układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Tomuś » 30 gru 2008, o 21:18

Uch kamień spad :-D. To jutro szykuje się małe rozbieranko. Dzięki za pomoc :hyhy:

[ Dodano: 2008-12-31, 18:12 ]
No i wymieniłem to raczej było to bo temperatura wzrasta gdzieś do 80* :-D . Gdy rozgrzałem go do ok 90* na postoju i ruszyłem w trase to spadła troche po niżej 80* czyli jest lepiej.Miałem pewne obawy bo nowy termo miał lekko inne krztałty ale pasuje. Szczęśliweko 2009 życzę.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

 

Max. Temperatura 80

Postprzez Bael » 3 sty 2009, o 14:06

Tak jak w temacie na wskażniku deski dochodzi do 80 i dalej nie chce drgnąć. 2 Tygodnie temu był wymieniony termostat na Wahlera, a 3 dni temu wymieniłem czujnik temp. cieczy. Sprawdzałem dziś węże górny jest ciepły a dolny zimny. Co to może być bo już sam nie wiem.
Bael
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 paź 2008, o 21:12
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez mani51 » 3 sty 2009, o 15:40

to temperatura to w czasie jazdy czy na postoju też?
Jak w czasie jazdy to nie przejmuj się tym bo to normalka w niektórych golfach, że wskaźnik oszukuje i prędzej osiwiejesz niż coś z tym zrobisz...u mnie jest podobnie i jak jadę to mam około 80°C a na postoju to dojdzie do 90°C a nawet nie i załącza się wentylator....sprawdź czy Tobie załącza się wentylator jak silnik dłużej pochodzi na postoju i przy jakiej temperaturze się włączy według wskaźnika...a dolny wąż od chłodnicy powinien się robić ciepły dopiero jak w małym obiegu tempreatura przekroczy temperaturę otwarcia termostatu...przy obecnej temp. na zewnątrz to trzeba ponad 10minut żeby silnik się zagrzał aż tak
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Bael » 3 sty 2009, o 16:12

W sumie to jest bez różnicy czy na postoju czy w trasie. Wczoraj byłem nim w trasie (50km w jedną strone) i wskaźnik nie oderwał się od tej 80. Aby uzyskać 90 muszę go parę dobrych minut pokatować (na postoju) i gdy wskaźnik pokazuje mi 90 to wentylator się włącza.
Bael
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 paź 2008, o 21:12
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez spike666 » 3 sty 2009, o 16:14

A ja mam z kolei taki problem, że u mnie pokazuje cały czas 70, i nic sie nie dzieje;) nawet jak stoję...I co to może być?
Avatar użytkownika
spike666
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 sty 2009, o 16:13
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 3 sty 2009, o 16:51

spike666, zdecydowanie termostat sie zawiesił w pozycji otwartej...układ chłodzenia jest cały czas w pełnym obiegu i dlatego silnik sie dobrze nie nagrzewa i do tego wiecej pali...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 3 sty 2009, o 17:29

to jest wszystko OK. Ja tez tak mam. U mnie tez temp nie osiaga 90 stopni, jedynie w korku, ale wtedy wlacza sie wentylator. Mam od dwoch lat termostat Verneta.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez tomasz291 » 3 sty 2009, o 18:16

Co do temp. pow. 100 to miałem tak że wentylator załaczał się normalnie ale temperatura rosła dalej...Okazało się po czasie że był zapchany końcowy tłumik całkowicie w efekcie czego poszła mi uszczelka pod głowicą po 2uch miesiącach takiej jazdy :-/
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez noname_conek » 3 sty 2009, o 19:22

to sie dzieje w co drugim golfie ;] nie masz sie co martiwc, mozesz ew wsadzic kawałek kartona w chłodnice niby głupi pomysł ale wydaje mi sie ze zawsze lepiej miec temp 90* io jeździc z kartonem niz miec niedogrzany silnik.. takie moje zdanie
Avatar użytkownika
noname_conek
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 07:26
Lokalizacja: Nowy Staw City :D

Postprzez KristoF » 3 sty 2009, o 19:32

jesli masz mozliwosc to w celu sprawdzenia podłacz auto pod kompa.Sprawdź temperature wskazywaną przez kompa i jesli bedzie koło 85-90 stopni to jest dobrze.Czujnik temperatury jest podwójny jeden pomiar idzie na wskażnik w zegarach a 2 do sterownika silnika.A czy jak miales stery czujnik to tez ci zle pokazywało?
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mani51 » 3 sty 2009, o 23:35

a ja nie polecam żadnych przesłon na chłodnicę bo Ty masz dobrą temperaturę tylko wskaźnik trochę oszukuje więc jak założysz przysłonę to może osiągnie 90° a w rzeczywistości będzie więcej...tak jak piszę - nie ma co sobie tym głowy zawracać...w ostateczności możesz podpiąć się pod kompa żeby to sprawdzić ale czy nie lepiej tą kasę przeznaczyć na coś innego? Chyba że masz możliwość za free to jak najbardziej popieram krissmysticblau,
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez spike666 » 4 sty 2009, o 12:27

No ok, a jak moge odwiesić ten termostat? prosiłbym o jakąś poradę...
Avatar użytkownika
spike666
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 sty 2009, o 16:13
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości