zastanawiam czy on nie jest tak ustawiony na taka temperature bo wentylator sie załacza jak jest ok100 cos takiego plyn był wymieniany i czy tak musi byc????bo z tego co czytałem na forum to przewaznie mowa jes\t ze grzeje sie do ok 70!!
czorny27

aktualne foto str.1
zlot PleszeVW str.27
nowe kolo na sezon 2009 brock B5 16'' str.19,polerka rantu str.20
sesja sezon 2009!!! str.22!!!
recaro gti edition str.17!!
foty sezon 2008 str.8!!!!!!!!!!!
zlot golf3.pl str.6!!!
Avatar użytkownika
czorny27-
Members
 
Posty: 720
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 18:20
Lokalizacja: kutno

JAK ODPOWIETRZYĆ NAGRZEWNICĘ W MKIII 1.8 BENZ.

Postprzez luki06888 » 20 lis 2007, o 22:12

WITAM NIEDAWNO ZMIENIŁEM PŁYN CHŁODZĄCY I TARZ NIECHCE MI GRZAĆ W ŚRODKU NAGRZEWNICA, NIEMA W NIEJ ŻADNEGO ODPOWIETRZNIKA WIĘC JAK TO ZROBIĆ???

PROSZĘ O POMOC ŁUKASZ
luki06888
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 lis 2007, o 20:30
Lokalizacja: szprotawa

Postprzez gczester » 21 lis 2007, o 16:34

dolej płynu na max i powinna sama się odpowietrzyć.jeśli nie sprubuj pościskać przewody gumowe przy chlodnicy takie pompowanie czasami wypchnie jakieś powietrze ale gwarancji że to pomoże nie daje.
oczywiscie ogrzewanie włączone na max.
gczester
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 21:18
Lokalizacja: SKIERKI

Postprzez silspaw » 21 lis 2007, o 22:03

chyba zamiennik kosztował jakies trzy dyszki , a termostat sie otwiera wiec nie wymienialem
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości