układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 4 gru 2008, o 23:01

chodziło mi o porównywanie temperatury węży
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

rdzawo pomarańczowy kolor płynu

Postprzez ulises » 11 gru 2008, o 09:45

Witam

Przed zimą postanowiłem upewnić się czy, aby napewno mam płyn w chłodnicy a nie wodę w moim, 6 miesięcznym nabytku Golfie III. Podjechałem do serwisu, gdzie specjalnym urządzeniem sprawdzono mi do jakiej temperatury nie zamarznie mi ciecz w chłodnicy. Okazało się, że do - 7'C. No to postanowiłem, wymienić na płyn. Jak zaczęto wypuszczać to zaczęła spływać rdzawo-pomorańczoa ciecz, powiedziano mi tam, że to dlatego, że poprzedni właściciel jeździł na wodzie i kolor jest wynikiem korozji.

Ale ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który powiedział, że on też miał taki kolor płynu i okazło się że miał nieczelną uszczelkę pod głowicą i do płynu dostawały mu się spaliny. Czy to możliwe że płyn zrobił się takiego koloru od tej uszczelki :?: ?? i mogę mieć tez tą przypadłość :?: :shock: :shock:
Avatar użytkownika
ulises
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:46
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez seb » 11 gru 2008, o 15:54

Dobrze przeplukac chlodnice to popierwsze, nie lej wody tylko jakis dobry srodek na ujemna temperature i bedzie ok.
seb
 

Postprzez wojtek070580 » 11 gru 2008, o 17:22

no hej raczej to nie uszczelka tylko efekt jeżdzenia na wodzie wymień na płyn i obserwój co jakiś czas co się dzieje
Avatar użytkownika
wojtek070580
Badacz tematu
 
Posty: 238
Dołączył(a): 16 paź 2008, o 19:23
Lokalizacja: RTA TRZEŚŃ

Postprzez Cysiu_NS » 11 gru 2008, o 18:04

jezeli masz czas to zalej silnik woda z plynem do plukania silnikow (dostaniesz to w kazdym sklepie motoryzacyjnym ) i tak pare razy po calkowitym wyplukaniu ukladu zalej plynem lub koncetratem lecz polecam do koncentratu dolewac wody zdemineralizowanej aby byl spokoj mysle ze to najlepsze rozwiazanie
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez mani51 » 11 gru 2008, o 18:21

Cysiu_NS napisał(a):polecam do koncentratu dolewac wody zdemineralizowanej




tylko i wyłącznie taką wodę należy lać do koncentratu a nie pierwszą lepszą kranówę...ewentualnie destylowaną. Nie wiem dokładnie jaka jest różnica ale jest bo np i instrukcji żelazka jest napisane żeby stosować wodę zdemineralizowaną ale nie destylowaną.

ja wodę zdemineralizowaną kupowałem po 1zł za 1l w Agromie :-P
destylowana jest trochę droższa
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez rafik » 11 gru 2008, o 21:53

-7 ??? To była zwykła woda z odrobiną koncentratu..bo sam koncetrat jest tłustawy i ja stosuje w100% bez domieszki i mam -35 po zmierzeniu gęstości a to co ty miałeś to tylko rdza z pompy nic więcej....nieszczelność uszczelki na cylindrze nie wchodzi w rachubę bo inaczej byś parę wydalał z rury i słabą miał moc :zdegustowany:
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez pablomed » 11 gru 2008, o 22:10

dla ścisłości, po pierwsze koncentratu się nie leje bez rozcieńczania (nie rozcieńczony odpowiednio ma paradoksalnie wyższą temperaturę zamarzania), rozcieńcza się wg instrukcji, albo kupuje gotowy płyn.
Po drugie rdza nie jest z pompy bo jest aluminiowa tylko z żeliwnego bloku.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 11 gru 2008, o 23:09

ja jakiś 2a miechy temu miałem własnie taki płyn chłodzący czyli rdzwy brazowy. jak golfa kupiłem był zalany woda... wiec zmieniłem termostrat i odrazu płyn chłodzacy.jeździłem przez poł roku i płyn chłodzący wypłukał całą nieczystość rdzę itd w układzie i dlatego p[łyn nabrał takiego koloru... postanowiłem to zmienić. spusciłem ile sie dało z układu i rozrobiłem wode z płynem do mycia naczyń, jakiegoś ajaxa i 6 torebek kwasku cytrynowego. zalałem to do ukałedu i przez godzine ta mieszanak kraztła w układzie. potem to zlałem i potem odpiołem weże od nagrzewnicy szlałf bez posrednio w krućce i wyp[łukałem ja i potem cały układ chłodzenia. zalałem nowy płyn rozrobiłem go do -40st i juz jest gicio. 3 dni temu zresztą zmieniałem termostast na oginał bo miałem herezje z układem chłodzenia a przede wszystkim z temperatura. cały czas mi pokazywało 80st i takie tam... zmieniłem termo na oryginał i teraz jest jak nalezy i płyn juz był czysty zielony...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez max88ja » 17 gru 2008, o 10:06

Witam. Moj golfik jest juz po naprawie i tak jak pisaliscie trzeba bylo wymienic uszczelke pod glowica. Mechanik ustawil mi tez zaplon bo prawie kazdego ranka ciezko mi sie odpalalo golfika a teraz jest wszystko ok. Mam jeszcze male pytanko czy nalezy tez wymienic olej silnikowy? Bo zauwazylem ze sie dostal plyn chlodniczy do niego.Czy moge sie z tym wstrzymac do nastepnego miesiaca?
max88ja
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 23:01
Lokalizacja: Malbork

Postprzez kger » 17 gru 2008, o 10:33

Co za mechanik wymieniał uszczelke? :-o Powinien wymienić automatycznie. ;-)
Sprzedany, teraz już golf 6. Pzdr.
Avatar użytkownika
kger
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 09:56
Lokalizacja: Warzymice

Postprzez mani51 » 17 gru 2008, o 17:35

jak w oleju jest płyn to bezwarunkowo trzeba go wymienić na nowy :cisza: a mechanika powiesić za...wiesz co i gdzie :-D
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości